
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie z działalnością twórczą obejmującą projektowanie produktów, usług, komunikacji wizualnej, interfejsów z wykorzystaniem odpowiednich form, funkcji i technologii.
Ogólne informacje o zajęciach:
Projektowanie produktów, usług, komunikacji wizualnej, interfejsów, z uwzględnieniem:
Formy – prace projektowe nad całkowitą nowością kształtu, modernizacją kształtu – głęboką lub powierzchowną.
Funkcji – zagadnień użytkowych wynikających z analiz funkcjonalno-ergonomicznych, obserwacji potrzeb i upodobań użytkowników, jak również z nowych koncepcji użytkowo-eksploatacyjnych.
Technologii – wynikające z pojawienia się nowych możliwości technicznych, zarówno
w zakresie konstrukcji, jak technologii materiałowo-produkcyjnych.
Kreowania nowych potrzeb konsumenckich i społecznych.
Tworzenia struktur informacyjnych.
Tworzenia struktur użytkowych.
Projektowania interakcji.
Doświadczeń użytkownika („user experience”).
Narzędzia wspierające wzorniczy proces projektowy
Nowatorskie metody projektowe zwiększające efektywność prac projektowych.
Nowatorskie metody projektowe wykorzystujące zaawansowane systemy .
| 1 | Designing Plastic Parts for Assembly | Designing Plastic Parts for Assembly | -. | - |
| 2 | Janusz Kaniewski | Design wykłady i rozmowy o projektowaniu przyszłości | -. | 2013 |
| 3 | Chlebus E. | Techniki komputerowe CAx w inżynierii produkcji | WNT Warszawa. | 2000 |
| 1 | Deyan Sudjic | Język rzeczy.W jaki sposób przedmioty nas uwodzą? | -. | 2013 |
| 2 | Charlotte Fiell, Peter Fiell | Design: Historia Projektowania | Arkady. | 2015 |
| 3 | Monica W. Tracey, John Baaki | Design in Educational Technology: Design Thinking, Design Process, and the Design Studio | -. | - |
Wymagania formalne:
Student zarejestrowany na semestr 3
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
wysoce wyspecjalizowana wiedza, której część stanowi najnowszą wiedzę w danej dziedzinie pracy lub nauki, będąca podstawą oryginalnego myślenia lub badań; krytyczna świadomość zagadnień w zakresie wie
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebne do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin, obsługa prog
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Zarządzanie i przekształcanie kontekstów związanych z pracą lub nauką, ponoszenie odpowiedzialności za przyczynianie się do rozwoju wiedzy i praktyki zawodowej, wykazywanie się znaczącym autorytetem,
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Rozróżnia metody projektowania wyrobów, opisuje prototypownie oraz badania prototypów | wykład interaktywny, laboratorium, projekt indywidualny | prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna |
K-W05++ K-W06++ K-W07+ K-W08+ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Stosuje zaawansowane metody modelowania powierzchniowego i bryłowego do wykonania geometrii wyrobu | laboratorium, projekt indywidualny | prezentacja projektu, prezentacja dokonań (portfolio), sprawozdanie z projektu |
K-W07+++ |
P7S-WG |
| MEK03 | Stosuje metody projektowe zwiększające efektywność prac projektowych | laboratorium | prezentacja projektu |
K-U04+ K-U11+ K-U16+++ |
P7S-UK P7S-UW |
| MEK04 | wyjaśnia cykl powstawania i życia produktu | wykład interaktywny | zaliczenie cz. ustna |
K-W05+ |
P7S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01 | MEK04 | |
| 2 | TK02 | W02 | MEK04 | |
| 2 | TK03 | W03 | MEK04 | |
| 2 | TK04 | W04 | MEK04 | |
| 2 | TK05 | W05,P03 | MEK01 | |
| 2 | TK06 | W06,P04 | MEK02 | |
| 2 | TK07 | W07,L07 | MEK01 | |
| 2 | TK08 | L01,P01 | MEK03 | |
| 2 | TK09 | L02,P02 | MEK03 | |
| 2 | TK10 | L03,P07 | MEK03 | |
| 2 | TK11 | L04 | MEK01 | |
| 2 | TK12 | L05,P05 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 25.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
| Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Część pisemna: - na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować swej wiedzy zdobytej na zajęciach; - na ocenę 3(dst.): poprawnie prezentuje podstawowe zagadnienia bez umiejętności głębszej ich analizy; - na ocenę 4 (db.): efektywnie prezentuje zagadnienia, dokonuje ich analizy; - na ocenę 5 (bdb.): efektywnie prezentuje zagadnienia, dokonuje ich analizy, wykazuje się wiedzą zdobytą podczas pracy samodzielnej (w domu); |
| Laboratorium | Raporty pisemne (sprawozdania): - na ocenę 2 (nast..): nie przedłoży raportu pisemnego z zajęć laboratoryjnych lub przedłożony raport zawiera istotne błędy w analizie i przedstawieniu wyników; - na ocenę 3(dst.): przedłoży raport pisemny zawierający błędy w przedstawieniu lub analizie wyników; - na ocenę 4 (db.): przedłoży raport pisemny zawierający błędy edycyjne w przedstawieniu lub analizie wyników i sformułowaniu wniosków końcowych; - na ocenę 5 (bdb.): przedłoży raport pisemny nie zawierający błędów w przedstawieniu lub analizie wyników i sformułowaniu wniosków końcowych; |
| Projekt/Seminarium | Prezentacja projektu : - na ocenę 2 (nast..): nie przedłoży projektu z zajęć lub przedłożony projekt zawiera istotne błędy w analizie i przedstawieniu wyników; - na ocenę 3(dst.): przedłoży projekt zawierający błędy w przedstawieniu lub analizie wyników; - na ocenę 4 (db.): przedłoży projekt zawierający błędy edycyjne w przedstawieniu lub analizie wyników i sformułowaniu wniosków końcowych; - na ocenę 5 (bdb.): przedłoży projekt nie zawierający błędów w przedstawieniu lub analizie wyników i sformułowaniu wniosków końcowych; |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa to średnia z ocen, 0.4 projekt, 0,4 laboratorium, 0,2 wykład |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | H. Derazkola; W. Jurczak ; A. Kubit; P. Myśliwiec; R. Ostrowski; P. Szawara; M. Zwolak | FSW Optimization: Prediction Using Polynomial Regression and Optimization with Hill-Climbing Method | 2025 |
| 2 | P. Myśliwiec; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak | Narzędzie do kształtowania przyrostowego blach | 2025 |
| 3 | R. Ostrowski; M. Szpunar; M. Zwolak | The Influence of PCBN Inserts Microgeometry on Cutting Forces, Surface Roughness, and Tool Wear When Milling Inconel 718 | 2025 |
| 4 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Elastomerowa matryca tłocznika | 2025 |
| 5 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Elastomerowa wkładka matrycy tłocznika | 2025 |
| 6 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Elastomerowy stempel tłocznika | 2025 |
| 7 | R. Ostrowski; M. Zwolak | Tłocznik | 2025 |
| 8 | W. Łogin; R. Ostrowski; R. Śliwa; W. Ziaja | The influence of modification of the geometry of the front surface of the RFSSW tool inner sleeve on the fatigue life of joints during joining clad sheets made of aluminum alloy 2024-T3 | 2025 |
| 9 | A. Dzierwa; R. Ostrowski; M. Szpunar | Effect of Single-Point Incremental Forming Process Parameters on Roughness of the Outer Surface of Conical Drawpieces from CP Titanium Sheets | 2024 |
| 10 | M. Bujny; P. Myśliwiec; R. Ostrowski; M. Szpunar; M. Zwolak | Implementation of Technology for High-Performance Milling of Aluminum Alloys Using Innovative Tools and Tooling | 2024 |
| 11 | M. Motyka; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; W. Ziaja | Advanced FEM Insights into Pressure-Assisted Warm Single-Point Incremental Forming of Ti-6Al-4V Titanium Alloy Sheet Metal | 2024 |
| 12 | M. Motyka; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; W. Ziaja; K. Żaba | Thermo-Mechanical Numerical Simulation of Friction Stir Rotation-Assisted Single Point Incremental Forming of Commercially Pure Titanium Sheets | 2024 |
| 13 | P. Myśliwiec; R. Ostrowski; P. Szawara; M. Szpunar | Influence of Input Parameters on the Coefficient of Friction during Incremental Sheet Forming of Grade 5 Titanium Alloy Sheets | 2023 |
| 14 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński | Split-Plot I-Optimal Design Optimisation of Combined Oil-Based and Friction Stir Rotation-Assisted Heating in SPIF of Ti-6Al-4V Titanium Alloy Sheet under Variable Oil Pressure | 2022 |
| 15 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak | Research on Forming Parameters Optimization of Incremental Sheet Forming Process for Commercially Pure Titanium Grade 2 Sheets | 2022 |
| 16 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak | Tribological behaviour of Ti-6Al-4V titanium alloy sheets measured by a strip drawing test | 2022 |
| 17 | Ľ. Kaščák; R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński | Central Composite Design Optimisation in Single Point Incremental Forming of Truncated Cones from Commercially Pure Titanium Grade 2 Sheet Metals | 2021 |
| 18 | R. Ostrowski; M. Szpunar; T. Trzepieciński; M. Zwolak; K. Żaba | Effect of Lubricant Type on the Friction Behaviours and Surface Topography in Metal Forming of Ti-6Al-4V Titanium Alloy Sheets | 2021 |
| 19 | M. Bujny; P. Myśliwiec; R. Ostrowski; R. Śliwa; M. Zwolak | Effect of Welding Parameters and Metal Arrangement of the AA2024-T3 on the Quality and Strength of FSW Lap Joints for Joining Elements of Landing Gear Beam | 2020 |