
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu Proekologiczne środków transportu oraz przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów 3 semestru specjalności Ekoinżynieria środków transportu samochodowego
| 1 | Jastrzębska G. | Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne | WNT, Warszawa. | 2008 |
| 1 | Praca zbiorowa | Napędy hybrydowe, ogniwa paliwowe i paliwa alternatywne | Informatory techniczne Bosch, nr 1/2010. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 3 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Posiada wiedzę na temat rodzajów proekologicznych środków transportu wraz z możliwościami ich wykorzystania. Zna podstawowe wymagania dotyczące proekologicznych środków transportu niezbędne do wykonywania operacji transportowych. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W04+++ K-W06++ K-U01+++ K-U04+ K-K01+++ |
P7S-KO P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Posiada umiejętność porównywania właściwości funkcjonalnych i podstawowych parametrów techniczno-eksploatacyjnych wybranych proekologicznych środków transportu. Potrafi dobrać proekologiczny środek transportu do realizacji określonego zadania przewozowego. | projekty | prezentacja projektu, raport pisemny |
K-W04+++ K-W06++ K-U01+++ K-U04+ K-K01+++ |
P7S-KO P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01-W15 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK02 | P01-P08 | MEK01 MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
2.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 1.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie pisemne wykładów weryfikuje realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia pisemnego z wykładów jest zaliczenie projektu. Ocena z zaliczenia wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 2,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 3,0 ÷ 3,4 p. dst (3,0); 3,5 ÷ 3,9 p. +dst (3,5); 4,0 ÷ 4,4 p. db (4,0); 4,5 ÷ 4,7 p. +db (4,5); 4,8 ÷ 5,0 p. bdb (5,0). |
| Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań projektowych, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu i prezentacja projektu, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z obydwu form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Krzemiński; P. Wojewoda | Metodyka oceny naprawionych szyb czołowych w transporcie drogowym | 2025 |
| 2 | A. Krzemiński; P. Wojewoda | Wpływ punktowych napraw szyb czołowych na zjawiska olśnienia w warunkach nocnych | 2025 |
| 3 | K. Lew; J. Lubas; P. Wojewoda | The analysis of the impact of the storage period of engine and transmission oil on operational properties | 2025 |
| 4 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
| 5 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
| 6 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
| 7 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
| 8 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
| 9 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
| 10 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |