Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Analizy Nieliniowej
Kod zajęć: 3679
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 C30 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. Beata Rzepka, prof. PRz
Terminy konsultacji koordynatora: podane w harmonogramie pracy jednostki.
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawami i metodami algebry liniowej i analizy matematycznej. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego.
Ogólne informacje o zajęciach: W pierwszym semestrze realizowane jest 30 godzin wykładów oraz 30 godzin ćwiczeń rachunkowych. Zajęcia kończą się egzaminem.
1 | G. Decewicz, W. Żakowski | Matematyka, część I | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1995 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
3 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, część I | PWN, Warszawa. | 2004 |
5 | T. Trajdos | Matematyka, część III | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 2004 |
1 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2012 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
3 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra i geometria analityczna. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2008 |
4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, część I | PWN, Warszawa. | 2004 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma wiedzę z zakresu matematyki pozwalającą zrozumieć wykładany materiał.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania oraz ma umiejętność samodzielnego poszerzania swojej wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi wykonywać działania na liczbach zespolonych, umie rozwiązywać równania w zbiorze C | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K_W01++ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
02 | umie obliczać granice ciągów i funkcji oraz potrafi rozwiązywać zadania z rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K_W01++ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
03 | umie obliczać całki funkcji jednej zmiennej, potrafi stosować rachunek całkowy do rozwiązywania różnych zagadnień | wykład, ćwiczenia | egzamin pisemny |
K_W01++ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
04 | umie wykonywać działania na macierzach oraz rozwiązywać układy równań liniowych | wykład, ćwiczenia | egzamin pisemny |
K_W01++ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W04, C01-C03 | MEK01 | |
1 | TK02 | W05-W08, C04-C05 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK03 | W09-W10, C06-C07 | MEK02 | |
1 | TK04 | W11-W13, C08-C09 | MEK02 | |
1 | TK05 | W14-W17, C10-C14 | MEK02 | |
1 | TK06 | W18-W24, C15-C24 | MEK03 | |
1 | TK07 | W25-W30, C25-C30 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenia wykładu dokonuje się na podstawie obecności na wykładach, na podstawie zaliczenia ćwiczeń oraz na podstawie egzaminu. |
Ćwiczenia/Lektorat | Aby zaliczyć ćwiczenia student musi zaliczyć MEKi 1-2. Ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych z MEKów 1-2, zaokrągloną do obowiązującej skali ocen. Aktywność na ćwiczeniach może podwyższyć ocenę. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń i oceny z egzaminu pisemnego. Ocena końcowa jest zaokrąglona do obowiązującej skali ocen. Aby zdać egzamin student musi zaliczyć MEKi 3-4. Ocena z egzaminu jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych z MEKów 3-4, zaokrągloną do obowiązującej skali ocen. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie