
Główny cel kształcenia:
przygotowanie do rozwiązywania problemów związanych z obliczaniem i konstruowaniem napędów mechanicznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
w module przedstawiono treści i efekty kształcenia, formę i warunki zaliczenia przedmiotu.
Inne:
Jagiełowicz P. E. - wykład.
| 1 | Jaśkiewicz Z., Wąsiewski A. | Przekładnie walcowe. Geometria, wytrzymałość, dokładność wykonania. Tom I | Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa. | 1992 |
| 2 | Jaśkiewicz Z., Wąsiewski A. | Przekładnie walcowe. Tom II | Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa. | 1992 |
| 3 | Müller L. | Przekładnie zębate: projektowanie | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1996 |
| 4 | Ochęduszko K. | Koła zębate. Konstrukcja. Tom 1 | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 2014 |
| 1 | Banaszek J., Jonak J. | Podstawy konstrukcji maszyn. Wprowadzenie do projektowania przekładni zębatych i doboru sprzęgieł mechanicznych | Wydawnictwa Uczelniane, Lublin. | 2008 |
| 2 | Wiktor J. | Analityczno-numeryczne metody analizy parametrów geometrycznych, zakłóceń ruchu i wytrzymałości przekładni walcowych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2004 |
| 1 | - | Wybrane normy PN, ISO | -. | - |
| 2 | Kawalec A. | Computer Aided Synthesis and Modelling of Modified Helical Gear Transmissions with Finite Element Analysis | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2005 |
Wymagania formalne:
rejestracja na co najmniej 6. semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
znajomość zagadnień omawianych na zajęciach z przedmiotu: Podstawy Konstrukcji Maszyn (semestr 4 oraz 5).
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
umiejętność pozyskiwania i wykorzystywania informacji z literatury technicznej, wykonywania dokumentacji technicznej prostych części i urządzeń mechanicznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
rozumienie potrzeby ciągłego kształcenia się.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | zna metodykę projektowania przekładni zębatych według aktualnej normy ISO. | wykład | egzamin |
K-W06+ K-U01++ K-U13+++ |
P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | potrafi projektować przekładnie zębate według metodyki ISO. | ćwiczenia | projekt indywidualny, obserwacja wykonawstwa |
K-W06+ K-U01++ K-U13+++ |
P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | C01, C02, C03, C04 | MEK02 | |
| 6 | TK03 | C05, C06, C07, C08 | MEK02 | |
| 6 | TK04 | C09, C10 | MEK02 | |
| 6 | TK05 | C11, C12 | MEK02 | |
| 6 | TK06 | C13, C14, C15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Ocenę dostateczną (3,0) uzyskuje student, który uzyska 60-67% punktów, ocenę plus dostateczny (3,5) - 68-75% punktów, ocenę dobry (4,0) - 76-83% punktów, cenę plus dobry (4,5) - 84-91% punktów, ocenę bardzo dobry (5,0) - powyżej 91% punktów. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Ćwiczenia/Lektorat | Sprawdzenie osiągniętego modułowego efektu kształcenia MEK02 obejmuje zaliczenie projektów na ocenę pozytywną oraz odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie zajęć ćwiczeniowych. Uzyskane oceny są proporcjonalne do zawartości ćwiczeń i poprawności odpowiedzi udzielonych przez studenta. Końcowa ocena z ćwiczeń jest uśrednioną oceną z ćwiczeń odpowiadającą modułowemu efektowi kształcenia MEK02. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich modułowych efektów kształcenia i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią ważoną z ocen: 60% - ocena z ćwiczeń (MEK02), 40% - ocena z zaliczenia wykładu - egzamin (MEK01). Skala ocen: dostateczny (3,0) przy wyniku: 3,000÷3,399, plus dostateczny (3,5) przy wyniku: 3,400÷3,799, dobry (4,0) przy wyniku: 3,800÷4,199, plus dobry (4,5) przy wyniku: 4,200÷4,599, bardzo dobry (5,0) przy wyniku: 4,600÷5,00. Szczegóły podaje prowadzący podczas omawiania karty modułu i modułowych efektów kształcenia na pierwszych zajęciach wykładowych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie