Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Elektrotechniki i Podstaw Informatyki
Kod zajęć: 1764
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W10 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Mariusz Gamracki
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami budowy społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy.
Ogólne informacje o zajęciach: Wprowadzenie do społeczeństwa informacyjnego, Społeczeństwo postindustrialne, Cechy i funkcje społeczenstwa informacyjnego, Gospodarka informacyjna, Nauka, wiedza, technologia - przesłanki dobrobytu, Budowa społeczeństwa informacyjnego, Informacja i komunikacja a społeczenstwo informacyjne.
Materiały dydaktyczne: ekran, rzutnik
1 | Haber L.H., Niezgoda M. | Społeczeństwo informacyjne. Aspekty funkcjonalne i dysfunkcjonalne | UJ. | 2007 |
2 | Papińska - Kacperek J. (red.) | Społeczeństwo informacyjne | PWN. | 2008 |
1 | Barney D., | Społeczeństwo sieci | Sic!. | 2008 |
1 | Białobłocki T., Moroz J., Nowina - Konopka J., Zacher L.W. | Społeczeństwo informacyjne. Istota, problemy, wyzwania | Akademickie i Profesjonalne. | 2008 |
Wymagania formalne: Uczestnikami zajęć są studenci kierunku Elektrotechnika
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mają podstawową wiedzę ogólną
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadają umiejętność samokształcenia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę w zakresie mechanizmów funkcjonowania człowieka w społeczeństwie informacyjnym | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W05+ |
P6S_KK P6S_WG |
02 | Potrafi obserwować i oceniać zjawiska i procesy zachodzące w społeczeństwie informayjnym | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, prezentacja projektu |
K_U08++ |
P6S_UO P6S_UW |
03 | Rozumie i umie dokonywać analizy zachowań członków społeczeństwa informayjnego | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, prezentacja projektu |
K_K05++ |
P6S_KO P6S_KR |
04 | Zna poziom swej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia się. Jest przygotowany do samodzielnego poszukiwania informacji oraz doskonalenia | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, prezentacja projektu |
K_K07+++ |
P6S_KK P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03-W04 | MEK02 | |
1 | TK03 | W05-W06 | MEK03 | |
1 | TK04 | W07 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ocena końcowa | średnia ważona ocen z egzaminu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie