Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 5976
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 5. Komunikacja w biznesie
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C9 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Gierczak
Główny cel kształcenia: Umiejętność rozwiązywania problemów wynikających z istnienia różnorodnych kultur.
Ogólne informacje o zajęciach: Kształtowanie świadomości występowania zróżnicowania kulturowego na świecie, umiejętność klasyfikacji i charakteryzowania poszczególnych kultur, umiejętność rozwiązywania problemów wynikających z różnej mentalności partnerów biznesowych
1 | Mikułowski J. | Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzynarodowej i komunikowaniu medialnym | Wyd. Universitas, Kraków. | 2006 |
2 | Hampden-Turner A., Trompenaars | Siedem kultur kapitalizmu | Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | 2006 |
3 | Ziętek A. (red.) | Międzynarodowe stosunki kulturalne. Podręcznik akademicki | Wydawnictwo Poltext, Warszawa. | 2010 |
4 | Bednarczyk M., Glondys D. | Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie wychodź z domu | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków. | 2020 |
1 | Reynolds S., Valentine D. | Komunikacja międzykulturowa | Wydaw. Wolters Kluwer, Warszawa. | 2009 |
2 | Boski P. | Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej | Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS, Warszawa. | 2010 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych przyjętym na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada zdolność rozumienia zjawisk społecznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność uczenia się przez całe życie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma świadomość istnienia barier w komunikacji międzykulturowej. | wykład/wykład interaktywny | zaliczenie cz. ustna |
K_W02++ |
P7S_WG |
02 | Zna podstawowe klasyfikacje kultur. | wykład/wykład problemowy | zaliczenie cz. ustna |
K_W02+ |
P7S_WG |
03 | Potrafi scharakteryzować współczesne kultury. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_W04++ |
P7S_WG P7S_WK |
04 | Rozumie charakter i źródła współczesnych konfliktów na świecie. | wykład/wykład problemowy | zaliczenie cz. ustna |
K_W02++ |
P7S_WG |
05 | Potrafi określić rolę religii we współczesnym świecie. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy | prezentacja projektu |
K_K02+ |
P7S_KO |
06 | Jest przygotowany do samodzielnego rozwiązywania problemów wynikających z różnorodności kultur. | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe | referat ustny |
K_U11++ K_U12++ |
P7S_UO P7S_UU |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1 | MEK03 | |
2 | TK02 | W2 | MEK02 | |
2 | TK03 | W3 | MEK02 | |
2 | TK04 | W3 | MEK02 | |
2 | TK05 | W3 | MEK02 | |
2 | TK06 | W4 | MEK01 | |
2 | TK07 | W5,W6 | MEK01 | |
2 | TK08 | W7,W8 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK09 | W9-W12 | MEK05 | |
2 | TK10 | W13-W15 | MEK05 | |
2 | TK11 | CW1-CW3 | MEK01 MEK06 | |
2 | TK12 | CW4,CW5 | MEK03 | |
2 | TK13 | CW6-CW10 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
10.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładu na podstawie uczestnictwa oraz aktywności i udziału w dyskusjach |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń jest sumą ocen z przygotowywanych i prezentowanych projektów wspólnych i indywidualnych oraz aktywności na zajęciach |
Ocena końcowa | Suma ocen: zaliczenie ustne i ocena z ćwiczeń |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gierczak; K. Nagody-Mrozowicz; A. Żak-Łykus | Self-compassion and the rationality of praxeological leadership | 2023 |
2 | A. Gierczak | Braki w prawach człowieka: prawo do bycia niemanipulowalnym - głos krytyki akcydentalnej | 2021 |
3 | A. Gierczak | Można wybrać status quo, można ruszyć z posad bryłę świata : o przywództwie z perspektywy psychosomatycznej i kompentencyjnej dla liderów sektora publicznego | 2021 |
4 | A. Gierczak | Relationships between explicit and implicit self-esteem and the need for social approval and narcissism in persons holding managerial positions | 2021 |
5 | A. Gierczak | Psychological load of managers and destructive organizational processes | 2019 |