
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studenta z zagadnieniami konstrukcyjnymi i projektowymi doboru zespołu napędowego do danego typu samolotu i jego misji.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zajęcia z zakresu badan i konstrukcji lotniczych zespołów napędowych.
| 1 | Włodzimierz Balicki i inn | Lotnicze silniki turbinowe, konstrukcja, eksploatacja, diagnostyka | Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa, Warszawa., 2010. | 2010 |
| 1 | Antonio Fillippone | Advanced Aircraft Flight Performance | Cambridge University. | 2015 |
Wymagania formalne:
Student musi mieć uprawnienia do studiowania na semestrze bieżącym.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
student musi znać zagadnienia z : zakresu podstaw konstrukcji maszyn, wytrzymałości materiałów, mechaniki technicznej, mechaniki płynów oraz z teorii silników przepływowych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
musi posiadać umiejętność korzystania z narzędzi inżynierskich w stopniu co najmniej dostatecznym (MES, CAD, metody numeryczne)
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
umiejętność pracy w zespole
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Student poznaje zagadnienia związane z charakterystykami silników lotniczych i ich doboru do samolotu | wykład, e-learning | kolokwium |
K-W06+ K-W09+ |
P6S-WG |
| MEK02 | Student poznaje sposoby projektowania i elementów kompleksowego zespołu napędowego samolotu | wykład, laboratorium, e-learning | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K-W06+ K-W09+ |
P6S-WG |
| MEK03 | Student poznaje sposoby wyznaczania osiągów zespołu napędowego w czasie misji samolotu | laboratorium | raport pisemny, sprawozdanie z projektu |
K-W06+ K-W09+ |
P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W1 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | W01,P01 | MEK02 | |
| 7 | TK03 | W01,P01 | MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Kolokwium (MEK01,MEK03) |
| Laboratorium | oceny z sprawozdań/projektów (MEK01,MEK02,MEK03) |
| Ocena końcowa | Średnia ocen z kolokwium i sprawozdań(MEK01,MEK02,MEK03). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | M. Kuźniar; M. Pawlak | Performance and Emission of the Aircraft with Hybrid Propulsion During Take-Off Operation Cycle | 2024 |
| 2 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
| 3 | M. Kuźniar; M. Orkisz; M. Pawlak | Comparison of Pollutants Emission for Hybrid Aircraft with Traditional and Multi-Propeller Distributed Propulsion | 2022 |
| 4 | M. Kuźniar; M. Pawlak | The Effects of the Use of Algae and Jatropha Biofuels on Aircraft Engine Exhaust Emissions in Cruise Phase | 2022 |
| 5 | M. Kalwara; M. Kuźniar; M. Orkisz | A rotating piston engine with electric generator in serial hybrid propulsion system for use in light aircraft | 2021 |
| 6 | M. Kuźniar; M. Orkisz; B. Zacharko | CFD analysis for thermal design of low-pressure turbine uncooled blade | 2021 |
| 7 | A. Bednarz; M. Kuźniar; M. Orkisz | Numerical Analysis of the Influence of Distributed Propulsion System on the Increase of the Lift Force Coefficient | 2020 |
| 8 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |
| 9 | M. Kuźniar; M. Orkisz | 3E-A new paradigm for the development of civil aviation | 2020 |