Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kod zajęć: 5913
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W12 C18 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Iwona Oleniuch
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z informacjami podanymi w zakładce "Konsultacje" na stronie domowej wykładowcy.
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Maciej Chrzanowski
Główny cel kształcenia: Wyposażenie Studenta w wiedzę o współczesnych koncepcjach zarządzania oraz w umiejętność ich stosowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje koncepcje zarządzania, prezentowane zgodnie z ich ewolucją i znaczeniem dla zarządzania przedsiębiorstwem.
Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne Student otrzymuje podczas zajęć lub pobiera z platformy MS Teams lub ze strony domowej prowadzącego.
1 | Chan Kim W., Mauborgne R. | Strategia błękitnego oceanu | Wyd. MT Biznes, Warszawa. | 2015 |
2 | Jemielniak D., Koźmiński A.K. | Zarządzanie wiedzą | Wolters Kluwer Polska SA, Warszawa . | 2012 |
3 | Kostera M., Glinka B. (red.) | Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu | Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2012 |
4 | A.J. Blikle | Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej samoorganizacji | Onepress. | 2017 |
5 | Czerska M., Szpitter A.A. | Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki | C.H. Beck, Warszawa. | 2010 |
6 | Hopej M. (red.), Kral Z. (red.) | Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2011 |
7 | Lendzion J.P., Stankiewicz-Mróz A. | Wprowadzenie do organizacji i zarządzania | Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | 2005 |
8 | Krupski R. (red.) | Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu | PWE, Warszawa. | 2005 |
1 | Jak do wykładu oraz artykuły problemowe udostępniane przez prowadzącego | . | ||
2 | Szymańska K. (red. nauk.) | Kompendium metod i technik zarządzania. Teoria i ćwiczenia | Oficyna a Wolters Kluwer Business, Warszawa. | 2015 |
1 | Jak do wykładu i ćwiczeń | . |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student rozumie rolę i znaczenie przedsiębiorstwa jako podmiotu gospodarki rynkowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy, syntezy i wnioskowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej, prowadzenia merytorycznej dyskusji i argumentacji, wysoka kultura osobista, szacunek do kolegów w grupie i prowadzącego zajęcia.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozróżnia poszczególne koncepcje | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, projekty w grupach, dyskusja dydaktyczna | Projekty, aktywność, egzamin |
K_W01+++ K_W07+++ K_U07++ |
P7S_UK P7S_WG |
02 | Potrafi wskazać determinanty zastosowania poszczególnych koncepcji zarządzania | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | Aktywność, egzamin |
K_W02++ K_U01++ K_U02+ K_K01++ |
P7S_KK P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi scharakteryzować proces implementacji poszczególnych koncepcji | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, projekty w grupach, dyskusja dydaktyczna | Projekty, aktywność, egzamin |
K_U02+ K_U07+ |
P7S_UK P7S_UW |
04 | Potrafi współpracować w grupie i prezentować wypracowane wyniki. | projekty w grupach | Projekty w grupach |
K_W01+ K_W02++ K_U01++ K_U02++ K_U07++ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UK P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK02 | C01-04 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
1 | TK03 | C05-06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK04 | W03-04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK05 | C07-10 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
1 | TK06 | W05-06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK07 | W07-08 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK08 | C11-12 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
30.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Inne:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin ustny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Pod uwagę brane są: obecność na wykładach (obowiązkowa) i aktywność w zajęciach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena zaliczeniowa uwzględnia punkty z projektów (plik tekstowy i prezentacja multimedialna). Ocena może zostać podniesiona po uwzględnieniu aktywności z zajęć, a obniżona po uwzględnieniu nieobecności na wykładach i/lub ćwiczeniach (do oceny niedostatecznej włącznie). |
Ocena końcowa | Ocenę końcową stanowi ocena semestralna, pod warunkiem pozytywnego zaliczenia egzaminu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Chrzanowski; J. Jurasz; P. Zawada | Instalacja do transportowania i magazynowania wodoru i jego mieszanek jako odpowiedź na mobilność i miejską niezależność energetyczną | 2023 |
2 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Fraction Separation Potential in the Recycling Process of Photovoltaic Panels at the Installation Site—A Conceptual Framework from an Economic and Ecological Safety Perspective | 2023 |
3 | K. Banaś; M. Chrzanowski; P. Zawada | Innowacje finansowe: teoretyczne podstawy i przykłady | 2022 |
4 | M. Baião; M. Chrzanowski; E. Coelho; I. Duarte | Assesing socioeconomic variables in HRM individual academic performance | 2022 |
5 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Zarządzanie wspólnotami mieszkaniowymi – analiza zagadnienia z perspektywy społecznej | 2022 |
6 | I. Oleniuch | Effects of Work from Home in the COVID-19 Pandemic – Polish Employee’s Perspective | 2021 |
7 | I. Oleniuch | Employees\' Perception of the Difficulties of Work at Home from the Perspective of their Experience on Remote Working | 2021 |
8 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Social economy and social innovations - an impulse for further, wider discussion | 2020 |
9 | I. Cichocka; I. Oleniuch | Food Conservatism and Consumer Ethnocentrism of Young Adults: Relations and References | 2019 |
10 | M. Chrzanowska; M. Chrzanowski; P. Zawada | Kapitał społeczny sieci : crowdsourcing jako instrument współczesnego zarządzania organizacjami | 2019 |
11 | M. Chrzanowski | Tryb i styl pracy w start-upie przez pryzmat równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym | 2019 |
12 | M. Chrzanowski; A. Sobkowiak | Współdziałanie przedsiębiorstw przez pryzmat zarządzania strategicznego : perspektywa firm działających w ramach parków naukowo-technologicznych | 2019 |
13 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Kształcenie dualne a wymagania współczesnego przemysłu – na przykładzie koncernu motoryzacyjnego BorgWarner, oddział w Polsce | 2019 |
14 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Oczekiwania start-upów względem instytucji wsparcia przedsiębiorczości wpływające na ilość i jakość kreowanych podmiotów | 2019 |
15 | M. Chrzanowski; P. Zawada | Systemy sterowania we współczesnych przedsiębiorstwach – wymagania wobec absolwentów uczelni wyższych | 2019 |