logo
Karta przedmiotu
logo

E-biznes

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2023/2024

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria procesów biznesowych

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Inżynieria procesów przemysłowych, Zarządzanie zasobami i procesami przedsiębiorstw

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 14600

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Zarządzanie zasobami i procesami przedsiębiorstw

Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W9 L12 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy na temat zasad funkcjonowania e-biznesu oraz umiejętności praktycznego jej wykorzystania.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w piątym semestrze.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Dutko M. (red.) Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2016
2 Skorupska J. E-commerce: strategia, zarzadzanie, finanse PWN, Warszawa. 2017
3 Chaffey D. Digital business i e-commerce management: strategia, realizacja, praktyka PWN, Warszawa. 2016
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Marzec K. Narzędzia Google dla e-commerce Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2018
2 Mazurek G. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka Wydawnictwo Poltext, Warszawa. 2018
3 Skorupska J. E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse PWN, Warszawa. 2017
4 Miotk A. Skuteczne social media Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2017
5 Łaszyn A. E-kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie Wydawnictwo Message House, Warszawa. 2020
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cedrowska B., Sokół A., Żylińska P. E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa. 2018
2 Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 4.0. Era cyfrowa Wydawnictwo Mt Biznes, Warszawa. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu funkcjonowania rynku.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność korzystania z internetu.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna istotę, podstawowe modele oraz strategie e-biznesu. wykład interaktywny, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku zaliczenie cz. pisemna K_W07++
P6S_WK
02 Rozumie zasady tworzenia i funkcjonowania sklepów internetowych, platform aukcyjnych oraz innych kanałów e-commerce. wykład interaktywny, laboratorium problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_U09++
K_K03+++
P6S_KO
P6S_UU
03 Potrafi dobrać właściwe narzędzia komunikowania się z e-klientem. wykład interaktywny, laboratorium problemowe, dyskusja dydaktyczna, projekt zespołowy, studium przypadku prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna K_U08+
K_U09++
K_U10++
P6S_UO
P6S_UU
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Cele, modele i strategie e-biznesu. W01, L01 MEK01
7 TK02 Zasady tworzenia i funkcjonowania sklepów internetowych. W02, L02, L03 MEK02
7 TK03 Platformy aukcyjne i inne kanały e-commerce. W03, L04, L05 MEK02
7 TK04 Rodzaje i zakres usług online. W04, L06, L07 MEK02
7 TK05 Strategie i narzędzia wykorzystywane w e-marketingu. W05, W06, L08, L09 MEK01 MEK03
7 TK06 Skuteczna komunikacja z e-klientem. W07, L10, L11 MEK03
7 TK07 Obsługa transakcji i logistyka e-sprzedaży. Sprawdzenie efektów kształcenia - zaliczenie pisemne. W08, W09, L12 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 7) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 7) Przygotowanie do laboratorium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7)
Zaliczenie (sem. 7) Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemne
Laboratorium Prezentacja projektu
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z wykładu oraz z laboratorium.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 I. Wojciechowska Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce 2023
2 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
3 I. Wojciechowska Market approach to educational services in Polish higher education 2019
4 I. Wojciechowska Social media as the important means of communication of universities with their surroundings 2019