Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z rachunkiem różniczkowym i całkowym funkcji wielu zmiennych oraz równaniami różniczkowymi. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego.
Ogólne informacje o zajęciach:
W drugim semestrze realizowane jest 15 godzin wykładów oraz 15 godzin ćwiczeń rachunkowych. Zajęcia kończą się egzaminem.
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2005 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2001 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, część I i część II | PWN, Warszawa. | 2004 |
4 | W. Żakowski, W. Kołodziej | Matematyka, część II | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 2003 |
5 | W. Żakowski, W. Leksiński | Matematyka, część IV | Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | 1995 |
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2005 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2001 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, część I i część II | PWN, Warszawa. | 2004 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma wiedzę z zakresu matematyki pozwalającą zrozumieć wykładany materiał.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej oraz wiedzą uzyskaną w pierwszym semestrze studiów pierwszego stopnia.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania oraz ma umiejętność samodzielnego poszerzania swojej wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | umie zbadać zbieżność szeregu liczbowego | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01++ K-U05+ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK02 | zna podstawy rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych | wykład, ćwiczenia | kolokwium |
K-W01++ K-U05+ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK03 | umie obliczać całki podwójne po obszarach normalnych | wykład, ćwiczenia | egzamin pisemny |
K-W01++ K-U05+ |
P6S-UU P6S-WG |
MEK04 | umie rozwiązywać równania różniczkowe zwyczajne pierwszego rzędu o zmiennych rozdzielonych, równania liniowe rzędu pierwszego oraz liniowe równania różniczkowe drugiego rzędu o stałych współczynnikach | wykład, ćwiczenia | egzamin pisemny |
K-W01++ K-U05+ |
P6S-UU P6S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W03, C01-C03 | MEK01 | |
2 | TK02 | W04-W06, C04-C06 | MEK02 | |
2 | TK03 | W07-W09, C07-C09 | MEK03 | |
2 | TK04 | W10-W15, C10-C15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
12.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenia wykładu dokonuje się na podstawie obecności na wykładach, na podstawie zaliczenia ćwiczeń oraz na podstawie egzaminu. |
Ćwiczenia/Lektorat | Aby zaliczyć ćwiczenia student musi zaliczyć MEKi 1-2. Ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych z MEKów 1-2, zaokrągloną do obowiązującej skali ocen. Aktywność na ćwiczeniach może podwyższyć ocenę. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń i oceny z egzaminu pisemnego. Ocena końcowa jest zaokrąglona do obowiązującej skali ocen. Aby zdać egzamin student musi zaliczyć MEKi 3-4. Ocena z egzaminu jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen uzyskanych z MEKów 3-4, zaokrągloną do obowiązującej skali ocen. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie