
Główny cel kształcenia:
Przygotowanie do uczestnictwa w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących problemy związane z konstrukcją.
Ogólne informacje o zajęciach:
W module przedstawiono treści i efekty kształcenia, oraz formę i warunki zaliczenia przedmiotu
| 1 | T. Dobrzański | Rysunek techniczny maszynowy | WNT. | - |
| 2 | J. Burcan | Podstawy rysunku technicznego | Warszawa: Wydaw.Nauk.PWN. | 2016 |
| 1 | A. Pikoń | AutoCAD 2018 PL: pierwsze kroki | Helion. | 2018 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Uzyskanie zaliczenia z przedmiotu: Grafika inżynierska I.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność obsługi komputera PC
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
brak
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | Widzi i rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia kompetencji oraz kwalifikacji zawodowych. W tym celu wykorzystuje podstawową wiedzę w zakresie geometrii wykreślnej i rysunku technicznego dla przeprowadzenia zadanych prac projektowych, także z zastosowaniem właściwych aplikacji komputerowych. | wykład | sprawdzian pisemny |
K-W05+ K-U01+ K-U09++ K-U12+ K-U19+ K-K01+ K-K05+ |
P6S-KK P6S-KO P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | Potrafi poprawnie wykonać rysunki zawierające: wymiary, tolerancje wymiarów, tolerancje powierzchni, tolerancje geometryczne, oznaczenie obróbki cieplnej, elementów takich jak: tarcze, tuleje, elementy z gwintem, koła zębate, pokrywy, wały na podstawie modelu rzeczywistego lub rysunku złożeniowego. Posiada umiejętność posługiwania się programem AutoCAD w zakresie 2D. | projekt indywidualny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-W05+ K-U01++ K-U02+ K-U04++ K-U09+ K-U12+ K-U19++ K-K04+ |
P6S-KO P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01, W02 | MEK01 | |
| 2 | TK02 | W03, W04 | MEK01 | |
| 2 | TK03 | W05, W06 | MEK01 | |
| 2 | TK04 | W07, W08 | MEK01 | |
| 2 | TK05 | W09-W13 | MEK01 | |
| 2 | TK06 | W14, W15 | MEK01 | |
| 2 | TK07 | P01, P02 | MEK02 | |
| 2 | TK08 | P03, P04 | MEK02 | |
| 2 | TK09 | P05, P06 | MEK02 | |
| 2 | TK10 | P07, P08 | MEK02 | |
| 2 | TK11 | P09, P10 | MEK02 | |
| 2 | TK12 | P11, P12 | MEK02 | |
| 2 | TK13 | P13, P14 | MEK02 | |
| 2 | TK14 | P15 | MEK02 | |
| 2 | TK15 | P16 - P30 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
| Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
17.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Zaliczenie (sem. 2) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Sprawdzian pisemny z wykładów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia (MEK1). Ocenę dostateczną uzyskuje student, który uzyska 51-60%, ocenę plus dostateczny 61-70% punktów, ocenę dobry 71-80% punktów, ocenę plus dobry 81-90%, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Projekt/Seminarium | Sprawdzenie osiągniętego modułowego efektu kształcenia (MEK2) obejmuje zaliczenie prac wykonywanych podczas ćwiczeń na oceny pozytywne, zaliczenie znajomości programu CAD na ocenę pozytywną, odpowiedzi na pytania zadawane w trakcie zajęć projektowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej. Uzyskana ocena jest proporcjonalna do zawartości projektów i poprawności odpowiedzi udzielonych przez studenta. Końcowa ocena z projektów jest uśrednioną oceną z ćwiczeń odpowiadających modułowym efektom kształcenia. Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
| Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich modułowych efektów kształcenia (MEK1 i MEK2) i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią ważoną z ocen uzyskanych przez studenta z testu zaliczeniowego na wykładzie MEK1 (30%) i oceny końcowej z ćwiczeń MEK2 (70%). Skala ocen: 3-3,399 - dostateczny (3,0); 3,4-3,799 - plus dostateczny (3,5); 3,8-4,199 - dobry (4,0); 4,2-4,599 - plus dobry (4,5); 4,6-5,0 - bardzo dobry (5,0). Szczegóły podaje prowadzący na pierwszych zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | D. Bazaliński; P. Biega; T. Bujak; P. Fudali; M. Gdula; J. Inglot; A. Kafara; S. Miechowicz; W. Wojnarowska; S. Wolski | Szablon ortopedyczny i sposób wytwarzania szablonu ortopedycznego | 2025 |
| 2 | P. Fudali; P. Jagiełowicz; A. Kalina; P. Połowniak; M. Sobolak; W. Witkowski | A Novel Method for Determining the Contact Pattern Area in Gear Meshing Based on Computer Processing of Pressure Measurement Film Images | 2025 |
| 3 | P. Fudali; S. Miechowicz; W. Szaj | Urządzenie do ustawiania położenia skanera oraz sposób ustawiania położenia skanera z wykorzystaniem tego urządzenia | 2025 |
| 4 | P. Fudali; T. Kudasik; S. Miechowicz | Manipulator dla osób niepełnosprawnych | 2025 |
| 5 | P. Fudali; T. Markowski; J. Pacana | Machining Simulation of Novikov Profile Gear Models for Analysis and Computational Calculations | 2025 |
| 6 | J. Bernaczek; P. Fudali; A. Kalandyk; M. Koperski; M. Nagnajewicz | Analysis of the control and measurement system in terms of its application in concrete mixer trucks | 2024 |
| 7 | J. Bernaczek; P. Fudali; A. Kalandyk; M. Koperski; M. Nagnajewicz | Development and Analysis of the Design of an Innovative Hydraulic Concrete Mixer with a Capacity of 9 m3 | 2024 |
| 8 | P. Fudali; S. Miechowicz; W. Szaj | Wózek, zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych | 2024 |
| 9 | J. Bernaczek; P. Fudali; A. Kalandyk; M. Koperski; M. Nagnajewicz | Badania stanowiskowe innowacyjnego bębna mieszalnika o pojemności 12 m³ | 2023 |
| 10 | J. Bernaczek; P. Fudali; A. Kalandyk; M. Koperski; M. Nagnajewicz | Structural and material analysis of an innovative mixer drum with a capacity of 12 m³ | 2023 |
| 11 | P. Fudali; P. Jagiełowicz; W. Witkowski | Wybrane zagadnienia z grafiki inżynierskiej i zapisu konstrukcji | 2023 |
| 12 | G. Budzik; T. Dziubek; P. Fudali; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski; J. Woźniak | Analysis of the quality of products manufactured with the application of additive manufacturing technologies with the possibility of applying the Industry 4.0 conception | 2022 |
| 13 | J. Bernaczek; P. Fudali; A. Kalandyk; M. Koperski; M. Nagnajewicz | Analiza konstrukcji elementów składowych innowacyjnego bębna mieszalnika o pojemności 9 m3 | 2022 |
| 14 | J. Bernaczek; P. Fudali; A. Kalandyk; M. Koperski; M. Nagnajewicz | Badania stanowiskowe i eksploatacyjne innowacyjnego bębna mieszalnika | 2022 |
| 15 | P. Fudali | Analiza możliwości wykorzystania skryptów do budowy geometrii kół zębatych w środowisku programu Abaqus | 2022 |
| 16 | P. Fudali; S. Miechowicz; W. Szaj; W. Wojnarowska | Mechatronic Anti-Collision System for Electric Wheelchairs Based on 2D LiDAR Laser Scan | 2021 |