
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technologii informacyjnej obejmującej zagadnienia dotyczące podstaw technik informatycznych, pozyskiwania, przetwarzania i wizualizacji informacji, przetwarzania tekstów, wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych, i podstaw programowania komputerów przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów drugiego semestru na kierunku studiów: Zarządzanie i inżynieria produkcji
Materiały dydaktyczne:
https://sgorka.v.prz.edu.pl/materialy-do-pobrania/materialy-tylko-dla-zalogowanych
| 1 | Sikorski W. | Excel dla studentów | WITKOM Salma Press. | 2016 |
| 2 | Gonet M. | Zrozumieć Excela : funkcje i wyrażenia | Helion, Gliwice. | 2019 |
| 3 | Kamińska A., Pańczyk B. | Ćwiczenia z Matlab. Przykłady i zadania | Mikom. | 2002 |
| 1 | Kisielewicz A. | Wprowadzenie do informatyki. Poradnik dla ucznia i nauczyciela | Helion. | 2005 |
| 2 | Pratap R. | Matlab 7 dla naukowców i inżynierów | Wydaw.Nauk. PWN. | 2007 |
Wymagania formalne:
Rejestracja studenta na co najmniej semestrze pierwszym studiów stacjonarnych pierwszego stopnia kierunku Zarządzanie i inżynieria produkcji.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien posiadać podstawową wiedzę na temat systemów komputerowych nabytą w wyniku kształcenia w szkole średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student powinien posiadać podstawowe umiejętności w zakresie posługiwania się systemem komputerowym nabyte w wyniku kształcenia w szkole średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Potrafi obsługiwać programy pakietu Office: MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, oraz potrafi opracowywać zaawansowane dokumenty w w/w programach. Potrafi automatyzować i wizualizować pracę z danymi, wykorzystując arkusze kalkulacyjne i narzędzia optymalizacji - Solver. | laboratorium | kolokwium |
K-W04+ K-U01+ K-U04+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi dobrać właściwą metodę rozwiązania postawionego prostego problemu inżynierskiego oraz zaimplementować ją w programie MatLab. | laboratorium | kolokwium |
K-W04+ K-U03+ K-U05+ |
P6S-UK P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | L01 | MEK01 | |
| 2 | TK02 | L02 | MEK01 | |
| 2 | TK03 | L03 | MEK02 | |
| 2 | TK04 | L04, | MEK01 | |
| 2 | TK05 | L05 | MEK01 | |
| 2 | TK06 | L06 | MEK01 | |
| 2 | TK07 | L07 | MEK01 | |
| 2 | TK08 | L08 | MEK01 | |
| 2 | TK09 | L09 | MEK01 | |
| 2 | TK10 | L10 | MEK02 | |
| 2 | TK11 | L11 | MEK02 | |
| 2 | TK12 | L12 | MEK02 | |
| 2 | TK13 | L13 | MEK02 | |
| 2 | TK14 | L14 | MEK01 | |
| 2 | TK15 | L15 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
4.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Laboratorium | Zaliczenie wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, weryfikuje osiągnięcie modułowych efektów kształcenia MEK01 i MEK02. Ocena wystawiana jest na podstawie zaliczenia pisemnego i obserwacji wykonawstwa postawionych do realizacji zadań obejmujących efekty kształcenia MEK01 i MEK02. Zarówno MEK01 jak i MEK02 oceniane są w ten sam sposób, a mianowicie, ocenę 3.0 otrzymuje student, który na pisemnym zaliczeniu z części sprawdzającej wiedzę z danego efektu, uzyska 50-60% punktów, ocenę 3.5 student, który uzyska 61-70% punktów, ocenę 4.0 student który uzyska 71-80% punktów, ocenę 4.5 student, który uzyska 81-90% punktów, ocenę bardzo dobry otrzyma student, który uzyska powyżej 90% punktów. |
| Ocena końcowa | W ocenie końcowej z przedmiotu uwzględniana jest ocena z laboratorium jako średnia z ocen uzyskanych z MEK01 i MEK02. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
1MP_DI_TI1.jpg
1MP_DI_TI2.jpg
1MP_DI_TI3.png
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Przykłady.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały :
| 1 | W. Christinelli; W. Graboń; G. Koszalka; T. Maria; E. Tomanik | Effect of Graphene as a Lubricant Additive for Diesel Engines | 2025 |
| 2 | A. Da Costa; G. Epasto; W. Graboń; K. Grochalski | New paradigm in surface topography transition vs. machining and wear process | 2024 |
| 3 | J. Bakunowicz; G. Batalha; A. Da Costa; G. Epasto; W. Graboń; K. Grochalski; T. Mathia; M. Osetek; I. Pereira; M. Sandomierski; M. Zheng | Complex tribology of bolted assembly | 2024 |
| 4 | R. da Costa Adilson; W. Graboń | Micro abrasion in Fe-Cr-C-Nb alloys samples: The role of niobium | 2024 |
| 5 | W. Graboń; K. Grochalski; D. Podbereska; R. Talar; M. Wieczorowski | Selected Errors in Spatial Measurements of Surface Asperities | 2024 |
| 6 | M. Drajewicz; M. Góral; W. Graboń; K. Grochalski; T. Kubaszek | The Concept of WC-CrC-Ni Plasma-Sprayed Coating with the Addition of YSZ Nanopowder for Cylinder Liner Applications | 2023 |
| 7 | W. Graboń; K. Grochalski; A. Lopez-Blanco; A. Pereira; M. Perez; T. Prado; M. Wieczorowski | Tomographic and Tension Analysis of Polypropylene Reinforced with Carbon Fiber Fabric by Injection Molding | 2023 |
| 8 | W. Graboń; K. Grochalski; A. Patalas; M. Sandomierski; W. Stachowicz; A. Voelkel | Characterization of Magnesium and Zinc Forms of Sodalite Coatings on Ti6Al4V ELI for Potential Application in the Release of Drugs for Osteoporosis | 2023 |
| 9 | W. Graboń; K. Grochalski; A. Piasecki; A. Reiter; R. Talar; M. Węgorzewski ; N. Wierzbicka | Influence of Inorganic Additives on the Surface Characteristics, Hardness, Friction and Wear Behavior of Polyethylene Matrix Composites | 2023 |
| 10 | W. Graboń; K. Grochalski; B. Jakubek; W. Rukat; K. Sarbinowska; M. Słowiński; M. Wieczorowski | The Influence of Geometry, Surface Texture, and Cooling Method on the Efficiency of Heat Dissipation through the Heat Sink—A Review | 2023 |
| 11 | B. Brodmann; W. Graboń; D. Schorr; E. Tomanik; B. Zhmud | Optimizing the Piston/Bore Tribology: The Role of Surface Specifications, Ring Pack, and Lubricant | 2020 |
| 12 | W. Graboń | Surface as a carrier of information about the tribological process | 2020 |