logo
Karta przedmiotu
logo

Języki programowania wysokiego poziomu

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Elektronika i telekomunikacja

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: S - Elektroniczne systemy pomiarowe i diagnostyczne, T - Telekomunikacja, U - Urządzenia elektroniczne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki

Kod zajęć: 459

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 L15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Grzegorz Dec

Terminy konsultacji koordynatora: informacja na stronie KIiA: https://office.kia.prz.edu.pl

semestr 4: dr inż. Tomasz Rak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Kształcenie w zakresie wybranych języków programowania wysokiego poziomu

Ogólne informacje o zajęciach:

Materiały dydaktyczne: http://materialy.prz-rzeszow.pl/

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Joseph Schmuller „UML dla każdego”, Helion, 2003 .
2 Bruce Eckel „Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV”, Helion 2006 .
3 Przemysław Kazienko, Krzysztof Gwiazda „XML na poważnie”, Helion, 2002 .
4 Bryan Pfaffenberger, Steven M. Schafer, Chuck White, Bill Karow „HTML, XHTML i CSS. Biblia”, Helion, .
5 Shelley Powers „JavaScript. Wprowadzenie”, Helion, 2007 .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: zdana matura, niekaralność

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu metodyk i technik programowania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności z zakresu metodyk i technik programowania

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: szacunek do innych, odpowiedzialność, komunikacja, radzenie sobie z emocjami, produktywność, umiejętność radzenia sobie z porażkami

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę w zakresie doboru języka programowania do rozwiązywania problemów w zakresie oprogramowania sprzętu i usług wykład, laboratorium problemowe egzamin cz. pisemna K_W16+++
P6S_WG
02 Ma wiedzę i umiejętności w zakresie wytwarzania oprogramowania w zakresie poznanych języków programowania wykład, laboratorium problemowe egzamin cz. pisemna, kolokwium K_W16++
P6S_WG
03 Ma umiejętności w zakresie specyfikowania podstawowych wymagań dla informatyków w zakresie oprogramowania (tworzenia interfejsów) wykład, laboratorium problemowe egzamin cz. pisemna, kolokwium K_U15++
P6S_UW
04 Ma wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia i wbudowywania serwisów informacyjnych do urządzeń oraz odpowiedniego ich oprogramowania i konfigurowania. wykład, laboratorium problemowe egzamin cz. pisemna, egzamin cz. praktyczna K_U22++
K_K04++
P6S_KR
P6S_UO
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Programowanie obiektowe. Metody kompozycji programu i sterowanie instrukcjami oraz tworzenie interfejsów graficznych. Obsługa interfejsów komunikacyjnych. Programowanie sieciowe. wykłady, laboratoria MEK02
3 TK02 Programowanie urządzeń elektronicznych. wykłady MEK01
3 TK03 Podstawy wybranych języków, w tym języka i platformy Java. wykłady, laboratoria MEK02
3 TK04 Zasady budowy dokumentów. Konstruowanie i wykorzystywanie znaczników. Zastosowania znaczników do tworzenia plików konfiguracyjnych urządzeń oraz do tworzenia systemów informacyjnych. wykłady, laboratoria MEK03
3 TK05 Języki skryptowe. Zasady kompozycji programu i sterowania instrukcjami. Dynamiczna obsługa działań użytkownika i zdarzeń - zastosowanie do tworzenia dynamicznych systemów informacyjnych. wykłady, laboratoria MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład
Laboratorium
Ocena końcowa K=L*0,65 + W*0,35 gdzie: K - ocena końcowa, L = ocena z laboratorium, W - ocena z wykładu. Ocena końcowa zaokrąglana jest wg reguł określonych w Regulaminie Studiów

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 I. Bagdoniene; A. Briones; V. Caballero; A. Carreras-Coch; G. Dec; R. Figliè; J. Navarro; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; A. Zaballos Bridging academia and industry in the era of Industry 4.0 by means of the triple helix: The PLANET4 initiative 2024
2 A. Bonci; G. Dec; S. Longhi; M. Pirani; D. Stadnicka A Concept of an SME Focused Edge Computing Self-managing Cyber-physical System 2023
3 G. Dec; D. Mazur; D. Rzońca Urządzenie zabezpieczające powierzchnie płaskie, zwłaszcza powierzchnie paneli fotowoltaicznych 2023
4 D. Atzeni; A. Carreras-Coch; G. Dec; D. Mazzei; M. Mądziel; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios Plan and Develop Advanced Knowledge and Skills for Future Industrial Employees in the Field of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing 2022
5 G. Dec; K. Kubiak; D. Stadnicka Possible Applications of Edge Computing in the Manufacturing Industry-Systematic Literature Review 2022
6 G. Dec; R. Figliè; D. Mazzei; M. Mądziel; J. Navarro; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas Role of Academics in Transferring Knowledge and Skills on Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing 2022
7 G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej Regular graph-based free route flight planning approach 2021
8 G. Dec; G. Drałus; B. Kwiatkowski; D. Mazur Forecasting Models of Daily Energy Generation by PV Panels Using Fuzzy Logic 2021
9 A. Bonci; G. Dec; E. Lorenzoni; M. Pirani; D. Stadnicka Symbiotic cyber-physical Kanban 4.0: an Approach for SMEs 2020
10 G. Dec; D. Mazur; D. Rzońca Urządzenie zabezpieczające powierzchnie płaskie, zwłaszcza powierzchnie paneli fotowoltaicznych 2019