
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu inteligentnych systemów transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów 3 sem. specjalności Ekoinżynieria środków transportu samochodowego.
| 1 | Siergiejczyk M. | Inteligentne systemy transportowe i sterowanie ruchem w transporcie. | Ofic.Wydaw.Politech.Warsz.. | 2013 |
| 2 | Adamski A. | Inteligentne systemy transportowe : sterowanie, nadzór i zarządzanie. | Uczel.Wydaw.Nauk.-Dydakt.AGH,. | 2003 |
| 3 | Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M. | Inżynieria Ruchu Drogowego | WKŁ . | 2008 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej semestr 3.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę w zakresie sterowania systemem transportu, analizy zjawisk związanych ze sterowaniem systemu transportu, zasady sterowania procesami transportowymi oraz oceny przydatności ITS | wykład, projekt | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W04+ K-W13+ |
P7S-WG |
| MEK02 | Potrafi stosować metody sterowania systemem transportowym, modyfikować istniejące rozwiązania i schematy telematyczne odnoszące się do systemów transportowych oraz zaprojektować prosty schemat wykorzystujący rozwiązania z dziedziny ITS | projekt , wykład | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-U10+ K-U12+ |
P7S-UW |
| MEK03 | Ma świadomość konsekwencji wdrożenia nieprawidłowo zaprojektowanego systemu na bezpieczeństwo użytkowania, aspekty ekologiczne i ekonomiczne systemu transportowego | wykład, projekt | zaliczenie cz. pisemna |
K-K01+ |
P7S-KO |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | W03 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK03 | W04 | MEK01 | |
| 3 | TK04 | W05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK05 | W06 | MEK01 | |
| 3 | TK06 | W07, W08 | MEK02 | |
| 3 | TK07 | P01-P03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK08 | P04-P06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK09 | P07,P08 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
| Konsultacje (sem. 3) | |||
| Zaliczenie (sem. 3) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | W trakcie zaliczenia pisemnego sprawdzany jest stopień opanowania materiału z modułu z zakresu przekazanego na wykładzie. Kryteria weryfikacji efektu MEK01-MEK03: 10-11pkt. - dst (3,0), 12-13pkt. - +dst (3,5), 14-15 - db (4,0), 16-17 pkt. - +db (+db), 18-20 pkt. - bdb (5,0); ponadto za każdą aktywność na zajęciach wykładowych student otrzymuje dodatkowy punkt;. |
| Projekt/Seminarium | Indywidualne zadania projektowe weryfikują realizację efektu modułowego MEK01-MEK03. Ocenę z części projektowej stanowi ocena z pisemnego opracowania zadania projektowego (50%) oraz prezentacji projektu (50%). |
| Ocena końcowa | Średnia z ocen z pisemnego zaliczenia wykładów i projektów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Burghardt; M. Jurek; K. Lew; P. Matłosz; J. Tutak | Urządzenie do ćwiczenia kierowców | 2025 |
| 2 | K. Lew; J. Lubas; P. Wojewoda | The analysis of the impact of the storage period of engine and transmission oil on operational properties | 2025 |
| 3 | K. Lew; J. Tutak | Analiza drogi hamowania pojazdu na różnych oponach w warunkach letnich | 2025 |
| 4 | K. Lew; J. Tutak | Integration of Mobility-Assisting Technologies in the Rehabilitation of Drivers with Neurological Disorders: A Preliminary Study | 2025 |
| 5 | K. Lew; J. Tutak | Przegląd urządzeń do rehabilitacji kończyny górnych w szczególności kierowców z dysfunkcjami neurologicznymi | 2025 |
| 6 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
| 7 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
| 8 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
| 9 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
| 10 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
| 11 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
| 12 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
| 13 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
| 14 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
| 15 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
| 16 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
| 17 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
| 18 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
| 19 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
| 20 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |