
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest zapoznanie z technikami wykonywania fizycznych modeli obiektów i detali architektonicznych za pomocą urządzeń sterowanych cyfrowo.
Ogólne informacje o zajęciach:
Studenci poznają zasady wykonywania modeli w technologii druku 3D oraz z wykorzystaniem ploterów laserowych, frezujących i termicznych.
Materiały dydaktyczne:
Prezentacja slajdów przygotowana przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
Inne:
Modele wykonane z różnych materiałów i przy zastosowaniu różnych technik modelowania.
| 1 | Przemysław Siemiński, Grzegorz Budzik | Techniki przyrostowe: druk 3D, drukarki 3D | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2015 |
| 2 | Edward Ford | Make: Getting Started with CNC | MAKERMEDIA. | 2016 |
| 3 | Anne Filson, Gary Rohrbacher, Anna Kaziunas France | Make: Design for CNC | MAKERMEDIA. | 2018 |
| 4 | Samuel Bernier, Tatiana Reinhard, Bertier Luyt | Make: Design for 3D printing | MAKERMEDIA. | 2014 |
| 1 | Anna Kaziunas France | Świat druku 3D. Przewodnik. | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2014 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na semestr 4 studiów I stopnia na kierunku architektura.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza na temat modelowania 3D w technologii CAD.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność tworzenia modeli nieskomplikowanych obiektów 3D za pomocą oprogramowania CAD.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność współpracy w grupie.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | D.W1. zna i rozumie podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego | praktyka | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-W02++ |
P6S-WG |
| MEK02 | D.W3. zna i rozumie zasady funkcjonowania pracowni architektonicznej w kontekście organizacji pracy w poszczególnych fazach procesu projektowego | praktyka | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-W13++ |
P6S-WK |
| MEK03 | D.U1. potrafi ocenić przydatność typowych metod i narzędzi służących rozwiązaniu prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla projektowania architektonicznego | praktyka | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U01+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK04 | D.U2. potrafi zaprojektować prosty obiekt lub jego fragment, typowy dla projektowania architektonicznego, zgodnie z zadaną specyfikacją | praktyka | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U02+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK05 | D.S1. jest gotów do adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności występujących w trakcie wykonywania pracy zawodowej o charakterze twórczym | praktyka | obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-K04++ |
P6S-KK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 4 | TK01 | L01-L02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 4 | TK02 | L03-L04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 4 | TK03 | L05-L06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 4 | TK04 | L09-L30 | MEK04 MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 4) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Na podstawie średniej z ocen wystawionych za modele wykonane przez studenta. |
| Ocena końcowa | Na podstawie oceny z laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie