Główny cel kształcenia:
Poznanie metodyki modelowania układów elektromechanicznych oraz umiejętność praktycznego modelowania i symulacji komputerowej układów energetyki odnawialnej
Ogólne informacje o zajęciach:
Studenci nabierają umiejętności praktycznego modelowania i symulacji komputerowej w systemie Matlab/Simulink wybranych układów energetyki wodnej, wiatrowej i słonecznej.
Materiały dydaktyczne:
http://mue.prz.edu.pl
1 | Z. Bajorek, J. Prokop | Elektromechaniczne przetworniki energii | Wydawnictwo Uczelniane PRz, Rzeszów. | - |
2 | J. Prokop | Elektromechaniczne przetworniki energii - ćwiczenia | Wydawnictwo Uczelniane PRz, Rzeszów. | - |
3 | T. J. Sobczyk | Metodyczne aspekty modelowania matematycznego maszyn indukcyjnych | WNT, Warszawa. | - |
4 | J. Prokop | Modelowanie matematyczne maszyn elektrycznych przełączalnych | Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów. | - |
Wymagania formalne:
Student powinien znać podstawowe zagadnienia z zakresu matematyki, maszyn elektrycznych i napędu elektrycznego
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student powinien mieć wiedzę z zakresu podstaw programowania, metod numerycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student posiada umiejętność pracy w środowisku Matlab/Simulink
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student powinien umieć pracować indywidualnie, jak i w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Formułuje równania prostych modeli matematycznych układów elektromechanicznych o ruchu obrotowym | wykład, projekt indywidualny | egzamin w formie testu, prezentacja projektu |
K-W01+++ K-U10+ K-K02+ |
P7S-KK P7S-KO P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
MEK02 | Potrafi analizować gotowy kod programu symulacyjnego napisanego w języku Matlab i pisać proste programy symulacyjne dla układów napędu elektrycznego | wykład, projekt indywidualny, laboratorium | egzamin w formie testu, prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna |
K-W07+++ |
P7S-WG |
MEK03 | Potrafi analizować strukturę gotowego modelu symulacyjnego w systemie Matlab/Simulink oraz budować graficznie proste modele symulacyjne układów elektromechanicznych oraz układów energetyki odnawialnej | wykład, projekt indywidualny, laboratorium | egzamin w formie testu, prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna |
K-W07+++ |
P7S-WG |
MEK04 | Potrafi przeprowadzić na drodze symulacyjnej analizę właściwości systemu napędowego | wykład, projekt indywidualny, laboratorium | egzamin w formie testu, prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna |
K-W07+++ K-U10+ |
P7S-UW P7S-WG |
MEK05 | Potrafi przeprowadzić badania symulacyjne układów napędu elektrycznego z różnymi typami maszyn elektrycznych oraz układów energetyki odnawialej | wykład, projekt indywidualny, laboratorium | egzamin w formie testu, prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna |
K-W01+++ K-W07+++ K-U10+ |
P7S-UW P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
2 | TK02 | W03, W04 | MEK01 | |
2 | TK03 | W05 | MEK01 | |
2 | TK04 | W06, W07 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK05 | W08, W09, W10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK06 | W11 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK07 | W12, W13 | MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK08 | W14, W15 | MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK09 | W16, W17 | MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin w formie testu - OW |
Laboratorium | Średnia ocen za rozwiązywane zadania na laboratorium - OL |
Projekt/Seminarium | Ocena z opracowanego indywidualnego projektu - OP |
Ocena końcowa | Ocena końcowa z przedmiotu obliczana według wzoru 0.6 OW + 0.1 OL + 0.3 OP |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Korkosz; J. Prokop; K. Ryłło | The Detection of an Inter-Turn Short-Circuit Fault in a Brushless Permanent Magnet Motor with Different Winding Configurations | 2024 |
2 | P. Bogusz; M. Korkosz; J. Prokop | The Effect of the Number of Parallel Winding Paths on the Fault Tolerance of a Switched Reluctance Motor | 2024 |
3 | M. Korkosz; J. Prokop; E. Sztajmec | Electromagnetic Performance Analysis of a Multichannel Permanent Magnet Synchronous Generator | 2023 |
4 | M. Korkosz; K. Krzywdzińska-Kornak; K. Parfianowicz; J. Prokop; I. Shchur | Design and Analysis of the Characteristics of a Brushless Permanent Magnet Motor for Critical Drive | 2023 |
5 | M. Korkosz; B. Pakla; J. Prokop | Frequency Analysis of Partial Short-Circuit Fault in BLDC Motors with Combined Star-Delta Winding | 2022 |
6 | P. Bogusz; M. Daraż; M. Korkosz; J. Prokop | Analysis Performance of SRM Based on the Novel Dependent Torque Control Method | 2021 |
7 | P. Bogusz; M. Korkosz; B. Pakla; J. Prokop | Frequency analysis in fault detection of dual-channel BLDC motors with combined star–delta winding | 2021 |
8 | P. Bogusz; M. Korkosz; B. Pakla; G. Podskarbi; J. Prokop | Analysis of Open-Circuit Fault in Fault-Tolerant BLDC Motors with Different Winding Configurations | 2020 |