
Główny cel kształcenia:
Prezentacja najważniejszych informacji dotyczących historycznych uwarunkowań wybranych odkryć i idei naukowych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł składa się z wykładu i ćwiczeń. Prezentowane na wykładzie treści będą uszczegóławiane w czasie ćwiczeń.
| 1 | I. Stewart | Czy Bóg gra w kości | PWN, Warszawa. | 1996 |
| 2 | T. S. Kuhn | Struktura rewolucji naukowych | ALETHEIA, Warszawa. | 2001 |
| 3 | H.O. Peitgen, H. Jurgens, D. Saupe | Granice chaosu. Fraktale. | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 1997 |
| 4 | A. K. Wróblewski | Historia Fizyki | PWN, Warszawa. | 2007 |
| 5 | N. Speilberg | Fizyka - Siedem teorii, które wstrząsnęły światem. | Amber, Warszawa. | 1997 |
| 1 | M. Macrone | Eureka! Co naprawdę miał na myśli Archimedes | Bertelsmann. | 2003 |
| 2 | L. von Bertalanfy | Ogólna Teoria Systemów | PWN, Warszawa. | 1984 |
| 1 | G.J. Klir | Ogólna teoria systemów. Tendencje rozwojowe. | WNT, Warszawa. | 1976 |
Wymagania formalne:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student ma podstawową wiedzę wyniesioną ze szkoły ponadgimnazjalnej dotyczącą elementarnych aspektów: społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych uwarunkowań funkcjonowania człowieka.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Brak
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Wyjaśnia koncepcję ewolucji paradygmatów w nauce. | wykład, ćwiczenia | zaliczenie cz. pisemna, esej |
K-W02+ |
P7S-WK |
| MEK02 | Omawia istotę podejścia systemowego | wykład, ćwiczenia | zaliczenie cz. pisemna, esej |
K-U15+ |
P7S-UU P7S-UW |
| MEK03 | Przedstawia wybrane zagadnienia dotyczące historii i zastosowań odkryć naukowych | ćwiczenia | esej |
K-U15+ K-K05+ |
P7S-KO P7S-KR P7S-UU P7S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 1 | TK01 | W01, C01 | MEK01 | |
| 1 | TK02 | W02, C02 | MEK02 | |
| 1 | TK03 | W02, C02 | ||
| 1 | TK04 | W03, C03 | MEK03 | |
| 1 | TK05 | W04, C04 | MEK03 | |
| 1 | TK06 | W05, C05 | MEK03 | |
| 1 | TK07 | W05, C05 | MEK03 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
8.00 godz./sem. |
|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Inne:
12.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 1) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Zaliczenie pisemne |
| Ćwiczenia/Lektorat | Prezentacja eseju dotyczącego tematu omawianego na ćwiczeniach |
| Ocena końcowa | Średnia ocen z ćwiczeń i wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie