
Główny cel kształcenia:
Pogłębiona znajomość rynku ubezpieczeń komunikacyjnych i transportowych. Umiejętność analizy umów ubezpieczeniowych i doboru formy ubezpieczenia odpowiedniego do realizacji zadań transportowych. Przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot wybieralny dla studentów 3 semestru.
| 1 | Orlicki M., Pokrzywniak J., Raczyński A. | Obowiązkowe ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych | Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz 2007. | - |
| 2 | Ratajczak R. | Firma transportowa krok po kroku : zarządzanie, finanse, ubezpieczenia | Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, Warszawa 2016. | - |
| 3 | Rogowski S. | Ubezpieczenia komunikacyjne | Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008. | - |
| 1 | Aleksandrowicz P. | Inżynieria powypadkowa w weryfikacji roszczeń odszkodowawczych | Wydaw. Uczel. Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2016. | - |
| 2 | Ronka-Chmielowiec W. | Ubezpieczenia | Wydaw. C.H.Beck, Warszawa 2016. | - |
| 3 | Szymańska A. | Statystyczna analiza systemów bonus-malus w ubezpieczeniach komunikacyjnych | Wydaw.Uniw. Łódz., Łódź 2014. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 3 semestr studiów kierunku Inżynieria środków transportu.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie ubezpieczeń transportowych. | wykład | kolokwium |
K-W04++ K-W06+ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Potrafi dokonać analizy umów i dobrać odpowiednie formy ubezpieczenia do zadań transportowych oraz ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu. | Laboratorium | sprawozdania z wykonanych ćwiczeń, sprawdzian |
K-U01+ K-U11+ K-K05+ |
P7S-KO P7S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
| 3 | TK03 | W05-W06 | MEK01 | |
| 3 | TK04 | W07-W08 | MEK01 | |
| 3 | TK05 | W09-W10 | MEK01 | |
| 3 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
| 3 | TK07 | W13-W14 | MEK01 | |
| 3 | TK08 | W15 | MEK01 | |
| 3 | TK09 | L01-L02 | MEK02 | |
| 3 | TK10 | L03-L04 | MEK02 | |
| 3 | TK11 | L05-L06 | MEK02 | |
| 3 | TK12 | L07-L08 | MEK02 | |
| 3 | TK13 | L09-L10 | MEK02 | |
| 3 | TK14 | L11-L12 | MEK02 | |
| 3 | TK15 | L13-L14 | MEK02 | |
| 3 | TK16 | L15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Laboratorium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Konsultacje (sem. 3) | |||
| Zaliczenie (sem. 3) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć laboratoryjnych, podczas pisemnego kolokwium (2,8-3,0 pkt. - bdb; 2,5-2,7 pkt. - +db; 2,2-2,4 pkt. - db; 1,9-2,1 pkt. - +dst; 1,5-1,8 pkt. - dst; 0-1,4 pkt. ndst). |
| Laboratorium | Zaliczenie laboratorium następuje na podstawie pozytywnych ocen ze sprawdzianów i przyjętych sprawozdań. Laboratorium weryfikuje osiągnięcie efektu modułowego MEK02. Ocena końcowa wynika ze średniej arytmetycznej z uzyskanych na laboratorium ocen, przy wszystkich zaliczonych sprawozdaniach. Sprawozdanie z danego tematu jest zaliczone, jeżeli nie zawiera istotnych błędów merytorycznych i formalnych. Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej na ocenę końcową: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
| Ocena końcowa | Ocena łączna jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z kolokwium z wykładów oraz z zajęć laboratoryjnych. Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla kolokwium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | E. Zielińska | Analiza popytu na transport drogowy w Polsce — krajowy i międzynarodowy | 2025 |
| 2 | E. Zielińska | Analiza transportu ładunków pojazdami kolejowymi w Polsce | 2025 |
| 3 | E. Zielińska | Analiza trendów zakupowych nabywców nowych samochodów osobowych w Polsce | 2025 |
| 4 | E. Zielińska | Ocena bezpieczeństwa ruchu na polskich drogach z uwzględnieniem sprawców wypadków i wybranych ich przyczyn | 2025 |
| 5 | E. Zielińska | Ocena przyczyn i skutków wypadków kolejowych w Polsce | 2025 |
| 6 | E. Zielińska | The analysis of selected factors having a negative impact on land traffic safety in Poland | 2025 |
| 7 | E. Zielińska | The evaluation of the demand for new means of individual car transport in Poland | 2024 |
| 8 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
| 9 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
| 10 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
| 11 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
| 12 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
| 13 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |