
Główny cel kształcenia:
Poznanie istotnych elementów ekologii i ochrony środowiska w odniesieniu do architektury i urbanistyki.
Ogólne informacje o zajęciach:
Wykład oraz ćwiczenia prowadzone na szóstym semestrze
Materiały dydaktyczne:
autorskie prezentacje do wykładów
| 1 | Bożena Dobrzańska, Grzegorz Dobrzański, Dariusz Kiełczewski | Ochrona środowiska przyrodniczego | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2008 |
| 2 | Zwoździak J. | Człowiek środowisko zagrożenia | Politechnika Wrocławska. | 2002 |
| 3 | Zarzycki J. i inni | Wprowadzenie do inżynierii i ochrony środowiska | WNT Warszawa 2007. | - |
| 4 | A. Mckenzie i in | Ekologia. Krótkie wykłady, | PWN, Warszawa, . | 2002 |
| 5 | J. Krebs | Ekologia | PWN, Warszawa . | 2000 |
| 6 | R. T. Kurek (red) | Ochrona dziko żyjących zwierząt przy inwestycjach drogowych w Polsce, | Wyd. Stowarzyszenie na Rzecz Wszystkich Istot, Bystra. | 2012 |
| 7 | Janusz Marchwiński, Katarzyna Zielonko-Jung | Współczesna architektura proekologiczna | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2022 |
| 8 | Daniel Słyś, Agnieszka Stec | Instalacje ekologiczne w budownictwie mieszkaniowym | KaBe. | 2016 |
| 1 | Bąk Iwona , Cheba Katarzyna | Zielona gospodarka jako narzędzie zrównoważonego rozwoju | CeDeWu Sp. z o.o. . | 2020 |
| 2 | Lance Hosey, Melissa Bruntlett, Chris Bruntlett | Kształt zieleni. O estetyce, ekologii i projektowaniu | wyd. Wysoki Zamek. | 2021 |
| 3 | Jacek Krystek | Ocena oddziaływania na środowisko | Wydawnictwo Naukowe PWN . | 2021 |
| 4 | Przemysław Mastalerz | Ekologiczne kłamstwa ekowojowników | Wydawnictwo Chemiczne. | 2005 |
| 1 | S. Belniak, M. Głuszko, M. Zięba | Budownictwo ekologiczne | PWN, Warszawa. | 2013 |
| 2 | T. J. Chmielewski | Systemy krajobrazowe | PWN, Warszawa. | 2012 |
| 3 | L. Runkiewicz, T. Błaszczyński (red.) | Ekologia w budownictwie | wyd. Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław . | 2014 |
Wymagania formalne:
Zaliczone poprzedzające semestry studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Zna i rozumie pojęcia z zakresu budownictwa ogólnego przekazane we wcześniejszych etapach studiowania. Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umie rozwiązywać proste przypadki projektowania w zakresie budownictwa ogólnego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Rozumie potrzebę stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i kompetencji społecznych
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | B.W3. zna i rozumie znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K-W03+++ K-W05+++ K-W07+++ |
P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | B.W5. Zna i rozumie problematykę budownictwa, technologii i instalacji budowlanych, konstrukcji i fizyki budowli, obejmującą kluczowe zagadnienia w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planistycznym w kontekście ochrony środowiska przyrodniczego, a także przestrzeni, mającej wpływ na funkcjonowanie i zdrowie człowieka | wykład, ćwiczenia | zaliczenie cz. pisemna, przygotowanie i aktywność na ćwiczeniach |
K-W03++ K-W05++ K-W06+++ K-W07++ |
P6S-WG P6S-WK |
| MEK03 | B.U2. potrafi dostrzegać znaczenie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności projektowej architekta, w tym jej wpływu na środowisko kulturowe i przyrodnicze | wykład, dyskusja na zajęciach ćwiczeniowych | zaliczenie cz. pisemna |
K-U01++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK04 | B.S2. jest gotów do rzetelnej samooceny, formułowania konstruktywnej krytyki dotyczącej działań architektonicznych i urbanistycznych | ćwiczenia | aktywna dyskusja na zajęciach ćwiczeniowych, przygotowanie do zajęć |
K-K01++ K-K03++ K-K04++ |
P6S-KK P6S-KO P6S-KR |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W01-02 | MEK01 MEK02 | |
| 6 | TK02 | W03-04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK03 | W05-08, C01-06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK04 | W09-12, C07-10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 6 | TK05 | C11-12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 6 | TK06 | W13-14, C13-14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 6 | TK07 | W15, C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 1.00 godz./sem. |
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
| Ćwiczenia/Lektorat | Systematyczna ocena przygotowania do pracy na ćwiczeniach, ocena aktywności na ćwiczeniach |
| Ocena końcowa | Ocena za zaliczenie końcowe oraz aktywność i przygotowanie na zajęciach ćwiczeniowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie