Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 14998
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P30 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: mgr inż Wiktoria Wojnarowska
Terminy konsultacji koordynatora: Aktualne terminy konsultacji znajdują się w systemie USOS
Główny cel kształcenia: Poznanie całościowego procesu twórczego i technologicznego, prowadzącego do powstania medycznej animacji 3D.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł umożliwia studentowi zdobycie podstawowej wiedzy o metodach i narzędziach niezbędnych do przygotowania wizualizacji i animacji 3D. Ponadto student nabywa umiejętności współpracy w zespole, w obrębie wykonywania zadania projektowego, wykorzystując wiedzę własną oraz w oparciu o przedstawione na wykładzie informacje i przegląd literatury fachowej. Studenci po realizacji kursu mogą angażować się w realizację różnego rodzaju projektów komercyjnych z dbałością o wysoki standard wyników swoich prac.
1 | K. Bilczyński, W. Pazdur | Modelowanie w programie Maya | Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2011. Dostęp online: https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/238. |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma wiedzę dotyczącą rekonstrukcji 3D struktur anatomicznych, wybranych technik inżynierii odwrotnej, modelowania medycznego oraz akwizycji danych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność obsługi komputera, korzystania z informacji pozyskiwanych z literatury i Internetu. Student potrafi tworzyć modele struktur anatomicznych oraz modele uzyskane metodą fotogrametrii.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie potrzeby uczenia się i pozyskiwania nowej wiedzy. Potrafi pracować zespołowo przy realizacji złożonych projektów wymagających współpracy i wykorzystania kompetencji uczestników zespołu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe i zaawansowane pojęcia i technik związane z tworzeniem i obróbką modeli 3D w programach typu CAD na potrzeby wizualizacji, animacji oraz wirtualnej rzeczywistości. | zajęcia projektowe | projekt, obserwacja wykonawstwa |
K_W04++ K_U02++ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | Ma praktyczne umiejętności efektywnego posługiwania się narzędziami umożliwiającymi tworzenie i edycję własności modeli 3D postaci i elementów wirtualnej rzeczywistości. Potrafi przygotować prostą wizualizację i animację 3D. | zajęcia projektowe | projekt, obserwacja wykonawstwa |
K_W04++ K_U02++ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Student wie, jak przeprowadzić analizę projektu. Umie wyszukiwać i analizować materiały potrzebne do przygotowania wizualizacji lub animacji 3D. Potrafi świadomie dobierać właściwą technikę i technologię realizacji do osiągnięcia zaplanowanych wcześniej celów i efektów. | zajęcia projektowe | projekt, obserwacja wykonawstwa |
K_U07++ |
P7S_UU |
04 | Student potrafi pracować samodzielnie, jak i w zespole i ma świadomość konieczności ciągłego doskonalenia swoich umiejętności. Student rozumie konieczność systematycznej pracy nad projektami, które mają charakter długofalowy oraz rozumie rolę pracy zespołowej w trakcie tworzenia animacji 3D. Potrafi rozplanować pracę w grupie, określić priorytety pracy. | zajęcia projektowe | projekt, obserwacja wykonawstwa |
K_K02+++ |
P7S_KO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 - W04 | MEK01 | |
1 | TK02 | W05 - W08 | MEK01 | |
1 | TK03 | W09 - W12 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK04 | W13 - W15 | MEK01 | |
1 | TK05 | P01 - P06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
1 | TK06 | P07 - P27 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
1 | TK07 | P28 - P30 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Obecność na wykładach |
Projekt/Seminarium | Ocena jest średnią ocen z projektów. Ocena za projekt zależy od stopnia zaawansowania pracy, użytych technik oraz jej jakości. Ocena z zajęć projektowych uwzględnia również aktywność studenta w czasie zajęć oraz terminowość wykonania zadań projektowych. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Oceną końcowa jest ocena z projektów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie