
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy, umiejętności prowadzenia badań symulacyjnych i kompetencji z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów 3-go semestru specjalności Diagnostyka i rzeczoznawstwo samochodowe
| 1 | Prochowski L., Unarski J., Wach W. i inni | Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych | WKŁ, Warszawa . | 2007 |
| 2 | Wicher J. | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | WKŁ, Warszawa . | 2004 |
| 3 | Literatura dostarczona przez prowadzącego przedmiot | - | -. | - |
| 1 | Wach W. | Symulacja wypadków drogowych w programi PC-Crash | Wydawnictwo Instytutu Ekspertyz Sądowych, Kraków. | 2009 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 3 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Zna pojęcie i cele rekonstrukcji wypadku, także jako elementu opinii rzeczoznawczej. Zna zestaw analitycznych metod analizy przebiegu wypadku stosowanych w rzeczoznawstwie samochodowym. Posiada pogłębioną wiedzę na temat metod określania niepewności w opiniach rzeczoznawczych. | wykład | egzamin cz. pisemna |
K-W01+++ K-W02+++ K-W09++ K-W11+++ K-W14++ K-U01+ K-U02+ K-U11+++ K-U14+ K-K01++ K-K02+ K-K03+++ K-K04+ K-K05+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UW P7S-WG |
| MEK02 | Zna podstawowe programy komputerowe, w tym symulacyjne wspomagające proces rekonstrukcji wypadku drogowego i posiada umiejętności prowadzenia badań symulacyjnych. | projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K-W01+ K-U01+ K-U02+ K-K03+ |
P7S-KK P7S-UO P7S-UW P7S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | P01-P15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
| Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
7.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
| Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny z wykładów weryfikuje realizację następującego efektu modułowego: MEK01. Warunkiem przystąpienia do egzaminu pisemnego z wykładów jest zaliczenie projektu. Ocena z egzaminu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 2,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 3,0 ÷ 3,4 p. dst (3,0); 3,5 ÷ 3,9 p. +dst (3,5); 4,0 ÷ 4,4 p. db (4,0); 4,5 ÷ 4,7 p. +db (4,5); 4,8 ÷ 5,0 p. bdb (5,0). |
| Projekt/Seminarium | Zaliczenie projektu następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań projektowych, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu projektu, które weryfikują realizację następującego efektu modułowego: MEK02. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z obydwu form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Krzemiński; P. Wojewoda | Metodyka oceny naprawionych szyb czołowych w transporcie drogowym | 2025 |
| 2 | A. Krzemiński; P. Wojewoda | Wpływ punktowych napraw szyb czołowych na zjawiska olśnienia w warunkach nocnych | 2025 |
| 3 | K. Lew; J. Lubas; P. Wojewoda | The analysis of the impact of the storage period of engine and transmission oil on operational properties | 2025 |
| 4 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
| 5 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
| 6 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
| 7 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
| 8 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
| 9 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
| 10 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |