
Główny cel kształcenia:
Nabycie wiedzy nt. ujęcia przyrodniczego architektury krajobrazu
Ogólne informacje o zajęciach:
Celem modułu jest zdobycie przez studentów teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu projektowania krajobrazu i terenów zielonych.
| 1 | Bogdanowski J., Luczyńska-Bruzda M., Nowak Z. | Architektura krajobrazu | PWN. | 1981 |
| 2 | Rylke | Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu | Warszawa. | 2016 |
| 3 | Majdecki L. | Historia ogrodów T1, T2 | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2008 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza z modułu Projektowanie krajobrazu i terenów zielonych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Posiada chęć uczenia się
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | B.W1. zna i rozumie teorię architektury i urbanistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
| MEK02 | B.W2. zna i rozumie historię architektury i urbanistyki, architekturę współczesną, ochronę dziedzictwa, w zakresie niezbędnym w twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
| MEK03 | B.W3. zna i rozumie znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
| MEK04 | B.W9. zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 8 | TK01 | W01-04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 8 | TK02 | W05-10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 8 | TK03 | W11-15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 8) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 8) | |||
| Zaliczenie (sem. 8) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Ocena z kolokwium |
| Ocena końcowa | Ocena z kolokwium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | M. Szopińska-Mularz | Architectural Investigation of the Adaptive Reuse Potential of the Multi-Storey Car Parking Structure for Urban Food Production: A Case Study | 2025 |
| 2 | M. Szopińska-Mularz | Planning design value-driven scenarios for innovation: A case study of adaptive reuse for food production based on the design management model | 2025 |
| 3 | W. Bukowy; F. Forsman; A. Prokop; M. Szopińska-Mularz; S. Vikström; M. Wikiera | Adaptive Reuse of Urban Structures as a Driver of Sustainable Development Goals: A Systematic Literature Review | 2025 |
| 4 | S. Lehmann; M. Szopińska-Mularz | Balancing Increased Urban Density with Green Spaces: The Marketing of New Housing Estates in Poland | 2023 |
| 5 | M. Szopińska-Mularz | Adaptive Reuse for Urban Food Provision: repurposing inner-city car parking structures for controlled environment agriculture | 2022 |
| 6 | M. Szopińska-Mularz | Adaptive reuse of modern movement car parking structures for controlled environment agriculture: Results from an interview study for the innovative design process in cities | 2022 |