Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych
Kod zajęć: 1747
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W20 P15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Jadwiga Płoszyńska
Terminy konsultacji koordynatora: sobota 12-13
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studenta z napędami elektrycznymi z silnikami energooszczędnymi oraz energooszczędą pracą napędów elektrycznych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje omówienie silników energooszczędnych oraz zasady budowania elektrycznych układów napędowych energooszczędnych
Inne: materiały dostępne u koordynatora
1 | Jakubiec M.: | Energooszczędność i kompatybilność w napędach elektrycznych | BOBRME Komel, Katowice . | 2005 |
2 | Zwierchanowski R., KaźmierkowskiM.P.,Kalus M. | Polski Program efektywnego wykorzystania energii w napędach elektrycznych | Krajowa Agencja Poszanowania Energii, Warszawa. | 2004 |
3 | Bernatt M., Zieliński T.,Piszczek J.M. | Remontować czy wymieniać silniki elektryczne dużej mocy | Krajowa Agencja Poszanowania Energii, Warszawa. | |
4 | Zeszyty Problemowe - Maszyny Elektryczne | INiME Komel (BOBRME). |
Wymagania formalne: rejestracja na semestr szósty
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma podstawową wiedzę w zakresie maszyn elektrycznych i napędów elektrycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi analizować zagadnienia techniczne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę kształcenia się
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | przedstawia problemy wykorzystania energii elektrycznej | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W09++ K_U04+++ K_U05++ K_U13+++ K_K01++ |
P6S_KK P6S_UK P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
02 | potrafi zdefiniować napędy energooszczędne | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W09++ K_W21++ K_U04+++ K_U05++ K_U13+++ K_U31+++ K_K01++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UK P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
03 | przedstawia grupy silników energooszczędnych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W09++ K_W21++ K_U04+++ K_U05++ K_U13+++ K_K01++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UK P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
04 | omawia zasady doboru silników elektrycznych do napędu | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W09++ K_W21++ K_U04+++ K_U05++ K_U13+++ K_U31+++ K_K01++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UK P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
05 | omawia napęd energooszczędny | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W09++ K_U04+++ K_U05++ K_U13+++ K_U31+++ K_K01++ K_K04++ |
P6S_KK P6S_KR P6S_UK P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
06 | przedstawia wymagania prawne stosowaniu energooszczędnych układów napędowych | wykład, projekt indywidualny | kolokwium, prezentacja projektu |
K_W09++ K_U05++ K_K01++ |
P6S_KK P6S_UU P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01 | MEK01 | |
6 | TK02 | W02, W03, P01 | MEK02 | |
6 | TK03 | W04, W05, P02 | MEK03 | |
6 | TK04 | W06, W07, P03 | MEK04 | |
6 | TK05 | W08, W09, P04 | MEK05 | |
6 | TK06 | W10, P05 | MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
8.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. Egzamin ustny: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | kolokwium |
Projekt/Seminarium | ocena przedstawionej prezentacji |
Ocena końcowa | 60% oceny kolokwium + 40% oceny z projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie