Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria i analiza danych
Obszar kształcenia: nauki ścisłe
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: inżynieria i analiza danych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych
Kod zajęć: 12301
Status zajęć: obowiązkowy dla programu inżynieria i analiza danych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3, 4, 5 / C120 / 8 ECTS / Z,Z,Z,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Katarzyna Kurek
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Agnieszka Kozik
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.
1 | Dubicka I., O'Keeffe M., Dignen B., Hogan M., Wright L. | Business Partner B1+ Coursebook with MyEnglishLab | Pearson Education Limited. | 2018 |
2 | Dubicka I., Rosenberg M., Dignen B., Hogan M., Wright L | Business Partner B2 Coursebook with MyEnglishLab, | Pearson Education Limited,. | 2018 |
3 | Dubicka I., Rosenberg M; O'Keeffe M., Dignen B., Hogan M., | Business Partner C1 Coursebook with MyEnglishLab, | Pearson Education Limited. | 2020 |
Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, określone w wytycznych ESOKJ.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i w grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. | Ćwiczenia | W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) |
K_W10+++ K_U25+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UU P6S_WG |
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_W10+ K_U23+ |
P6S_UK P6S_WG |
03 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. |
K_W10+ K_U23+ K_K01+ |
P6S_KK P6S_UK P6S_WG |
04 | Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. |
K_U22+ K_U23+ |
P6S_UK P6S_UW |
05 | Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U22+ K_K02+ |
P6S_KK P6S_KO P6S_UK P6S_UW |
06 | Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. | Ćwiczenia | W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. |
K_W10+ K_U23+ |
P6S_UK P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK02 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 | |
2 | TK03 | C11-C15 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
2 | TK04 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK05 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK06 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK07 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
2 | TK08 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 | |
2 | TK09 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK01 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK02 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 | |
3 | TK03 | C11-C15 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
3 | TK04 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK05 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK06 | C11-C15 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
3 | TK07 | C01-C05 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
3 | TK08 | C06-C10 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK09 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
4 | TK01 | C01-C05 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK02 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 | |
4 | TK03 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK04 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK05 | C06-C10 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK06 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK07 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK08 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
4 | TK09 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 MEK06 | |
5 | TK01 | C01-C05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
5 | TK02 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
5 | TK03 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 | |
5 | TK04 | C01-C05 | MEK01 MEK03 MEK05 MEK06 | |
5 | TK05 | C06-C10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK06 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
5 | TK07 | C01-C05 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK06 | |
5 | TK08 | C06-C10 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
5 | TK09 | C11-C15 | MEK01 MEK03 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) | Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
||
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Egzamin (sem. 5) | Przygotowanie do egzaminu:
8.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Egzamin końcowy składający się z części pisemnej, zaliczony z 60% poprawnością.' |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie