
Główny cel kształcenia:
Posługiwanie się metodami matematycznymi w opisie zjawisk fizycznych, technologiczne wykorzystanie metod matematycznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł zawiera treści z algebry, geometrii analitycznej oraz równań różniczkowych zwyczajnych rzędu pierwszego.
| 1 | B. Gdowski, E. Pluciński | Zadania z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej | PWN, Warszawa. | 1981 |
| 2 | Jurlewicz T., Skoczylas Z. | Algebra liniowa 1, Definicje, twierdzenia, wzory. | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2019 |
| 1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1. Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, . | 2019 |
| 2 | Krysicki W., Włodarski L. | Analiza matematyczna w zadaniach II | PWN. | 2019 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedzę z zakresu matematyki pozwalającą na zrozumienie wykładanych pojęć matematycznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętności pozwalające rozwiązywać zadania matematyczne na poziomie podstawowego egzaminu maturalnego z matematyki.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | umie wykonywać działania na macierzach, obliczać wyznaczniki i rzędy macierzy | wykład, ćwiczenia rachunkowe | Zaliczenie, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
| MEK02 | umie rozwiązywać układy równań liniowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | Zaliczenie, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
| MEK03 | potrafi wykonywać działania w zbiorze liczb zespolonych, znajdować pierwiastki wielomianów zespolonych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | Zaliczenie, egzamin cz. pisemna |
K-W01+ K-U03+ |
P6S-UO P6S-UW P6S-WG P6S-WK |
| MEK04 | umie wykonywać działania na wektorach oraz określić wzajemne położenia prostych i płaszczyzn w przestrzeni | wykład, ćwiczenia rachunkowe | Zaliczenie, egzamin cz. pisemna, |
K-W01+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UU P6S-WG P6S-WK |
| MEK05 | umie rozwiązywać proste równania różniczkowe rzędu pierwszego. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | Zaliczenie, egzamin cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa |
K-W01+ K-U09+ K-K01+ |
P6S-KO P6S-UO P6S-UU P6S-WG P6S-WK |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 2 | TK01 | W01, W02, C01, C02 | MEK01 | |
| 2 | TK02 | W03, C03 | MEK01 | |
| 2 | TK03 | W04, W05, W06, C04, C05, C06 | MEK03 | |
| 2 | TK04 | W07, W08, W09, W10, C07, C08, C09, C10 | MEK04 | |
| 2 | TK05 | W11, W12, W13, W14, W15, C11, C12, C13, C14, C15 | MEK05 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
3.00 godz./sem. |
| Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 2) | |||
| Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Egzamin pisemny. Ocena 3.0 za 50% punktów. Kalkulacja oceny w stosunku do punktów 3.0 za 50 %-60%, 3.5 za 61 %-70%, 4.0 za 71%-80%, 4.5 za 81%-90%, 5.0 za 91%-100% |
| Ćwiczenia/Lektorat | 3 kolokwia. Ocena dla każdego testu: 3,0 dla 50% -60%, 3,5 dla 61% -70%, 4,0 dla 71% -80%, 4,5 dla 81% -90%, 5,0 dla 91% -100% Ocena końcowa jako średnia ocen cząstkowych i aktywności na zajęciach. |
| Ocena końcowa | Ocena z egzaminu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie