Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konstrukcji Maszyn
Kod zajęć: 1755
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W20 C10 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Wojciech Homik
Terminy konsultacji koordynatora: podany w harmonogramie pracy jednostki.
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Waldemar Witkowski
Terminy konsultacji koordynatora: wwitkowski.v.prz.edu.pl
Główny cel kształcenia: Efektem kształcenia jest zdobycie przez studenta podstawowej wiedzy z podstaw mechaniki oraz ogólnej wiedzy z wytrzymałości materiałów, a także nabycia umiejętności modelowania i analizy urządzeń mechatronicznych pod kątem ich budowy, doboru parametrów geometrycznych, oraz ich trwałości.
Ogólne informacje o zajęciach: W module przedstawiono treści i efekty kształcenia, oraz formę i warunki zaliczenia przedmiotu.
Inne: Materiały z wykładów.
1 | Osiński Z. | Mechanika ogólna | PWN Warszawa. | 1994 |
2 | Leyko J. | Mechanika ogólna | PWN Warszawa. | 1978 |
3 | Twardosz F. | Wytrzymałość materiałów | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej Poznań. | 1978 |
4 | Olszewski M. | Podstawy mechatroniki : podręcznik | Warszawa, WSIP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | 2019 |
5 | Lisowski M. | Projektowanie, wytwarzanie i eksploatacja układów mechatronicznych | Kraków : Wydawnictwo AGH. | 2016 |
1 | Olszewski M. | Podstawy mechatroniki : podręcznik | Warszawa. | 2019 |
2 | Fischer U., Heinzler M., Naher F., Paetzold H., Gomeringer R., Kilgus R., Oesterle S., Stephan A., | Poradnik mechanika | REA. | 2008 |
3 | Hendzel Z., Żylski W. | Mechanika ogólna: statyka | Oficyna Wydawnicza PRz. | 2017 |
4 | Hendzel Z., Żylski W. | Mechanika ogólna: kinematyka | Oficyna Wydawnicza PRz. | 2017 |
5 | Hendzel Z., Żylski W. | Mechanika ogólna: dynamika | Oficyna Wydawnicza PRz. | 2017 |
1 | Jastrzębski E., Jastrzbski W. | Mechanika ogólna | PWN Warszawa. | 2002 |
Wymagania formalne: Rejestracja na piąty semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z fizyki (mechanika - statyka) i matematyki na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność rozwiązywania układów równań, korzystania z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie potrzeby ciągłego kształcenia się.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Widzi i rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia kompetencji oraz kwalifikacji osobistych. W tym celu wykorzystuje podstawową wiedzę w zakresie dyscyplin powiązanych ze studiowanym kierunkiem dla wykonania określonych prac projektowych z mechaniki i mechatroniki. | wykład | test pisemny |
K_W28+++ |
P6S_WG |
02 | Potrafi, wykorzystując podstawową wiedzę z zakresu mechaniki i mechatroniki określić cele i priorytety realizacji zadań dla pracy samodzielnej i zespołu, a następnie realizować, na podstawie opracowanego harmonogramu prac zadania z mechaniki punktów i brył, wytrzymałości materiałów oraz mechatroniki. | ćwiczenia techniczne | kolokwium, referat pisemny |
K_U01++ K_U05+++ |
P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01, W02, W03, W04, W05, W06 | MEK01 | |
5 | TK02 | W07, W08 | MEK01 | |
5 | TK03 | W09, W10, W11 | MEK01 | |
5 | TK04 | W12, W13, W14, W15 | MEK01 | |
5 | TK05 | W16, W17, W18, W 19 | MEK01 | |
5 | TK06 | W20 | MEK01 | |
5 | TK07 | C01, C02, C03, C04, C05, C06 | MEK02 | |
5 | TK08 | C07, C08 | MEK02 | |
5 | TK09 | C09, C10 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
3.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Test pisemny z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK01. Ocenę dostateczną uzyskuje student, który uzyska 51-60%, ocenę plus dostateczny 61-70% punktów, ocenę dobry 71-80% punktów, ocenę plus dobry 81-90%, ocenę bardzo dobry powyżej 91% punktów. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Sprawdzenie osiągniętego modułowego efektu kształcenia MEK02 obejmuje zaliczenie kolokwium na ocenę pozytywną, odpowiedzi na pytania zadawane do referatu pisemnego. Końcowa ocena z ćwiczeń jest średnią ważoną: 60% ocena z kolokwium oraz 40% z referatu pisemnego. Skala ocen: 3-3,399 - dostateczny (3,0); 3,4-3,799 - plus dostateczny (3,5); 3,8-4,199 - dobry (4,0); 4,2-4,599 - plus dobry (4,5); 4,6-5,0 - bardzo dobry (5,0). Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich modułowych efektów kształcenia (MEK01, MEK02) i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią z ocen uzyskanych przez studenta z testu zaliczeniowego na wykładzie (30%) i oceny końcowej z ćwiczeń (70%). Skala ocen: 3-3,399 - dostateczny (3,0); 3,4-3,799 - plus dostateczny (3,5); 3,8-4,199 - dobry (4,0); 4,2-4,599 - plus dobry (4,5); 4,6-5,0 - bardzo dobry (5,0). Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie