
Główny cel kształcenia:
Umiejętności i kompetencje stosowania aparatu matematycznego do opisu problemów pojawiających się w transporcie. Zapoznanie studentów z możliwymi aplikacjami omawianych metod we współczesnym otoczeniu gospodarczym.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obligatoryjny dla studentów pierwszego semestru studiów stacjonarnych II-go stopnia.
Materiały dydaktyczne:
prezentacja multimedialna
Inne:
brak
| 1 | Aleksandr Linkov, Gennady Mishuris, Liliana Rybarska-Rusinek | Selected topics of mathematics for engineers | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2014 |
| 2 | Ryszard Miler, Adam Mytlewski, Bohdan Pac | Wymiary logistyki - aspekt transportowy | Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku. | 2014 |
| 3 | Joanna Chmielewska i in. | Matematyka II: dla Wydziału Transportu | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2019 |
| 1 | Ryszard Miler, Adam Mytlewski, Bohdan Pac | Wymiary logistyki - aspekt transportowy | Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku. | 2014 |
| 2 | Joanna Chmielewska i in. | Matematyka II: dla Wydziału Transportu | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2019 |
| 1 | Donald A. McQuarrie | Matematyka dla przyrodników i inżynierów T.2 | PWN. | 2005 |
| 2 | Andrei D. Polyanin, Alexander V. Manzhirov. | Handbook of mathematics for engineers and scientists | Chapman a.Hall/CRC, Boca Raton. | 2007 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na co najmniej 1 semestr studiów II-go stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza w obszarach: rachunek macierzowy, różniczkowy i całkowy, liniowe równania różniczkowe zwyczajne, prawdopodobieństwo i statystyka matematyczna.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność poszukiwania materiałów dydaktycznych w literaturze, logiczna interpretacja przeczytanych treści, wyciąganie z niej wniosków i formułowanie opinii
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Dostrzeganie potrzeby dokształcania się, świadomość przekazywania w sposób zrozumiały zdobytej wiedzy społeczeństwu.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Student posiada wiedzę na temat stosowania aparatu matematycznego do opisu problemów pojawiających się w transporcie, na postawie informacji uzyskanych na wykładzie oraz na podstawie samodzielnie studiowanej literatury. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W01++ K-U11+++ K-K05+ |
P7S-KO P7S-UW P7S-WG |
| MEK02 | Student ma umiejętności i kompetencje stosowania aparatu matematycznego do rozwiązywania problemów pojawiających się w transporcie | ćwiczenia | zaliczenie cz. pisemna |
K-W01++ K-U11+++ K-K05+ |
P7S-KO P7S-UW P7S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01-W02, C01 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK02 | W03, C02-03 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK03 | W04, C04-C05 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK04 | W05, C06-C07 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK05 | W06, C08 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK06 | W07, C09 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK07 | W08, C10 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK08 | W09-W10, C11-12 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK09 | W11-W12, C13-C14 | MEK01 MEK02 | |
| 1 | TK10 | W13-W14 | MEK01 | |
| 1 | TK11 | W15, C15 | MEK01 MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
8.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
7.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Warunkiem zaliczenia części modułu jest zaliczenie kolokwium z informacji prezentowanych na wykładzie, weryfikujące osiągnięcie modułowych efektów kształcenia MEK01. Kolokwium w formie testu jednokrotnego wyboru weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Test składa się z 12 pytań. Za odpowiedź na każde pytanie można uzyskać 1 pkt. Po zsumowaniu ilości punktów za każdą odpowiedź określana jest ocena według następującej punktacji: <6 pkt. – ocena niedostateczny, 6 pkt. - ocena dostateczny, 7 pkt. – ocena + dostateczny, 8-9 pkt. – ocena dobry, 10 pkt. – ocena + dobry, 11-12 pkt. – ocena bardzo dobry. |
| Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń następuje na podstawie pozytywnych ocen z dwóch sprawdzianów pisemnych weryfikujących uzyskanie modułowych efektów kształcenia MEK02. Zaliczenie zajęć laboratoryjnych wymaga pozytywnego zaliczenia obydwu sprawdzianów. Student który nie zaliczył danego sprawdzianu może poprawić ocenę w jednym terminie uzgodnionym z prowadzącym. Oceną końcowa z zajęć ćwiczeniowych obliczana jest jako średnia z obydwu sprawdzianów. Sposób przeliczenia uzyskanej oceny średniej na ocenę końcową z ćwiczeń jest następujący: (średnia : 4,600 – 5,000) - ocena końcowa bdb; (4,200 – 4,599) +db; (3,800 – 4,199) db; (3,400 – 3,799) +dst; (3,000 – 3,399) dst |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia arytmetyczna oceny z wykładu oraz oceny z zajęć ćwiczeniowych. Sposób przeliczenia uzyskanej oceny średniej na ocenę końcową jest następujący: (średnia : 4,600 – 5,000) - ocena końcowa bdb; (4,200 – 4,599) +db; (3,800 – 4,199) db; (3,400 – 3,799) +dst; (3,000 – 3,399) dst. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | A. Gontarz; A. Skrzat; G. Winiarski; M. Wójcik | Computational Methods of the Identification of Chaboche Isotropic-Kinematic Hardening Model Parameters Derived from the Cyclic Loading Tests | 2024 |
| 2 | A. Gontarz; A. Skrzat; S. Wencel; G. Winiarski; M. Wójcik | Analysis of a New Process for Forming Two Flanges Simultaneously in a Hollow Part by Extrusion with Two Moving Dies | 2024 |
| 3 | Ł. Bąk; W. Frącz; G. Janowski; G. Ryzińska; M. Wójcik | Assessment of the Effect of Multiple Processing of PHBV–Ground Buckwheat Hull Biocomposite on Its Functional and Mechanical Properties | 2024 |
| 4 | Ł. Bąk; W. Frącz; G. Janowski; G. Ryzińska; M. Wójcik | Biodegradowalny kompozyt termoplastyczny, sposób wytwarzania biodegradowalnego kompozytu termoplastycznego oraz jego zastosowanie do wielokrotnego przetwarzania | 2024 |
| 5 | A. Skrzat; E. Spišák; F. Stachowicz; M. Wójcik | Crystal Plasticity Elastic-Plastic Rate-Independent Numerical Analyses of Pollycrystalline Materials | 2023 |
| 6 | A. Skrzat; M. Wójcik | Explicit and Implicit Integration of Constitutive Equations of Chaboche Isotropic-Kinematic Hardening Material Model | 2023 |
| 7 | M. Wójcik | Geopolimer oraz sposób wytwarzania tego geopolimeru | 2023 |
| 8 | M. Wójcik | Hybrid, Multiscale Numerical Simulations of the Equal Channel Angular Pressing (ECAP) using the Crystal Plasticity Theory | 2023 |
| 9 | A. Skrzat; M. Wójcik | An Elastic-Plastic Analysis of Polycrystalline Structure Using Crystal Plasticity Modelling – Theory and Benchmark Tests | 2022 |
| 10 | A. Skrzat; M. Wójcik | Coupled Thermomechanical Eulerian-Lagrangian Analysis of the KOBO Extrusion Process | 2022 |
| 11 | A. Skrzat; M. Wójcik | Numerical modelling of the KOBO extrusion process using the Bodner–Partom material model | 2022 |
| 12 | A. Skrzat; M. Wójcik | Identification of Chaboche-Lemaitre combined isotropic-kinematic hardening model parameters assisted by the fuzzy logic analysis | 2021 |
| 13 | A. Skrzat; M. Wójcik | The Coupled Eulerian-Lagrangian Analysis of the KOBO Extrusion Process | 2021 |
| 14 | V. Santana; G. Silva; M. Wójcik | Investigation on mechanical and microstructural properties of alkali-activated materials made of wood biomass ash and glass powder | 2021 |
| 15 | A. Masłoń; F. Stachowicz; M. Wójcik | Sposób otrzymywania nawozu osadowo-popiołowego oraz nawóz osadowo-popiołowy | 2020 |
| 16 | A. Masłoń; F. Stachowicz; M. Wójcik | The Use of Wood Biomass Ash in Sewage Sludge Treatment in Terms of Its Agricultural Utilization | 2020 |
| 17 | A. Skrzat; M. Wójcik | An Identification of the Material Hardening Parameters for Cyclic Loading-Experimental and Numerical Studies | 2020 |
| 18 | A. Skrzat; M. Wójcik | Fuzzy logic enhancement of material hardening parameters obtained from tension–compression test | 2020 |
| 19 | A. Skrzat; M. Wójcik | Numerical Modeling of Superplastic Punchless Deep Drawing Process of a Ti-6Al-4V Titanium Alloy | 2020 |
| 20 | A. Skrzat; M. Wójcik | The application of Chaboche model in uniaxial ratcheting simulations | 2020 |
| 21 | M. Wójcik | Investigation of filtration properties and microbiological characteristics of sewage sludge after physical conditioning with the use of ground walnut shells | 2020 |