
Główny cel kształcenia:
Uzyskanie przez studenta wiedzy zakresu budowy, zasady działania, właściwości, modeli matematyczno-fizycznych podstawowych elementów elektronicznych. Poznanie zasad i zdobycie umiejętności projektowania prostych układów elektronicznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł o charakterze podstawowym dający uporządkowana wiedzę w zakresie poznania właściwości współczesnych elementów i układów elektronicznych analogowych i cyfrowych
| 1 | Marciniak W. | Przyrządy półprzewodnikowe i układy scalone | WNT. | 1986 |
| 2 | Horowitz P. , Hill W. | Sztuka elektroniki t. 1 i 2 | WKŁ. | 2006 |
| 3 | Filipkowski A. | Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe | WNT. | 1993 |
| 4 | Kalisz J. | Podstawy elektroniki cyfrowej | WKŁ. | 2002 |
| 5 | Tietze U. , Schenk Ch. | Układy półprzewodnikowe | WNT. | 1997 |
| 1 | Stadler A., Kolek A. | Elektronika. Zbór zadań | Oficyna wydawnicza PRz. | 2005 |
| 2 | Antoszkiewicz K., Nosal Z. | Zbiór zadań z układów elektronicznych liniowych | WNT. | 1998 |
| 1 | Nosal Z., Baranowski J. | Układy elektroniczne cz. I. Układy analogowe liniowe | WNT. | 1997 |
| 2 | Alley Ch., Atwood K. | Elementy i układy półprzewodnikowe | WNT. | 1973 |
| 3 | Driscoll F., Coughlin R. | Przyrządy półprzewodnikowe i ich zastosowania | WNT. | 1978 |
| 4 | Jaczewski J., Opolski A., Stolz J. | Podstawy elektroniki i energoelektroniki | WNT. | 1981 |
Wymagania formalne:
Zaliczone semestry poprzednie i rejestracja na semestr trzeci.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ma wiedzę w zakresie metrologii elektrycznej, teorii obwodów i sygnałów, przekształcenia Laplace'a, przekształcenia Fouriera oraz rachunku różniczkowego i całkowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi dokonywać analizy liniowych obwodów prądu stałego i zmiennego, obliczać pochodne i całki funkcji oraz prostych wyrażeń matematycznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Ma świadomość odpowiedzialności za własna pracę, uczciwie i systematycznie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Potrafi bezkonfliktowo współdziałać w zespole.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Ma podstawową wiedzę na temat właściwości materiałów półprzewodnikowych w elektronice. | Wykład. | kolokwium |
K-W03+ K-W22+ K-U01+ K-U05+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania wybranych elementów elektronicznych. | Wykład, ćwiczenia rachunkowe. | kolokwium |
K-W03+ K-W22+ K-U01+ K-U05+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK03 | Potrafi przedstawić podstawowe charakterystyki albo ich rodziny, wybranych półprzewodnikowych elementów elektronicznych. | Wykład, ćwiczenia rachunkowe. | kolokwium |
K-W03+ K-W22+ K-U01+ K-U05+ K-U28+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK04 | Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę oraz zna metody analizy i projektowania prostych analogowych układów elektronicznych. | Wykład, ćwiczenia rachunkowe. | kolokwium |
K-W03+ K-W22+ K-U01+ K-U05+ K-K04+ |
P6S-KR P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01, C1 | MEK01 | |
| 3 | TK02 | W02, W03, C2 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK03 | W04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK04 | W05, W06, C3 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK05 | W7, W8, C4 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK06 | W9, W10, C5 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK07 | W11 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK08 | W12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK09 | W13, W14, C6 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 3 | TK10 | W15 | MEK01 | |
| 3 | TK11 | C7 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | |
| Ćwiczenia/Lektorat | Oceny z odpowiedzi podczas zajęć rachunkowych. Oceny ze sprawdzianów. |
| Laboratorium | Wykonanie i zaliczenie wszystkich ćwiczeń |
| Ocena końcowa | Średnia ocen z ćwiczeń i laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie