
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu inżynierskiego projektowania środków transportu.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalności Komputerowe projektowanie środków transportu.
| 1 | Osiński Zb. (red.) | Podstawy konstrukcji maszyn, Tom I, II | PWN Warszawa. | 1999 |
| 2 | Augustyn J. | Połączenia spawane i zgrzewane | Arkady, Warszawa. | 1987 |
| 3 | Osiński Z. | Sprzęgła i hamulce | PWN, Warszawa. | 1985 |
| 4 | Kapiński S. | Kształtowanie elementów nadwozi samochodów | WKŁ, Warszawa. | 1996 |
| 5 | Andrzej Wełyczko | CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym. | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2005 |
| 6 | Wojciech Skarka, Andrzej Mazurek | CATIA. Podstawy modelowania i zapisu konstrukcji | Wydawnictwo HELION, Gliwice. | 2005 |
| 7 | Pobożniak J. | Programowanie obrabiarek sterowanych numerycznie w systemie CAD/CAM CATIA V5 | Wydawnictwo HELION, Gliwice . | 2014 |
| 1 | Mazanek E. (red.) | Przykłady obliczeń z podstaw konstrukcji maszyn. Łożyska, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne. | WNT, Warszawa. | 2008 |
| 2 | Stańczyk T. L., Łomako D. | Komputerowe obliczenia zespołów samochodów i ciągników | Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce. | 2004 |
| 3 | Sobczyk P. | Hydraulika siłowa. Zbiór zadań z rozwiązaniami. | PWN S.A. Warszawa. | 2016 |
| 1 | Branżowe periodyki | np. "Projektowanie i konstrukcje inżynierskie", "Napędy i Sterowanie" | -. | - |
Wymagania formalne:
Wpis na listę studentów w danym semestrze na realizowanej specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student powinien posiadać umiejętności w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student powinien posiadać kompetencje społeczne w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje adekwatne do zakresu realizowanego w ramach zajęć z modułu. | wykład, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W04+ K-W07++ K-U06+ K-U07+++ K-U14+++ K-U20+ K-K02+ |
P6S-KO P6S-KR P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W1-W2 | MEK01 | |
| 5 | TK02 | W3-W4 | MEK01 | |
| 5 | TK03 | W5-W6 | MEK01 | |
| 5 | TK04 | W7-W8 | MEK01 | |
| 5 | TK05 | W9-W10 | MEK01 | |
| 5 | TK06 | W11-W12 | MEK01 | |
| 5 | TK07 | W13-W15 | MEK01 | |
| 5 | TK08 | P1 | MEK01 | |
| 5 | TK09 | P2-P3 | MEK01 | |
| 5 | TK10 | P4-P6 | MEK01 | |
| 5 | TK11 | P7-P12 | MEK01 | |
| 5 | TK12 | P13-P14 | MEK01 | |
| 5 | TK13 | P15 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.22 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.61 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
1.99 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
4.63 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | Przygotowanie do konsultacji:
0.56 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
0.45 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.99 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
0.56 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | - |
| Projekt/Seminarium | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z projektów. Ocena 3,0 z projektu jest wystawiana jeśli projekt zawiera uchybienia merytoryczne i formalne, ocena 3,5 - jeśli projekt zawiera małą ilość uchybień merytorycznych i formalnych, ocena 4,0 - jeśli projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i posiada przeciętną ilość formalnych, ocena 4,5 - projekt nie zawiera uchybień merytorycznych i cechuje się małą ilością uchybień formalnych, ocena 5,0 jest wystawiana gdy praca nie zawiera żadnych uchybień merytorycznych i formalnych. Oceniana jest również aktywność studenta na zajęciach, a ocena jest kwestią indywidualną, zależną od wykazanej przez studenta wiedzy. |
| Ocena końcowa | Średnia z ocen z projektów. Ocena może zostać skorygowana o -0,5 lub 0 +0,5 stopnia na podstawie weryfikacji aktywności/wiedzy studenta wykazanej na wszystkich formach zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie