Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektroenergetyka, Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych
Kod zajęć: 330
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 C15 L30 P15 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Adam Mazurkiewicz
Terminy konsultacji koordynatora: am.v.prz.edu.pl
semestr 6: dr inż. Danuta Pliś
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejętności projektowania nowoczesnych układów napędowych
Ogólne informacje o zajęciach:
Materiały dydaktyczne: am.v.prz.edu.pl
1 | Gogolewski Z., Kuczewski Z | Napęd elektryczny | WNT. | |
2 | Bielawski S. | Teoria napędu elektrycznego | WNT. | |
3 | Sidorowicz J. | Napęd elektryczny i jego sterowanie | WPW. | |
4 | Bisztyga K. | Sterowanie i regulacja silników elektrycznych | WNT. | |
5 | Drozdowski P. | Wprowadzenie do napędów elektrycznych | Skrypt Politechniki Krakowskiej. |
1 | Instrukcje do ćwiczeń | . |
Wymagania formalne: Ukończenie modułu Maszyny elektryczne i Energoelektronika
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu maszyn elektrycznych, energoelektroniki, elektrotechniki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się programami narzędziowymi (np. matlab simulink), umiejętność wykonywania pomiarów i opracowywania wyników pomiarów.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi zdefiniować elementy składowe nowoczesnego układu napędowego. | wykład, laboratorium, projekt indywidualny | egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach laboratoryjnych, sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_U01+ K_U05++ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
02 | Zna charakterystyki statyczne i dynamiczne silników elektrycznych i napędzanych mechanizmów | wykład, laboratorium, projekt indywidualny | egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach laboratoryjnych, sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
03 | Pozsiada wiedzę dotyczącą zjawisk cieplnych w silnikach elektrycznych, zna rodzaje pracy silników i metody doboru mocy silników dla różnych rodzajów pracy, praca silnika w temperaturze różnej od temperatury katalogowej. | wykład, laboratorium, projekt indywidualny | egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach laboratoryjnych, sprawozdanie z projektu |
K_U31+ |
P6S_UW |
04 | Zna nowoczesne metody regulacji prędkości silników elektrycznych i możliwości kształtowania charakterystyk silników elektrycznych. | wykład, laboratorium, projekt indywidualny | egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach laboratoryjnych, sprawozdanie z projektu |
K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW |
05 | Zna zasady sterowania wektorowego i skalarnego silników asynchronicznych. | wykład, laboratorium, projekt indywidualny | egzamin kolokwium, aktywność na zajęciach laboratoryjnych, sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_WG |
06 | Potrafi wykonać badania charakterystyk statycznych i dynamicznych nowoczesnych układów napędowych. | laboratorium | kolokwium, aktywność na zajęciach laboratoryjnych, |
K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW |
07 | Potrafi dobrać moc silnika do danego mechanizmu, dobrać elementy regulacyjne i zabezpieczające. Potrafi przeprowadzić analiza stanów dynamicznych napędu. | projekt | sprawozdanie z projektu |
K_W09+ K_W10+ K_W27+ K_U31+ |
P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
6 | TK02 | L30 | MEK06 | |
6 | TK03 | P15 | MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 6) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładu |
Ćwiczenia/Lektorat | Aktywność na zajęciach, kolokwium |
Laboratorium | Aktywność na zajęciach, wykonanie przewidzianych planem ćwiczeń, pisemne zaliczenie każdego ćwiczenia. |
Projekt/Seminarium | Wykonanie i prezentacja indywidualnego projektu |
Ocena końcowa | Zaliczeni wykładu + zaliczenie projektu + zaliczenie laboratorium + egzamin |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Napęd elektryczny - przykład.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie