
Główny cel kształcenia:
Głównym celem kształcenia jest nabycie przez studenta umiejętności planowania realizacji pracy dyplomowej, poszukiwania i posługiwania się literaturą przedmiotu oraz innymi materiałami w toku jej opracowania, wykorzystywania metod i narzędzi do analiz i syntezy oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik multimedialnych do prezentowania pracy.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł jest obowiązkowym w 3 semestrze studiów magisterskich
| 1 | Komisja Jakości WBMiL | Wytyczne do opracowania i redakcji pracy dyplomowej | https://wbmil.prz.edu.pl/dla-studentow/praca-dyplomowa . | 2021 |
| 2 | Korzyński M | Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2004 |
| 3 | Lenar P | Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych | Wydawnictwo Helion. | 2008 |
| 1 | - | PN-ISO 690:2002 Dokumentacja. Przypisy biograficzne. Zawartość, forma i struktura | PKN. | 2002 |
| 1 | Negrino Tom | Prezentacje w PowerPoint 2007 PL: projekty | Helion, Gliwice. | 2008 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 3 semestr srudiów. Student/Studentka musi być być wpisana na listę uprawnionych do zaliczenia przedmiotu
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Kompleksowa wiedza zdobyta w toku dotychczasowego kształcenia na kierunku
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność samodzielnej pracy, umiejętność pozyskiwania informacji i materiałów
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Gotowość do zaangażowania się w róznoaspektowe działania niezbędne do realizacji pracy dyplomowej
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | potrafi czynnie posługiwać się wiedzą nabytą w czasie studiów i wykorzystać ją do wnioskowania teoretycznego lub/i zastosowania w praktyce | seminarium | prezentacja projektu, referat ustny |
K-U01++ K-U05+ |
P7S-UU P7S-UW |
| MEK02 | potrafi poszukiwać materiały źródłowe, związane z tematem pracy dyplomowej, posługiwać się literaturą przedmiotu i innymi materiałami, w tym wykorzystywać cudzy dorobek naukowy, z powołaniem się na źródła. | seminarium | referat ustny, prezentacja projektu |
K-W10++ K-K02+ |
P7S-KO P7S-WK |
| MEK03 | nabywa umiejętności dokumentacji i prezentacji wyników pracy badawczej oraz poznaje metody wykorzystania technik multimedialnych do ich prezentacji. | seminarium | referat ustny, prezentacja dokonań (portfolio) |
K-U04+++ |
P7S-UK |
| MEK04 | Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady prawa autorskiego | seminarium | prezentacja dokonań (portfolio) |
K-W10+++ |
P7S-WK |
| MEK05 | Posiada podstawowe umiejętności konieczne do opracowania, udokumentowania i przedstawienia przy użyciu metodologii i technik stosownych w nauce i technice, w sposób komunikatywny, precyzyjny i zrozumiały w środowisku inżynierów opracowań dotyczących zagadnień z zarządzania i inżynierii produkcji | seminarium, konwersatorium | referat ustny, prezentacja dokonań (portfolio) |
K-U03+++ |
P7S-UK |
| MEK06 | Posiada umiejętność zaprezentowania pracy, uczestniczyć w dyskusji nad optymalnym i czytelnym przekazaniem zgromadzonej wiedzy. | seminarium, konwersatorium | referat ustny, prezentacja projektu, prezentacja dokonań (portfolio) |
K-U02++ K-K03+ |
P7S-KO P7S-UK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | C01 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | C02 | MEK02 | |
| 3 | TK03 | C03 | MEK03 | |
| 3 | TK04 | C04 | MEK04 | |
| 3 | TK05 | C05 | MEK01 MEK05 MEK06 | |
| 3 | TK06 | C06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Projekt/Seminarium | Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w zajęciach, uczestnictwo w dyskusjach oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczącej koncepcji pracy dyplomowej. Sprawdzane jest na zaliczenie uzyskanie wszystkich efektów modułowych (MEK01-MEK05). Student, który uzyskał zaliczenie na 3,0: przedstawił prezentacje oraz w sposób średnio zaangażowany uczestniczył w dyskusjach seminaryjnych. Student, który uzyskał zaliczenie na 4,0: przedstawił prezentacje oraz w sposób zaangażowany uczestniczył w dyskusjach seminaryjnych. Student, który uzyskał zaliczenie na 5,0: przedstawił prezentacje oraz w sposób bardzo zaangażowany uczestniczył w dyskusjach seminaryjnych. |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest oceną zaliczenia seminarium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | D. Antonelli; P. Litwin; A. Marina; D. Stadnicka | Objective and Subjective Factors Affecting Neurodiverse Inclusion in Manufacturing | 2024 |
| 2 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Employing disabled workers in production: simulating the impact on performance and service level | 2024 |
| 3 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Inclusive manufacturing through the application of lean tools to sustainability issues | 2024 |
| 4 | M. Cioch; A. Gola; P. Litwin; Ł. Wójcik | Optimization of the Flow of Parts in the Process of Brake Caliper Regeneration Using the System Dynamics Method | 2024 |
| 5 | P. Litwin; A. Szymusik | System Dynamics in Manufacturing Processes Modelling and Analysis | 2024 |
| 6 | B. Azarhoushan; A. Bełzo; A. Borowiec; B. Ciecińska; F. Hojati; P. Litwin; M. Magdziak; A. Markopoulos; R. Wdowik | Selected case studies regarding research-based education in the area of machine and civil assemblies | 2023 |
| 7 | P. Litwin | Zastosowanie metody dynamiki systemów w analizie procesów produkcyjnych | 2023 |
| 8 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Disabled employees on the manufacturing line: Simulations of impact on performance and benefits for companies | 2022 |
| 9 | E. Boffa; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; P. Minetola; P. Podržaj; D. Stadnicka | Toward a sustainable educational engineer archetype through Industry 4.0 | 2022 |
| 10 | P. Litwin; D. Stadnicka | Problems of System Dynamics model development for complex product manufacturing process | 2022 |
| 11 | A. Chmielowiec; P. Litwin | Efficient Inverted Index Compression Algorithm Characterized by Faster Decompression Compared with the Golomb-Rice Algorithm | 2021 |
| 12 | D. Antonelli; J. Barata; E. Boffa; P. C. Priarone; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; M. Mądziel; P. Minetola; S. Nikghadam-Hojjati; Ł. Paśko; P. Podržaj; D. Stadnicka; X. Wang | Mapping Industry 4.0 Enabling Technologies into United Nations Sustainability Development Goals | 2021 |
| 13 | P. Litwin; Ł. Paśko | Metody klasteryzacji danych w badaniu podobieństwa parametrów procesu wytwórczego | 2020 |