Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Napędy elektryczne w energetyce, motoryzacji i lotnictwie, Przetwarzanie i użytkowanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Energoelektroniki i Elektroenergetyki
Kod zajęć: 1746
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 C10 L15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Paweł Szcześniak
semestr 4: mgr inż. Elżbieta Sztajmec , termin konsultacji http://keie.prz.edu.pl/godziny-konsultacji/
semestr 4: mgr inż. Marek Nowak
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia realizowanego w ramach modułu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy dotyczącej budowy, zasad działania, charakterystyk, właściwości statycznych i dynamicznych przyrządów półprzewodnikowych mocy i przekształtników energoelektronicznych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł prowadzony jest na piątym semestrze studiów inżynierskich na kierunku "Elektrotechnika". Moduł obejmuje wiedzę praktyczną łączącą się z zagadnieniami przekształcania energii elektrycznej
Materiały dydaktyczne: Obowiązuje literatura podana przez koordynatora przedmiotu
1 | Buczek K, Malska W.: | Energoelektronika, cz.I. Układy energoelektroniczne | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2011 |
2 | Piróg S. | Energoelektronika; Układy o komutacji sieciowej | PWN Kraków. | 2006 |
3 | Kaźmierkowski M.P., Matysik J.: | Podstawy elektroniki i energoelektroniki | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawaslkiej. | 1996 |
4 | Krykowski K. | Energoelektronika | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej. | 1996 |
5 | Buczek K., Malska W.: | Energoelektronika cz. 2 | OW PRz, Rzeszów. | 2014 |
6 | Hanzelka Z. | Jakość dostawy energii elektrycznej | Wydawnictwo AGH. | 2013 |
7 | Barlik R., Nowak M. | Energoelektronika | OW Politechniki Warszawskiej. | 2014 |
8 | Barlik R., Nowak M. | Poradnik Inżyniera energoelektronika | PWN Warszawa. | 2016 |
9 | M.H. Rashid, ed. | Power Electronics handbook: Circuits, Devices and Applications, | Pearsonl . | 2007 |
1 | Buczek K., Malska W.: | Energoelektronika - ćwiczenia | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2011 |
2 | Binkowski T., Buczek K., Malska W., Sobczyński D.: | Energoelektronika - laboratorium | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2005 |
3 | M. H. Rashid | Power electronics circuits, devices, and applications | Pearson, 3rd edition. | 2004 |
1 | H. Tunia, B. Winiarski | Energoelektronika | WNT, Warszawa. | 1996 |
Wymagania formalne: Rejestracja na piąty semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zrozumienie zagadnień pracy podstawowych przekształtników energoelektronicznych i rozwiązywanie zadań w tym obszarze.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność zaprojektowania podstawowych układów energoelektronicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Aktywność i otwartość w pozyskiwaniu wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student potrafi scharakteryzować właściwości i porównać przyrządy półprzewodnikowe mocy. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | kolokwia i protokoły z ćwiczeń |
K_W03++ K_W20+ K_U01++ K_U05+ K_U14+++ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
02 | Student zna zasadę działania i właściwości danego przekształtnika energoelektronicznego. | wykład, ćwiczenia, laboartorium | kolokwium |
K_W03++ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
03 | Student właściwie planuje przebieg eksperymentu, dobiera i podłącza przyrządy pomiarowe oraz przeprowadza pomiary stosując zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium pomiarowym. | laboratorium | kolokwium |
K_W20+ K_U05++ K_K03+++ K_K08+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_WG |
04 | Student opracowuje prosty model komputerowy, odpowiadający układowi laboratoryjnemu, przeprowadza symulacje i interpretuje wyniki. | laboratorium | kolokwium |
K_U01+++ K_U05++ K_K03+++ K_K08+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_UW |
05 | Student przygotowuje sprawozdanie z przeprowadzonych badań laboratoryjnych. | laboartorium | kolokwium |
K_W20++ K_U05++ K_U14+ K_K03+++ K_K08+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
06 | Student potrafi zinterpretować uzyskane wyniki. | laboratorium | kolokwium |
K_U05++ K_K08+++ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W03, L01,-L03 C01-C02 | MEK01 MEK04 MEK05 MEK06 | |
4 | TK02 | W04-W08, L04-L06, C03-C08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 MEK06 | |
4 | TK03 | W09, L07-L09 | MEK02 MEK05 MEK06 | |
4 | TK04 | W10-W12, L10-L12, C09-C10 | MEK02 MEK03 MEK05 MEK06 | |
4 | TK05 | W13-W15, L13-L15 | MEK02 MEK04 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 4) | |||
Egzamin (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Laboratorium | |
Ocena końcowa | na podstawie wyników egzaminu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
przykład zadania.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
prostownik 1T z diodą.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie