Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów: Technologia chemiczna
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Analiza chemiczna w przemyśle i środowisku, Inżynieria chemiczna i bioprocesowa, Technologia organiczna i tworzywa sztuczne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Biotechnologii i Bioinformatyki
Kod zajęć: 5315
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Analiza chemiczna w przemyśle i środowisku, Inżynieria chemiczna i bioprocesowa, Technologia organiczna i tworzywa sztuczne
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W9 L18 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: mgr inż. Marcin Jaromin
Główny cel kształcenia: Nabycie umiejętności wykorzystania komputera do realizacji zadań związanych z kierunkiem studiów
Ogólne informacje o zajęciach: Student uzyskuje wiedzę o systemie komputerowym, podstawowych programach narzędziowych oraz podstawach budowy algorytmów obliczeniowych i ich implementacji komputerowej.
Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne opublikowane na stronach portalu www.e-chemia.pl oraz e-learning.prz.edu.pl
1 | B. Dębska, G. Fic | Technologie informacyjne | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskie, Rzeszów. | 2011 |
1 | D. Mendrala | Windows 7 PL | Wyd. Helion, Gliwice. | 2010 |
2 | S. Sagman | Po prostu Office XP | Wyd. Helion, Gliwice. | 2001 |
3 | W. Ufnalski, K. Mądry | Excel dla chemików | WNT, Warszawa. | 2000 |
4 | K. Krysiak | Sieci komputerowe - kompendium | Wyd. Helion, Gliwice. | 2003 |
5 | J. Barta, R. Markiewicz | Główne problemy prawa komputerowego | WNT, Warszawa . | 1993 |
6 | E. Slavicek | Technika obliczeniowa dla chemików | WNT, Warszawa. | 1991 |
7 | Siddhartha Rao | C++ dla każdego | Helion. | 2014 |
8 | Alex Allain | C++ : przewodnik dla początkujących | Helion. | 2014 |
Wymagania formalne: brak
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość definicji podstawowych pojęć z dziedziny informatyki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność korzystania z komputera w zakresie wymaganym przez szkoły średnie
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy indywidualnej i w zespołach 2-3 osobowych
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | nabył podstawową wiedzę pozwalającą na dobranie odpowiedniego narzędzia informacyjnego do rozwiązania postawionego problemu z zakresu biogospodarki | laboratrium | kolokwium | ||
02 | nabył wiedzę dotyczącą podstawowych metod, technik i narzędzi informatycznych stosowanych przy rozwiązywaniu podstawowych zadań związanych z biogospodarką | laboratorium | kolokwium | ||
03 | posiada umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technikami komunikacji za pomocą wybranych narzędzi informatycznych oraz Internetu. | laboratorium, e-learning | kolokwium | ||
04 | nabył umiejętność obsługiwania programów komputerowych wspomagających pracę w zakresie technologii chemicznych, biotechnologicznych i biogospodarki. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa | ||
05 | ma wyrobiony nawyk systematycznego dokształcania się celem likwidacji luki edukacyjnej | laboratorium problemowe, e-learning | obserwacja wykonawstwa | ||
06 | nabył umiejętność budowy algorytmów obliczeniowych i ich implementacji komputerowej | laboratorium, e-learning | kolokwium, prezentacja projektu | ||
07 | posiada umiejętność obsługi programów pakietu Office: MS Word, MS Excel, MS PowerPoint | laboratorium, e-learning | kolokwium |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L01 | MEK01 MEK04 MEK05 | |
2 | TK02 | L02-L03 | MEK01 MEK02 MEK07 | |
2 | TK03 | L04 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | L05 | MEK03 | |
2 | TK05 | L07-L10 | MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | Laboratorium komputerowe: zaliczenie na podstawie oceny wykonanych zadań - OL |
Ocena końcowa | Ocena końcowa przedmiotu jest oceną z laboratorium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Butt; M. Garczyńska; E. Hajduk; M. Jaromin; J. Kostecka; A. Mazur-Pączka; G. Pączka | Comparative Effects of No-dig and Conventional Cultivation with Vermicompost Fertilization on Earthworm Community Parameters and Soil Physicochemical Condition | 2024 |
2 | K. Butt; M. Garczyńska; E. Hajduk; M. Jaromin; J. Kostecka; A. Mazur-Pączka; G. Pączka | Effects of Energy Crop Monocultures and Sewage Sludge Fertiliser on Soils and Earthworm Community Attributes | 2023 |
3 | L. Dobrowolski; K. Hęclik; M. Jaromin; I. Zarzyka | A Practical Test of Distance Learning During the COVID-19 Lockdown | 2023 |
4 | J. Buczkowicz; T. Drzazga; G. Fic; M. Jaromin; P. Krajewski; P. Matysik; R. Mazur; P. Milczarski; T. Sikora; M. Szeliga; D. Tyrka; M. Tyrka; E. Witkowski | Selekcja genomowa pszenicy ozimej | 2021 |
5 | K. Buut; M. Garczyńska; M. Jaromin; J. Kostecka; A. Mazur-Pączka; G. Pączka; A. Podolak | Community structure of Lumbricidae in beech woodland of the Bieszczady National Park, Southeast Poland | 2021 |
6 | A. Bocian; J. Buczkowicz; K. Hus; M. Jaromin; J. Legath; D. Łysiak; V. Petrilla; M. Petrillova; S. Sławek | Comparison of Methods for Measuring Protein Concentration in Venom Samples | 2020 |
7 | M. Jaromin; Ł. Opaliński | Wybrane metody prognozowania tempa rozwoju dyscyplin naukowych (indeks citing half-life, metoda regresji nieliniowej, linearyzowanej i wielomianowej drugiego stopnia) | 2020 |
8 | M. Jaromin; Ł. Opaliński | Wybrane metody prognozowania tempa rozwoju dyscyplin naukowych (metoda regresji wielomianowej trzeciego stopnia, metoda autoregresji oraz wygładzania wykładniczego) | 2020 |
9 | A. Bocian; J. Buczkowicz; K. Hus; M. Jaromin; J. Legath | An effective method of isolating honey proteins | 2019 |
10 | B. Dębska; L. Dobrowolski; M. Inger; M. Jaromin; M. Wilk | Komputerowo-wspomagane obliczanie bilansu masowego i cieplnego instalacji chemicznej | 2019 |