Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektroenergetyka, Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Matematyki Dyskretnej
Kod zajęć: 307
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Anetta Szynal-Liana
Terminy konsultacji koordynatora: w terminach podanych w harmonogramie pracy jednostki.
Główny cel kształcenia: Celem kursu jest zapoznanie studentów z rachunkiem różniczkowym i całkowym funkcji wielu zmiennych.
Ogólne informacje o zajęciach:
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Definicje twierdzenia, wzory | GiS. | 2001 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | GiS. | 2001 |
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania | GiS. | 2001 |
2 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz. I i cz. II | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 1996 |
1 | R. Leitner, W. Matuszewski, Z. Rojek | Zadania z matematyki wyższej, cz. I i cz. II. | WNT. | 1999 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z matematyki szkoły ponadgimnazjalnej i pierwszego semestru studiów I-go stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej i wiedzą uzyskaną w pierwszym semestrze studiów pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
02 | Zna co najmniej dwa kryteria zbieżności szeregów liczbowych i potrafi je zastosować do sprawdzania zbieżności szeregu. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
03 | Potrafi obliczyć całkę podwójną po obszarze normalnym. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
04 | Potrafi rozwiązać równanie różniczkowe o zmiennych rozdzielonych, równanie różniczkowe liniowe. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K_W01+ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
05 | Potrafi rozwiązać równanie liniowe rzędu II o stałych współczynnikach. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K_W01+ K_U05+ |
P6S_UU P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01, C02 | ||
2 | TK02 | W01, W02, W03, C03, C04 | MEK01 | |
2 | TK03 | W04, W05, C05, C06 | MEK02 | |
2 | TK04 | W06, W07, C07, C08, C09 | MEK03 | |
2 | TK05 | W08, W09, W10, W11, C10, C11, C12 | MEK04 | |
2 | TK06 | W12, W13, C13, C14, C15 | MEK05 | |
2 | TK07 | W14, W15 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ćwiczenia/Lektorat | Kolokwia na ocenę. Sprawdzian obejmuje zadania obowiązkowe oraz dodatkowe. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest obliczana jako średnia ważona ocen z egzaminu (x1) i zaliczenia ćwiczeń (x2). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : kartka formatu A4, zapisana dwustronnie, z dowolną treścią.