
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest poznanie przez studenta podstawowych zagadnień automatyki i sterowania procesami mogącymi znaleźć zastosowanie w środkach transportu
Ogólne informacje o zajęciach:
Opanowanie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie działania układów automatycznej regulacji
Materiały dydaktyczne:
Materiały przekazane przez prowadzącego
| 1 | Z. Domachowski | Automatyka i robotyka - podstawy | Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. | 2003 |
| 2 | M. Żelazny | Podstawy automatyki | WNT. | 1974 |
| 3 | T. Kaczorek, A. Dzieliński, W. Dąbrowski | Podstawy teorii sterowania | WNT. | 2009 |
| 4 | A. Dębowski | Automatyka ; podstawy teorii | PWN Warszawa. | 2016 |
| 5 | R. Kalicka | Podstawy automatyki i robotyki | Wyd. Politechniki Gdańskiej. | 2016 |
| 6 | J. Mazurek, H. Vogt, W. Żdanowicz | Podstawy automatyki | Oficyna Wyd. Politechniki Warszawskiej. | 2006 |
| 7 | F. Siemieniako | Automatyka w przykładach i zadaniach | Wyd. Politechniki Białostockiej. | 2005 |
| 1 | M. Chłędowski, J. Pieniążek | Podstawy automatyki w ćwiczeniach i zadaniach | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2004 |
| 2 | W. Próchnicki, M. Dzida | Zbiór zadań z podstaw automatyki | Wydawnictwo Politechiki Gdańskiej. | 1993 |
| 3 | Z. Skup | Zadania z podstaw automatyki i sterowania | Ofic. Wyd. Politechniki Warszawskiej. | 2018 |
Wymagania formalne:
Aktualny wpis na trzeci semestr studiów na kierunku Inżynieria środków transportu
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student rozumie zagadnienia matematyki (oraz podstawowe pojęcia fizyki, mechaniki, elektrotechniki, termodynamiki) na poziomie studenta uczelni technicznej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student umie posługiwać się aparatem matematycznym (analiza matematyczna, liniowe równania różniczkowe, liczby zespolone) oraz umie przeanalizować proces techniczny i opis układów dynamicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student potrafi ocenić wpływ techniki i technologii komputerowych na społeczne aspekty pracy i szeroko rozumianej działalności człowieka
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zna i rozumie budowę oraz funkcjonowanie układów sterowania oraz automatycznej regulacji. | Wykład | Dopuszczalny jest każdy zwyczajowo przyjęty sposób sprawdzania wiadomości |
K-W01+ K-W04+ K-U04+ K-K04+ |
P6S-KK P6S-UU P6S-WG |
| MEK02 | Zna podstawy opisu matematycznego układów dynamicznych oraz umie na jego podstawie dokonać analizę działania układu. | Wykład, laboratorium | Dopuszczalny jest każdy zwyczajowo przyjęty sposób sprawdzania wiadomości |
K-W01+ K-W04+ K-U07+ K-U17+ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi planować eksperymenty oraz dokonywać analizy mające na celu badanie właściwości elementów, układów i procesów dynamicznych | Wykład, laboratorium | Dopuszczalny jest każdy zwyczajowo przyjęty sposób sprawdzania wiadomości |
K-W01+ K-U17+ K-U20+ K-K04+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK02 | W02, W03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK03 | W03, W04, W05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK04 | W06 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK05 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK06 | W08, W09 | MEK01 MEK03 | |
| 3 | TK07 | W010 | MEK01 | |
| 3 | TK08 | W011 | MEK01 MEK03 | |
| 3 | TK09 | W11 | MEK01 MEK03 | |
| 3 | TK10 | W12 | MEK01 | |
| 3 | TK11 | W13, W14 | MEK01 MEK03 | |
| 3 | TK12 | W15 | MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK13 | L1 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK14 | L2 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK15 | L3 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK16 | L4 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK17 | L5 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK18 | L6 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK19 | L7 | MEK01 MEK02 MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
2.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 3) | |||
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Kolokwium zaliczeniowe z wybranych tematów i zagadnień z wykładu. |
| Laboratorium | Kolokwium z wybranych tematów i zagadnień z zajęć laboratoryjnych. Oddanie wykonanych sprawozdań. |
| Ocena końcowa | Średnia ocen uzyskanych na kolokwium i laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie