Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z podstawami fizyki w zakresie niezbędnym do kontynuowania studiów na wyższych semestrach.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł zawiera podstawowe treści z zakresu elektromagnetyzmu oraz wybrane elementy z innych działów fizyki.
Materiały dydaktyczne:
Materiały umieszczone przez koordynatora w Internecie
1 | Holliday D., Resnick R., Walker J. | Podstawy Fizyki, tom od 1 do 5 | PWN Warszawa. | - |
2 | Samuel J. Ling, Jeff Sanny, Bill Moebs | Fizyka dla szkół wyższych | OpenStax. | 2019 |
3 | R.P. Feynman, R.B. Leighton, M. Sands | Feynmana wykłady z fizyki | PWN. | - |
1 | Halliday David, Resnick Robert, Walker Jearl | Podstawy fizyki Zbiór zadań | PWN. | - |
2 | K. Chłędowska, R. Sikora | Wybrane problemy z fizyki z rozwiązaniami, cz. 1 | OFICYNA WYDAWNICZNA POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ. | - |
3 | K. Chłędowska, R. Sikora | Wybrane problemy z fizyki z rozwiązaniami, cz. 2 | OFICYNA WYDAWNICZNA POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ. | - |
4 | K. Krop, K. Chłędowska | FIZYKA I Pracownia | OFICYNA WYDAWNICZNA POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ. | - |
1 | I.W.Sawieliew | Podstawy fizyki, T1-T3 | PWN. | - |
2 | A. Januszajtis | Fizyka dla Politechnik, T2 Pola | PWN. | - |
Wymagania formalne:
Status studenta.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość matematyki i fizyki na poziomie szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność rozwiazywania prostych zadań z fizyki i matematyki na poziomie szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student rozumie konieczność ciągłego dokształcania się w związku z szybkim tempem rozwoju i wzrostem zastosowań nauk fizycznych w technice oraz rozumie ich aspekt społeczny.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Przedstawia podstawową wiedzę z zakresu termodynamiki, w tym zna podstawy kinetycznej teorii gazów i zasady termodynamiki. | wykład, laboratorium, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, sprawozdanie z projektu |
K-W02+ K-U05+ K-U07+ |
P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
MEK02 | Przedstawia podstawową wiedzę z zakresu elektromagnetyzmu, w tym z pola ładunków i pola prądów. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin pisemny, egzamin cz. ustna, sprawdzian pisemny, sprawozdanie z projektu |
K-W02++ K-U05+ K-U07+ |
P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
MEK03 | Przedstawia elementarną wiedzę z fizyki jądrowej i fizyki ciała stałego, w tym zna pojęcia atom, jądro atomowe, metal, izolator i półprzewodnik. | wykład | egzamin pisemny, egzamin ustny |
K-W02++ K-U05+ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK04 | Potrafi wykorzystać podstawowe pojęcia z zakresu elektryczności i magnetyzmu w celu rozwiązania prostych problemów. | ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie pisemne |
K-W02+ K-U05+ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK05 | Potrafi planować i przeprowadzać doświadczenia fizyczne, mające na celu wyznaczenie wartości wybranych wielkości fizycznych z zakresu mechaniki, elektromagnetyzmu i optyki. | wykład, laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-W02++ K-U05+ K-U07++ |
P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
MEK06 | Umie przeprowadzić prostą analizę otrzymanych w doświadczeniu fizycznym wyników. | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-W02++ K-U05+ K-U07++ |
P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
MEK07 | Potrafi obliczyć niepewności pomiarowe stosując metodę odpowiednią do sposobu przeprowadzania pomiarów oraz niepewność złożoną. | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-W02++ K-U05+ K-U07++ |
P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1, W7, L1-L7, C1 | MEK01 MEK05 MEK06 MEK07 | |
2 | TK02 | W2,W7, C2-C3, L1-L7 | MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
2 | TK03 | W3, W7, C4-C5, L1-L7 | MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
2 | TK04 | W4, W7, C6-C7, L1-L7 | MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 MEK07 | |
2 | TK05 | W5, W7 | MEK03 | |
2 | TK06 | W6, W7 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.50 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena jest oceną z pisemnego egzaminu z opcjonalną częścią ustną. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena jest średnią arytmetyczną zaliczeń dwóch kolokwiów. |
Laboratorium | Do zaliczenia laboratoriów konieczne jest zaliczenie na ocenę co najmniej pozytywną projektów - sprawozdań z wszystkich wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ze wszystkich ocen (ocen ze sprawozdań oraz odpowiedzi ustnych). |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną zaliczenia z ćwiczeń, zaliczenia z laboratorium i oceny z egzaminu. Wszystkie oceny muszą być pozytywne. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie