
Główny cel kształcenia:
Przygotowanie do pracy w biurach konstrukcyjnych oraz jednostkach badawczych konstrukcji lotniczych
Ogólne informacje o zajęciach:
Treści przedmiotu obejmują zagadnienia wytrzymałości struktur lotniczych
| 1 | Z. Brzoska | Statyka i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych | PWN Warszawa. | 1969 |
| 2 | M. Bijak-Żochowski | Wytrzymałość konstrukcji | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2004 |
| 3 | I. Nowotarski | Wytrzymałość konstrukcji lotniczych | WAT. | 2018 |
| 4 | T.H.G. Megson | Aircraft structures | John Wiley&Sons Inc., New York, Toronto . | 1999 |
| 1 | Z. Brzoska | Statyka i stateczność konstrukcji prętowych i cienkościennych | PWN Warszawa. | 1969 |
| 2 | T.H.G Megson | Aircraft Structures | John Wiley&Sons Inc., New York, Toronto . | 1999 |
| 3 | I. Nowotarski | Wytrzymałość konstrukcji lotniczych | WAT. | 2018 |
| 1 | Bruhn. E.F.: | Analysis and Design of Flight Vehicle Structures | -. | 1975 |
| 2 | D. Perry | Aircraft Structures | -. | 1950 |
Wymagania formalne:
rejestracja na siódmy semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiadomości z zakresu przedmiotów: mechanika ogólna, wytrzymałość materiałów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność rozwiązywania zadań w zakresie wytrzymałości ustrojów statycznie niewyznaczalnych, znajomość rachunku różniczkowego, całkowego oraz równań różniczkowych zwyczajnych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w zespole w zakresie wytrzymałościowych obliczeń inżynierskich
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | posiada wiedzę podstawową z zakresu wytrzymałości konstrukcji lotniczych | wykład | egzamin |
K-W06+ K-W11++ K-W12++ K-U01+ K-U13++ K-K05+ K-K06+ |
P6S-KO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | Posiada umiejętności w zakresi obliczeń wytrzymałościowych struktur lotniczych | wykład, ćwiczenia | egzamin, kolokwium |
K-W06+ K-K05+ |
P6S-KO P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | W03 | MEK02 | |
| 7 | TK03 | W04 | MEK02 | |
| 7 | TK04 | W05-06 | MEK02 | |
| 7 | TK05 | W07-08 | MEK02 | |
| 7 | TK06 | W09 | MEK02 | |
| 7 | TK07 | W10 | MEK02 | |
| 7 | TK08 | W11-12 | MEK01 | |
| 7 | TK09 | W13 | ||
| 7 | TK10 | W14 | MEK01 | |
| 7 | TK11 | W15 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK12 | L01-02 | MEK02 | |
| 7 | TK13 | L03-04 | MEK02 | |
| 7 | TK14 | L05-07 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
8.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 7) | |||
| Zaliczenie (sem. 7) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Znajomość zagadnień teoretycznych prezentowane na wykładzie weryfikowana w trakcie zaliczenia z przedmiotu |
| Laboratorium | |
| Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z zaliczenia (waga 60%) oraz laboratorium (40%) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | Ł. Święch | Digital Image Correlation Techniques for Structural Analysis in Aerospace | 2025 |
| 2 | K. Falkowicz; M. Kuciej; Ł. Święch | Temperature Effect on Buckling Properties of Thin-Walled Composite Profile Subjected to Axial Compression | 2024 |
| 3 | R. Al-Sabur; H. Khalaf; A. Kubit; V. Novák; Ł. Święch; K. Żaba | Experimental Investigation of Load-Bearing Capacity in EN AW-2024-T3 Aluminum Alloy Sheets Strengthened by SPIF-Fabricated Stiffening Rib | 2024 |
| 4 | Ł. Święch | Komplementarne badania cienkościennych ustrojów nośnych w warunkach dużych deformacji | 2024 |
| 5 | H. Kopecki; T. Kopecki; Ł. Święch | Zagadnienia Wytrzymałości Konstrukcji Lotniczych | 2023 |
| 6 | T. Kopecki; Ł. Święch | Experimental-Numerical Analysis of a Flat Plate Subjected to Shearing and Manufactured by Incremental Techniques | 2023 |
| 7 | K. Faes; A. Kubit; Ł. Święch; T. Trzepieciński | Experimental Analysis of the Post-Buckling Behaviour of Compressed Stiffened Panel with Refill Friction Stir Spot Welded and Riveted Stringers | 2022 |
| 8 | R. Fejkiel; A. Kubit; Ł. Święch; T. Trzepieciński | Experimental analysis of ultralight aircraft tyre behaviour under aircraft landing phase | 2022 |
| 9 | R. Kołodziejczyk; N. Stącel; Ł. Święch | Experimental Analysis of Perimeter Shear Strength of Composite Sandwich Structures | 2021 |
| 10 | Ł. Święch | Finite Element Analysis of Stress Distribution in the Node Region of Isogrid Thin-Walled Panels | 2021 |
| 11 | R. Kołodziejczyk; H. Kopecki; Ł. Święch | On the Identification of Local Structural Defects in Composite Thin-Walled Structures | 2020 |
| 12 | T. Kopecki; P. Mazurek; Ł. Święch | The Impact of 3D Printing Parameters on the Post-Buckling Behavior of Thin-Walled Structures | 2020 |
| 13 | Ł. Święch | Calibration of a Load Measurement System for an Unmanned Aircraft Composite Wing Based on Fibre Bragg Gratings and Electrical Strain Gauges | 2020 |
| 14 | Ł. Święch | The effect of integral stiffening on the fatigue of thin-walled plates subjected to shear | 2020 |