logo
Karta przedmiotu
logo

Język angielski

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej

Nazwa kierunku studiów: Matematyka

Obszar kształcenia: nauki ścisłe

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: zastosowania matematyki w ekonomii

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 1059

Status zajęć: obowiązkowy dla programu zastosowania matematyki w ekonomii

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2, 3, 4, 5 / L120 / 9 ECTS / Z,Z,Z,E

Język wykładowy: angielski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Katarzyna Kurek

Terminy konsultacji koordynatora: pon. 12:15-13:45 wt. 12:15-13:45

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Agnieszka Kozik

Terminy konsultacji koordynatora: śr. 10:20-11:50 czw. 10:40-12:10

semestr 3: mgr Anna Wyrostek , termin konsultacji śr. 9:00-10:30 czw. 12:00-13:30

semestr 3: dr Piotr Czerwiński , termin konsultacji pon. 10:30-12:00 wt. 10:30-12:00

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrach 3 i 4 oraz 60 godzin dydaktycznych w semestrze 5.. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówienia, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po trzech semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Dubicka I., O'Keeffe M., Dignen B., Hogan M., Wright L. Business Partner B1+ Coursebook with MyEnglishLab Pearson Education Limited. 2018
2 Dubicka I., Rosenberg M., Dignen B., Hogan M., Wright L Business Partner B2 Coursebook with MyEnglishLab, Pearson Education Limited,. 2018
3 Dubicka I., Rosenberg M; O'Keeffe M., Dignen B., Hogan M., Business Partner C1 Coursebook with MyEnglishLab, Pearson Education Limited. 2020

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 3. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Języko

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach i w grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz w celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_W10++
K_K01++
K_K06++
P6S_KK
P6S_WG
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W10+++
K_K01++
P6S_KK
P6S_WG
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_W10++
K_K01++
P6S_KK
P6S_WG
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_W10++
K_U01++
P6S_UK
P6S_WG
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_W10+++
K_U01++
K_U36++
K_K01+++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_W10+++
K_U01++
K_U36++
K_K01+++
P6S_KK
P6S_UK
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 poziom B2 niższy: Logistyka; sprzedaż internetowa; komunikacja podczas współpracy. C01-C05 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK02 Negocjacje; zażalenia; przedsiębiorczość/prowadzenie firmy. C06-C10 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
2 TK03 Wywieranie wpływu na ludzi; przedstawianie faktów i danych. C11-C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK04 Różnice kulturowe; praca za granicą; podejmowanie decyzji. C16 - C20 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK05 Budowanie relacji; rekomendacje/sugestie; przywództwo. C21 - C25 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK06 Informacje zwrotne – udzielanie i przyjmowanie; prowadzenie spotkań. C26 - C30 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
2 TK07 Poziom B2 wyższy: Kultura korporacyjna; utrzymanie pracowników w firmie; budowanie relacji. C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK08 Prezentowanie siebie; szkolenia i rozwój. C06-C10 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK09 Strategie HR; komunikacja w zespole; prowadzenie spotkań. C11-C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK10 Zarządzanie czasem; nagłe zdarzenia. C16 - C20 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
2 TK11 Trudne negocjacje; email z uzasadnieniami; zarządzanie zmianami. C21 - C25 MEK01 MEK02 MEK03
2 TK12 Coaching i mentoring; burza mózgów. C26 - C30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK13 Poziom C1: Strategie marketingowe; perswazja; prezentowanie danych. C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK14 Budowanie relacji w oparciu o zaufanie; branża turystyczna. C06-C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
2 TK15 Kontakty w biznesie; urozmaicanie prezentacji opowiadaniami, korespondencja w biznesie. C11-C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 MEK06
2 TK16 Konflikt w pracy; dawanie wsparcia; mediacje. C16 - C20 MEK01 MEK03 MEK04 MEK06
2 TK17 Raportowanie konfliktów w pracy; sposoby myślenia w biznesie. C21 - C25 MEK01 MEK03 MEK05
2 TK18 Ewaluacja pracownika; samoocena. C26 - C30 MEK01 MEK03 MEK06
3 TK01 poziom B2 niższy: Organizacje – role i obowiązki wewnątrz organizacji; innowacyjność w firmie C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK02 Komunikacja podczas pierwszego spotkania; pogawędka/łamanie lodu; marki i marketing; C06-C10 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK03 Komunikacja w zespole; prezentacje; formalne i pół-formalne maile. C11-C15 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK04 Poziom B2 wyższy: Kultura korporacyjna; utrzymanie pracowników w firmie; budowanie relacji C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK05 Prezentowanie siebie; szkolenia i rozwój. C06-C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK06 Strategie HR; komunikacja w zespole; prowadzenie spotkań. C11-C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK07 Poziom C1: Innowacje w biznesie; innowacyjne myślenie; perswadowanie. C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK08 Angażowanie się podczas prezentacji; Gospodarka o obiegu zamkniętym i liniowym. C06-C10 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
3 TK09 Cykl życia produktów; klarowanie informacji; efektywne spotkania. C11-C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK01 poziom B2 niższy: Poszukiwanie pracy; rozmowa o pracę. C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK02 List motywacyjny; strategie biznesowe; analiza czynników podczas planowania w biznesie. C06-C10 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK03 Rozwiązywanie problemów; raportowanie przyczyn i skutków. C11-C15 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK04 Poziom B2 wyższy: Finanse i kryzysy ekonomiczne; rywalizacja w biznesie; reagowanie na złe wiadomości. C01-C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK05 Klarowanie informacji; raportowanie; technologia w biznesie. C06-C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK06 Radzenie sobie z trudnym rozmówcą; negocjacje; propozycje biznesowe. C11-C15 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK07 Poziom C1: Finanse i inwestycje finansowe; kwestionowanie faktów; rozpatrywanie opcji. C01-C05 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK08 Analiza budżetu; innowatorzy/prekursorzy w biznesie. C06-C10 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK09 Rozwiązywanie problemów; raportowanie i planowanie. C11-C15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)
Laboratorium (sem. 3) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)
Laboratorium (sem. 4) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)
Laboratorium (sem. 5) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Egzamin (sem. 5) Przygotowanie do egzaminu: 15.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium
Ocena końcowa
Laboratorium
Ocena końcowa
Laboratorium
Ocena końcowa
Laboratorium
Ocena końcowa Pisemny egzamin końcowy, zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie