
Główny cel kształcenia:
Poznanie roli i kompetencji rzeczoznawcy samochodowego
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot wybieralny dla studentów 3 semestru
Inne:
Regulacje prawne
| 1 | Reimpell J., Betzler J. | Podwozia samochodów. Podstawy konstrukcji. | WKiŁ, Warszawa 2004.. | 2004 |
| 2 | Reński A.: | Budowa samochodów: układy hamulcowe i kierownicze oraz zawieszenia. | Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2004.. | 2004 |
| 3 | Studziński K.: | Samochód: teoria, konstrukcja i obliczanie: podręcznik akademicki. | Warszawa, WNT, 1980.. | 1980 |
| 1 | Prochowski L.; Żuchowski A.: | Samochody ciężarowe i autobusy. | Warszawa, WKiŁ, 2006.. | 2006 |
| 2 | Micknass W. , Popiol R., Sprenger A.: | Sprzęgła, skrzynki biegów, wały i półosie napędowe. | Warszawa, WKiŁ, 2005.. | 2005 |
| 3 | Zieliński A.: | Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych. | Warszawa, WKiŁ, 2008.. | 2008 |
| 1 | Praca zbiorowa | Informatory techniczne BOSCH | WKiŁ, Warszawa. | 2000- |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 3 semestr studiów kierunku transport, specjalność: rzeczoznawstwo samochodowe
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanych modułów poprzedzających na kierunku studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Brak
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma wiedzę pogłębioną na temat roli i funkcji rzeczoznawcy samochodowego, jego kompetencji w zakresie techniki samochodowej, ruchu drogowego oraz rekonstrukcji kolizji i wypadków drogowych. | wykład | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna |
K-W04+ K-W05+ K-W08+ |
P7S-WG P7S-WK |
| MEK02 | Potrafi opracować projekt z zakresu opinii rzeczoznawczych. | laboratorium | sprawozdanie z laboratorium |
K-U02+ K-U03+ K-U07+ K-U08+ K-K02+ |
P7S-KR P7S-UK P7S-UO P7S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01_W15 | MEK01 | |
| 2 | TK02 | L01_15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Średnia ocen z egzaminu pisemnego i ustnego -sprawdzany jest stopień opanowania materiału z modułu z zakresu przekazanego na wykładzie. Kryteria weryfikacji efektu MEK01: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
| Laboratorium | Zaliczenie laboratorium następuje na podstawie: wykonania wymaganych zadań, opracowania wyników w formie sprawozdań, na ocen 3 potrafi identyfikować parametry pojazdu samochodowego, na ocenę 4 potrafi przeprowadzić analizę zdarzenia drogowego, na ocenę 5 potrafi opracować opinię |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z wykładu z wagą 0,6, projektów z wagą 0,4. Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie