
Główny cel kształcenia:
zapoznanie studenta z problemami występującymi w eksploatacji generatorów synchronicznych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł kształcenia zajmuje się wybranymi problemami eksploatacji generatorów synchronicznych. Obejmuje problematykę budowy turbogeneratorów, stanów niesymertycznych i nieustalonych, pracy asynchronicznej, a także uszkodzeń eksploatacyjnych
| 1 | Latek W. | Turbogeneratory | WNT Warszawa. | 1973 |
| 2 | Bytnar A. | Wybrane zagadnienia z konstrukcji i eksploatacji turbogeneratorów | Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 1983 |
| 3 | Anuszczyk J. | Maszyny elektryczne w energetyce. Zagadnienia wybrane | WNT Warszawa. | 2005 |
| 4 | Laudyn D, Pawlik M., Strzelczyk F. | Elektrownie | WNT Warszawa. | 2005 |
| 5 | Paszek W. | Stany nieustalone maszyn elektrycznych prądu przemiennego | WNT Warszawa. | 1986 |
| 6 | Przybysz J. | Turbogeneratory. Zagadnienia eksploatacyjne | Instytut Energetyki, Warszawa. | 2004 |
| 7 | Glinka T., Szymaniec S. | Eksploatacja i diagnostyka maszyn elektrycznych i transformatorów | WNT Warszawa. | 2019 |
| 8 | Przybysz J. | Hydrogeneratory. Diagnostyka i naprawy | Wydawnictwo Instytutu Energetyki Warszawa. | 2019 |
Wymagania formalne:
rejestracja na semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
posiada podstawową wiedzę z zakresu elektrotechniki i maszyn elektrycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
potrafi rozwiązywać podstawowe zagadnienia z zakresu maszyn elektrycznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
rozumie potrzebę kształcenia, rozumie uwarunkowania pracy zespołowej
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | zna rodzaje generatorów synchronicznych, a także miejsce turbogeneratora w systemie elektroenergetycznym | wykład | kolokwium |
K-W03++ |
P7S-WG |
| MEK02 | zna podstawy konstrukcji generatorów, rodzaje układów wzbudzenia | wykład | kolokwium |
K-W03++ |
P7S-WG |
| MEK03 | potrafi identyfikować parametry charakterystyczne turbogeneratora | wykład, laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K-W06++ K-U09+ |
P7S-UO P7S-UW P7S-WG |
| MEK04 | zna podstawowe przebiegi nieustalone turbogeneratora i potrafi dokonać ich fizykalnej interpretacji | wykład, laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K-W03++ K-W06++ |
P7S-WG |
| MEK05 | potrafi określić przyczyny uszkodzeń turbogeneratorów | wykład | kolokwium |
K-U09+ K-K05+ |
P7S-KO P7S-KR P7S-UO P7S-UW |
| MEK06 | zna problem kołysań własnych i wymuszonych, problemy obciążenia niesymetrycznego, praca asynchroniczna | wykład, laboratorium | kolokwium, referat pisemny |
K-U11+ |
P7S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W03,W04 | MEK02 | |
| 1 | TK03 | W05,W06, L01, L02 | MEK04 | |
| 1 | TK04 | W07,W08, L03, L04 | MEK03 | |
| 1 | TK05 | W09,W10, L05 L06 | MEK06 | |
| 1 | TK06 | W011,W12 | MEK01 | |
| 1 | TK07 | W13,W14, L07 | MEK05 | |
| 1 | TK08 | W15,W16, L08 | MEK01 MEK03 | |
| 1 | TK09 | W17,W18, W19,W20, L09 L10 | MEK06 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
||
| Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | kolokwium |
| Laboratorium | obserwacja wykonywanych zadań, sprawozdanie pisemne, kolokwium |
| Ocena końcowa | ocena końcowa = 50% ocena z kolokwium + 50% ocena z laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie