
Główny cel kształcenia:
Zrozumienie podstawowych problemów z zakresu elektrotechniki i elektroniki. Umiejętność rozwiązywania prostych obwodów prądu stałego i przemiennego.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł bazuje na dotychczas uzyskanej przez studenta wiedzy z zakresu fizyki. Celem modułu jest przekazanie wiedzy w zakresie elektrotechniki i elektroniki, niezbędnej w dalszym procesie dydaktycznym oraz działalności zawodowej.
Materiały dydaktyczne:
platforma e-learningowa PRz - kurs PEiE, http://e-learning.prz.edu.pl/course/view.php?id=292
Inne:
https://phet.colorado.edu/sims/html/circuit-construction-kit-ac/latest/circuit-construction-kit-ac_en.html
| 1 | S. Bolkowski | Teoria obwodów elektrycznych (bibl) | WNT, Warszawa. | 2017 |
| 2 | U. Tietze, Ch. Schenk | Układy półprzewodnikowe (bibl) | WNT. | 2009 |
| 3 | Marian Doległo | Podstawy elektrotechniki i elektroniki (bibl) | Warszawa : WKiŁ, 2016. | 2016 |
| 1 | E. Zawalich | Zadania z podstaw elektrotechniki (bibl) | PWN, Warszawa. | 1980 |
| 2 | A. Stadler, A. Kolek | Elektronika. Zbiór zadań, Oficyna Wydawnicza PRz (bibl) | Rzeszów . | 2005 |
| 3 | A. Kusy | Podstawy Elektroniki (15) | Oficyna Wydawnicza PRz. | 1996 |
| 4 | A. Miga | Zadania z elektrotechniki. Cz. 1, Obwody prądu stałego (bibl) | Wydaw.AGH. | 2016 |
| 5 | J. Makal | Zadania z podstaw elektrotechniki (bibl) | Wydaw.Politech.Białost.. | 2004 |
| 1 | M. Doległo | Podstawy elektrotechniki i elektroniki | WKiŁ. | 2016 |
| 2 | E. Gierczak | Podstawy elektrotechniki teoretycznej Cz.1 i 2 (bibl) | Wydaw.Politech.Świętokrz. | 2015 |
Wymagania formalne:
Ukończenie modułu zawierającego: fizyka - elektromagnetyzm
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólna wiedza z zakresu fizyki (elektrostatyka, magnetyzm, optyka, fizyka ciała stałego), matematyki (równania i układy równań różniczkowych)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność formułowania i rozwiązywania równań i układów równań różniczkowych i zwykłych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
brak
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | zna definicje wielkości elektrycznych, rozumie działanie elementów obwodów elektrycznych i elektronicznych | wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W07+ K-U09+ |
P6S-UO P6S-UU P6S-WG |
| MEK02 | potrafi dokonać analizy i syntezy prostych obwodów elektrycznych prądu stałego | wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K-U01+ K-U12+ |
P6S-UU P6S-UW |
| MEK03 | potrafi dokonać analizy i syntezy prostych obwodów elektrycznych prądu przemiennego | wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K-U12+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-UW |
| MEK04 | potrafi przeprowadzić prosty eksperyment w zakresie elektrotechniki i elektroniki i dokonać analizy wyników. | wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K-U02+ K-K04+ K-K05+ |
P6S-KK P6S-KO P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK05 | posiada wiedzę w zakresie podstawowych pomiarów wielkości elektrycznych | wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K-W07+ K-U01+ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK06 | zna skutki działania prądu elektrycznego na organizm ludzki, zna i rozumie zasady bezpiecznego użytkowania urządzeń elektrycznych i elektronicznych | wykład | zaliczenie cz. praktyczna |
K-U12+ K-U18+ K-K04+ |
P6S-KO P6S-UO P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 3 | TK01 | W01 | MEK01 MEK05 | |
| 3 | TK02 | W02 | MEK02 | |
| 3 | TK03 | W03 | MEK02 | |
| 3 | TK04 | W04 | MEK02 MEK06 | |
| 3 | TK05 | W05 | MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK06 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK07 | W07 | MEK01 | |
| 3 | TK08 | C01 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK09 | C02 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK10 | C03 | MEK01 MEK02 | |
| 3 | TK11 | C05 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK12 | C06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK13 | C07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 3 | TK14 | L01-L07 | MEK04 MEK05 MEK06 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
|
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
4.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. |
| Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
| Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
2.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Lista obecności |
| Ćwiczenia/Lektorat | W trakcie kursu 1 kolokwium zaliczeniowe w celu weryfikacji uzyskanej wiedzy |
| Laboratorium | Średnia ocen z pisemnych sprawdzianów 5-cio minutowych, ocena działalności w trakcie zajęć, oceny ze sprawozdań |
| Ocena końcowa | Średnia ważona z uzyskanych składowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie