
Główny cel kształcenia:
Nabycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu wymagań dotyczących budowy urządzeń awioniki, zwłaszcza wymagań odporności na warunki środowiskowe zgodnie z wymaganiami normy DO 160. Projekty obejmują sposoby przeprowadzenia badań urządzeń awioniki, wymagania dotyczące jakości wykonania urządzeń awioniki, odpowiedzialność organizacji produkującej POA oraz organizacji projektującej DOA.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zajęcia obejmują przygotowanie kart realizacji wyrobu, opracowanie instrukcji wybranych procesów technologicznych, wykonanie badań zgodności z normą DO 160. Uzupełnieniem wiedzy zdobytej podczas zajęć jest nabranie umiwjętności przygotowania procesu badań i wykonanania ich dokumentacji zgodnie z wymaganiami POA, DOA.
| 1 | Mark Davies | The Standard Handbook for Aeronautical and Astronautical Engineers | McGraw-Hill. | 2002 |
| 1 | Christiansen D. | Electronics Engineers’ Handbook. | The McGraw-Hill Companies,. | 1997 |
| 2 | A.Filipkowski | Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe | WNT. | 2006 |
| 3 | Horowitz P., Hill W., | Sztuka elektroniki T1 , T2, | Warszawa WKŁ . | 2006 |
| 4 | A.Filipkowski , | Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe, | WNT, . | 2006 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Student zna wymagania dotyczące zabudowy układów na pokładzie samolotu, potrafi przygotować procedury realizacji wyrobu, potrafi wykonać wybrane badania zgodnie z normą DO 160 | Ćwiczenia laboratoryjne i projektowe | Sprawdzian wykonanych prac projektowych, sprawozdanie z przeprowadzonych ćwiczeń laboratoryjnych |
K-W04+ K-W13+ K-U12+ K-U13+ |
P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | L01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Projekt/Seminarium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
||
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Zaliczenie (sem. 6) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | |
| Projekt/Seminarium | |
| Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | M. Gołkowski; J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; P. Mazurek; S. Molski; M. Roskosz | Use of Attitude and Heading Reference System (AHRS) to Analyze the Impact of Safety Nets on the Accelerations Occurring in the Human Body During a Collision | 2024 |
| 2 | J. Grzybowski; M. Hajduk-Stelmachowicz; J. Zboch | Oświetlenie ultrafioletowe jako rozwiązanie dla lotnictwa w czasie pandemii COVID-19 | 2022 |
| 3 | J. Czyż; M. Gołkowski; J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; S. Molski | Skokochrony jako alternatywne rozwiązanie względem asekuracyjnych siatek bezpieczeństwa do ochrony zbiorowej podczas prac na wysokości | 2021 |
| 4 | J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; S. Molski | Sposób i urządzenie do oceny stanu taśmy przenośnikowej, zwłaszcza osnowy gumowej | 2021 |
| 5 | J. Grzybowski; J. Kwaśniewski; S. Molski | Urządzenie do bezkontaktowego pomiaru stanu osłony taśmy przenośnikowej | 2021 |