Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektrotechnika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: O - Odnawialne źródła energii, PE - Przetwarzanie energii elektrycznej
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Złożonych
Kod zajęć: 12436
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W20 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Dominik Strzałka
Terminy konsultacji koordynatora: strzalka.v.prz.edu.pl
semestr 3: dr Michał Piętal
Główny cel kształcenia: Prezentacja najważniejszych zagadnień z zakresu teorii grafów oraz sieci złożonych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zakłada przybliżenie studentom (podczas wykładów i projektów) wybranych zagadnień z zakresu tzw. sieci złożonych oraz ich zastosowań
1 | A. Fronczak, P. Fronczak | Świat sieci złożonych | PWN, Warszawa. | 2009 |
1 | E. Estrada | The Structure of Complex Networks: Theory and Applications | Oxford Scholarship. | 2011 |
Wymagania formalne: Podstawowa znajomośc matematyki dyskretnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien znać podstawowe pojęcia związane z teorią grafów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien posługiwać się systemami informatycznymi oraz przeszukiwarkami internetowymi.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien wiedzieć, czym są internetowe sieci społeczne i wiedzieć, jak z nich można korzystać.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna i rozumie podstawowe zagadnienia z teorii grafów w odniesieniu do sieci złożonych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W01+ K_W02+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | Potrafi podać przykład sieci złożonej oraz wskazać jej wybrane parametry | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_U01++ K_U04++ |
P7S_UK P7S_UU P7S_WK |
03 | Rozumie, że otaczająca go rzeczywitość wpisuje się w formułę systemów złożonych. | projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_K04+ |
P7S_KK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
3 | TK02 | W02-03 | MEK01 | |
3 | TK03 | W04-05 | MEK02 | |
3 | TK04 | W05-06 | MEK02 | |
3 | TK05 | W07-08 | MEK02 | |
3 | TK06 | W08-W10, P01-07 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena na podstawie pisemnego zaliczenia składającego się z 3-5 pytań. Czas pisania odpowiedzi (opisowych) ok 45 minut. |
Projekt/Seminarium | Prezentacja ustna projektu |
Ocena końcowa | Ocena średnia z kolokwium z wykładu i prezentacji |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Kowal; P. Kuraś; J. Mazurek; R. Perzina; B. Petrů Puhrová; R. Rajs; D. Strzałka | Is the best–worst method path dependent? Evidence from an empirical study | 2024 |
2 | E. Özkan; D. Strzałka; A. Włoch; N. Yilmaz | On Doubled and Quadrupled Fibonacci Type Sequences | 2024 |
3 | K. Demidowski; B. Kowal; P. Kuraś; P. Organiściak; D. Strzałka | Integracja systemów płatniczych w IoE oraz metaverse – wyzwania i przyszłość e-commerce w wirtualnym | 2024 |
4 | M. Bolanowski; M. Ćmil; P. Dymora; B. Kowal; P. Kuraś; M. Mazurek; P. Organiściak; A. Paszkiewicz; D. Strzałka; V. Vanivska | Detection of Incidents and Anomalies in Software-Defined Network – Based Implementations of Critical Infrastructure Resulting in Adaptive System Changes | 2024 |
5 | M. Ćmil; F. Grabowski; P. Kuraś; D. Strzałka | New Approaches to Generalized Logistic Equation with Bifurcation Graph Generation Tool | 2024 |
6 | B. Kowal; P. Kuraś; J. Mazurek ; D. Strzałka | REDUCE: A Python Module for Reducing Inconsistency in Pairwise Comparison Matrices | 2023 |
7 | D. Assante; C. Fornaro; A. Gokdemir; I. Hamburg; P. Kieseberg; F. Oz; D. Strzałka; G. Vârtopeanu; G. Vladut | Cybersecurity Education for SMEs | 2023 |
8 | W. Koczkodaj; A. Kowalczyk; M. Mazurek; W. Pedrycz; G. Redlarski; E. Rogalska; D. Strzałka; A. Szymanska; A. Wilinski; O. Xue | Peer Assessment as a Method for Measuring Harmful Internet Use | 2023 |
9 | A. Czmil; S. Czmil; M. Ćmil; J. Gawor; M. Piętal; D. Plewczynski; M. Sochacka-Piętal; D. Strzałka; T. Wołkowicz; M. Wroński | NanoForms: an integrated server for processing, analysis and assembly of raw sequencing data of microbial genomes, from Oxford Nanopore technology | 2022 |
10 | D. Strzałka | Risks, Challenges and Opportunities - Cybersecurity in SMEs. A Case Study About Poland | 2022 |
11 | E. Eberbach; D. Strzałka | In Search of Machine Learning Theory | 2022 |
12 | G. Budzik; A. Nikodem; A. Paszkiewicz; M. Salach; D. Strzałka; M. Witek; H. Wójcik | VR Education Support System—A Case Study of Digital Circuits Design | 2022 |
13 | J. Mazurek ; D. Strzałka | On the Monte Carlo weights in multiple criteria decision analysis | 2022 |
14 | P. Dymora; P. Hadaj; M. Łatka; M. Nowak; D. Strzałka | The use of PLANS and NetworkX in modeling power grid system failures | 2022 |
15 | W. Koczkodaj; M. Mazurek; W. Pedrycz; E. Rogalska; R. Roth; D. Strzałka; A. Szymanska; A. Wolny-Dominiak; M. Woodbury-Smith; O. Xue; R. Zbyrowski | Combating harmful Internet use with peer assessment and differential evolution | 2022 |
16 | A. Gerka; D. Jaworski; B. Kowal; P. Kuraś; G. Leopold; M. Lewicz; D. Strzałka | The Support System for Anomaly Detection with Application in Mainframe Management Process | 2021 |
17 | B. Kowal; P. Kuraś; J. Mazurek ; R. Perzina; D. Strzałka | REDUCE – an online decision support tool for reduction of inconsistency in multiplicative pairwise comparisons | 2021 |
18 | B. Kowal; P. Kuraś; J. Mazurek; R. Perzina; D. Strzałka | A Numerical Comparison of Iterative Algorithms for Inconsistency Reduction in Pairwise Comparisons | 2021 |
19 | D. Antos; K. Baran; R. Bochenek; B. Filip; D. Strzałka | Influence of the geometry of extra column volumes on band broadening in a chromatographic system. Predictions by computational fluid dynamics | 2021 |
20 | D. Strzałka; A. Włoch; S. Wolski | Distance Fibonacci Polynomials by Graph Methods | 2021 |
21 | P. Hadaj; D. Strzałka | Analysis of German National Electricity Grid at Risk of Random Damage - Case Study | 2021 |
22 | P. Hadaj; M. Nowak; D. Strzałka | The interconnection exchange and complex systems properties in power grid network | 2021 |
23 | B. Kowal; J. Mazurek; R. Perzina; D. Strzałka | A new Step-by Step (SBS) algorithm for inconsistency reduction in pairwise comparisons | 2020 |
24 | G. Dunkan; P. Dymora; W. Koczkodaj; B. Kowal; M. Mazurek; D. Strzałka | Open Government issues and opportunity: a case study based on a medium-sized city in Poland | 2020 |
25 | P. Hadaj; D. Strzałka | Modelling Selected Parameters of Power Grid Network in the South-Eastern Part of Poland: The Case Study | 2020 |
26 | T. Armstrong; W. Koczkodaj; M. Mansournia; J. Mazurek; W. Pedrycz; D. Strzałka; A. Wolny-Dominiak; P. Zabrodskii; A. Zolfaghari | 1,000,000 cases of COVID-19 outside of China: The date predicted by a simple heuristic | 2020 |
27 | W. Koczkodaj; F. Liu; V. Marek; J. Mazurek; M. Mazurek; L. Mikhailov; C. Ozel; W. Pedrycz; A. Przelaskowski; A. Schumann; R. Smarzewski; D. Strzałka; J. Szybowski; Y. Yayli | On the use of group theory to generalize elements of pairwise comparisons matrix: A cautionary note | 2020 |
28 | P. Dymora; W. Koczkodaj; M. Mazurek; D. Strzałka | Consistency-Driven Pairwise Comparisons Approach to Software Product Management and Quality Measurement | 2019 |
29 | W. Koczkodaj; J. Masiak; M. Mazurek; D. Strzałka; P. Zabrodskii | Massive health record breaches evidence by the office for civil rights data | 2019 |
30 | W. Koczkodaj; M. Mazurek; D. Strzałka; A. Wolny-Dolniak; M. Woodbury-Smith | Electronic health record breaches as social indicators | 2019 |