Główny cel kształcenia:
Głównym celem kształcenia jest zapoznanie studenta z metodami rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych oraz nauczenie go stosowania poznanych metod do rozwiązania problemów technicznych.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł zapoznaje studenta z równaniami różniczkowymi cząstkowymi pierwszego i drugiego stopnia, z metodami ich rozwiązywania oraz pozwala zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązania problemów teoretycznych i praktycznych spotykanych w technice.
1 | Kącki E. | Równania różniczkowe cząstkowe w zagadnieniach fizyki i techniki | WNT. | 1995 |
2 | Wierzbicki M. | Elektrodynamika klasyczna | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawkiej. | 2008 |
3 | Margenau H., Murphy M. | Matematyka w fizyce i chemii | PWN. | 1962 |
4 | Krysicki W. Włodarski L. | Analiza matematyczna w zadaniach | PWN. | 2005 |
5 | Łanowy S., Przybylak F., Szlęk B. | Równania różniczkowe | Wydawnictwo Politechniki Ślaskiej. | 2000 |
1 | Krysicki E. | Równania różniczkowe cząstkowe w zagadnieniach fizyki i techniki | WNT. | 1995 |
2 | Apanasewicz S. | Metody obliczeniowe elektrotechniki | Ofificyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2006 |
3 | Budak B.M.,Samarski A.A., Tichonow A.N. | Zadania i problemy fizyki matematycznej | PWN. | 1965 |
4 | Krysicki W., Włodarski L. | Analiza matematyczna w zadaniach | PWN. | 2005 |
5 | Łanowy S., Przybylak F., Szlęk B. | równania różniczkowe | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej. | 2000 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 2 semestr studiów magisterskich
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, podstaw elektrotechniki elektrodynamiki i telekomunikacji.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność analizy i rozwiązywania problemów technicznych i matematycznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Świadomość konieczności zdobywania wiedzy i podnoszenia swoich kwalifikacji; umiejętność samodzielnej pracy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Omawia typy równań różniczkowych cząstkowych i związane z nimi pojęcia. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K-W01+ K-K05+ |
P7S-KK P7S-WG |
MEK02 | Potrafi zastosować jedną z kilku metod algebraicznych służącą do rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K-W01+++ K-K05++ |
P7S-KK P7S-WG |
MEK03 | Potrafi sformułować matematycznie i rozwiązać prosty problem teoretyczny. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K-W02++ K-U04+ |
P7S-UK P7S-WG |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1, W2, C1, C2 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W3, W4, C3, C4 | MEK01 | |
2 | TK03 | W5 - W8; C5 -C11 | MEK02 | |
2 | TK04 | W9-W10 | MEK03 | |
2 | TK05 | W11 -W14; C12-C14 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny. |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń dokonuje się na podstawie ocen z kolokwium oraz odpowiedzi ustnej (średnia ocen). |
Ocena końcowa | Średnia ważona pozytywnej oceny z ćwiczeń i pozytywnej oceny z egzaminu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Jankowski-Mihułowicz; K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Determinants of the Generation of Higher Current Harmonics in Different Operating States of the RGB LED Lamp | 2024 |
2 | P. Jankowski-Mihułowicz; K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Estimation of the Immunity of an AC/DC Converter of an LED Lamp to a Standardized Electromagnetic Surge | 2024 |
3 | P. Jankowski-Mihułowicz; K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat; M. Skoczylas | Efficiency Measurements of Energy Harvesting from Electromagnetic Environment for Selected General Purpose Telecommunication Systems | 2024 |
4 | K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Mathematical Model of the Susceptibility of an Electronic Element to a Standardised Type of Electromagnetic Disturbance | 2023 |
5 | P. Jankowski-Mihułowicz; K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Efficiency Measurements of Energy Harvesting from Electromagnetic Environment for Selected Harvester Systems | 2023 |
6 | K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Analysis of LED Lamps’ Sensitivity to Surge Impulse | 2022 |
7 | K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Comparison of Two Measurement Methods for the Emission of Radiated Disturbances Generated by LED Drivers | 2022 |
8 | K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Analysis of Electromagnetic Field Distribution Generated in an Semi-Anechoic Chamber in Aspect of RF Harvesters Testing | 2021 |
9 | K. Kamuda; D. Klepacki; K. Kuryło; W. Sabat | Określenie czynników warunkujących poziom emisji przewodzonej i promieniowanej oraz odporności na znormalizowane rodzaje zaburzeń elektromagnetycznych dla AN, ANeco, GCKV i URH-B-04 | 2020 |