
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu dozoru technicznego urządzeń transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla specjalności Komputerowe projektowanie środków transportu
| 1 | Chimiak M. | Konserwacja wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia | Wydawnictwo "KaBe" s.c., Krosno. | 2006. |
| 2 | - | Czasopismo techniczne „Dozór Techniczny” | Wyd. SIGMA-NOT, Warszawa. | - |
| 3 | Skrzymowski W. | Żurawie przeładunkowe. Budowa i Eksploatacja. | Wydawnictwo "KaBe" s.c., Krosno . | 2006. |
| 1 | - | Publikatory prawne RP i UE | -. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 7 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | posiada umiejętność oceny zagrożeń w transporcie dzięki wiedzy o cyklu życia urządzeń transportowych, obiektów i systemów mechanicznych oraz metodach planowania i nadzorowania zadań obsługowych dla zapewnienia niezawodnej eksploatacji maszyn i urządzeń transportowych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W03+ K-W10+ K-K04+ |
P6S-KK P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | zna podstawy prawne dozoru technicznego urządzeń transportowych i rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-U01+ K-U04+ K-U20+ |
P6S-KR P6S-UU P6S-UW |
| MEK03 | potrafi pełnić funkcję eksploatatora urządzeń technicznych transportu podlegających dozorowi technicznemu, oraz przygotować specyfikację urządzeń transportowych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W04+ K-W08+++ K-U11+++ |
P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK02 | W02 | MEK01 MEK02 | |
| 7 | TK03 | W03 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK04 | W04 | MEK01 | |
| 7 | TK05 | W05 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK06 | W06 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK07 | W07 | MEK02 MEK03 | |
| 7 | TK08 | W08 | MEK01 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 30.00 godz./sem. Inne: 15.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
12.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie pisemne wykładów weryfikuje realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK03.; ocena z zaliczenia wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych. Ocena końcowa jest oceną z pisemnego zaliczenia wykładów determinowana liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Krzemiński; P. Wojewoda | Metodyka oceny naprawionych szyb czołowych w transporcie drogowym | 2025 |
| 2 | A. Krzemiński; P. Wojewoda | Wpływ punktowych napraw szyb czołowych na zjawiska olśnienia w warunkach nocnych | 2025 |
| 3 | K. Lew; J. Lubas; P. Wojewoda | The analysis of the impact of the storage period of engine and transmission oil on operational properties | 2025 |
| 4 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
| 5 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
| 6 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
| 7 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
| 8 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
| 9 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
| 10 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |