
Główny cel kształcenia:
Poznanie procesów zachodzących podczas eksploatacji urządzeń transportowych. Wprowadzenie do metod nadzorowania i monitoringu urządzeń transportowych. Poznanie zasad prawidłowej eksploatacji urządzeń transportowych. Umiejętność doboru metod monitoringu i nadzorowania procesów zachodzących podczas eksploatacji urządzeń transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot wybieralny dla studentów szóstego semestru.
| 1 | Lindstedt P. | Praktyczna diagnostyka maszyn i jej teoretyczne podstawy | Wydawnictwo Naukowe ASKON, Warszawa. | 2002 |
| 2 | Adamski A. | Inteligentne systemy transportowe: sterowanie, nadzór i zarządzanie | Uczelniane Wydawnictwo Naukowo-Dydaktyczne. AGH, Kraków. | 2003 |
| 3 | Hajdul M. | Organizacja i monitorowanie procesów transportowych | Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania. | 2015 |
| 1 | Lozia Z. | Diagnostyka samochodowa : laboratorium | Warszawa : Ofic.Wydaw.Politech.Warsz.. | 2015 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 7 semestr studiów kierunku Transport.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagane są wiadomości z mechaniki ogólnej, fizyki, podstaw konstrukcji maszyn, materiałów konstrukcyjnych, diagnostyki technicznej oraz urządzeń transportu wewnętrznego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma wiedze pogłębioną z zasad monitorowania i nadzorowania urządzeń transportowych. Zna czynniki determinujące potrzebę monitorowania stanu urządzeń transportowych..Potrafi uzasadnić konieczność monitorowania i nadzorowania urządzeń transportowych | wykład, | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu |
K-W03+ K-W06+ K-U20+ |
P6S-KR P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | Umie dobrać odpowiednią technikę pomiaru w ocenie stanu technicznego elementów urządzeń transportowych, przygotowanie do prowadzenia badań naukowych. otrafi uzasadnić konieczność monitorowania i nadzorowania urządzeń transportowych | laboratorium | zaliczenie cz. ustna |
K-U01+ K-U06+ |
P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 7 | TK01 | W01-W08 | MEK01 | |
| 7 | TK02 | L01-L08 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 7) | |||
| Egzamin (sem. 7) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny - weryfikacja efektów MEK01: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 40-60% punktów, ocenę dobry 61-80% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 80% punktów. |
| Laboratorium | Zaliczenie na podstawie projektów oraz zaliczenia pisemnego laboratorium |
| Ocena końcowa | Ocenę z zaliczenia przedmiotu stanowi końcowa ocena z zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Na ocenę końcową składa się 50% oceny MEKO1i MEKO2, 50% MEK01,MEK02 Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie