Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów: Technologia chemiczna
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Analiza chemiczna w przemyśle i środowisku, Inżynieria chemiczna i bioprocesowa, Technologia organiczna i tworzywa sztuczne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Chemii Fizycznej
Kod zajęć: 5278
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Analiza chemiczna w przemyśle i środowisku, Inżynieria chemiczna i bioprocesowa, Technologia organiczna i tworzywa sztuczne
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4 / W36 C36 L27 / 14 ECTS / E,E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Paweł Chmielarz
Główny cel kształcenia: Student uzyskuje podstawową wiedzę z zakresu chemii fizycznej, niezbędną w dalszym toku studiów oraz wykonywaniu zawodu.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł jest realizowany w trzecim i czwartym semestrze. W trzecim semestrze obejmuje 30 godzin wykładu, 30 godzin ćwiczeń i 15 godzin laboratorium, zaś w semestrze czwartym 30 godzin wykładu, 30 godzin ćwiczeń i 45 godzin laboratorium. Zarówno w trzecim jak i w czwartym semestrze moduł kończy się egzaminem.
Materiały dydaktyczne: Instrukcje do ćwiczeń laboratoryjnych
1 | P.W. Atkins | Chemia Fizyczna | PWN Warszawa. | 2001 |
2 | K. Pigoń, Z. Ruziewicz | Chemia fizyczna T.1-2 | PWN Warszawa. | 2005 |
3 | Różni autorzy | seria „wykłady z chemii fizycznej | WNT Warszawa. | 2001 |
1 | P.W. Atkins, C.A. Trapp | Chemia Fizyczna, Zbiór zadań z rozwiązaniami | PWN Warszawa. | 2001 |
2 | H.E. Avery, D.J. Shaw | Ćwiczenia rachunkowe z chemii fizycznej | PWN Warszawa. | |
3 | A.W. Adamson | Zadania z chemii fizycznej | PWN Warszawa. | |
4 | J. Demichowicz-Pigoniowa | Obliczenia fizykochemiczne | PWN Warszawa. | |
5 | Z. Hippe, A. Kerste, M. Mazur | Ćwiczenia laboratoryjne z chemii fizycznej (z programami do obliczeń na EMC) | PWN Warszawa. |
Wymagania formalne: Rejestracja na dany semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wymagana jest wiedza z zakresu podstaw chemii ogólnej i nieorganicznej oraz fizyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Znajomość podstawowych praw chemii ogólnej i fizyki oraz umiejętność obliczeń z zakresu podstaw rachunku różniczkowego i całkowego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zna przepisy BHP nt bezpieczeństwa pracy w laboratorium chemicznym.Jest odpowiedzialny, wykazuje dojrzałość wymaganą w zawodzie chemika.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę z zakresu podstaw chemii fizycznej i zna prawa opisujące podstawowe zjawiska i procesy fizykochemiczne | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny |
K_W03+++ |
P6S_WG |
02 | Ma podstawową wiedzę z zakresu chemii fizycznej obejmującej zagadnienia niektórych właściwości cząsteczek chemicznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny, kolokwium |
K_W03+++ |
P6S_WG |
03 | Potrafi wyjaśnić podstawowe zjawiska i procesy fizykochemiczne. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny, kolokwium |
K_W03+++ K_U03+ |
P6S_UK P6S_WG |
04 | Potrafi zastosować podstawowe prawa i wielkości fizykochemiczne do opisu i interpretacji procesów chemicznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny, kolokwium |
K_U03+ |
P6S_UK |
05 | Potrafi wykorzystać w stopniu podstawowym prawa i wielkości fizykochemiczne do opisu właściwości cząsteczek chemicznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny, kolokwium |
K_U03+ |
P6S_UK |
06 | Potrafi przeprowadzić proste obliczenia fizykochemiczne | ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, sprawdzian pisemny | ||
07 | Potrafi zaplanować, przeprowadzić prosty eksperyment chemiczny, umożliwiający badanie podstawowych praw i zjawisk fizykochemicznych oraz przygotować końcowe sprawozdanie. | laboratorium | kolokwium, raport pisemny |
K_U03+ |
P6S_UK |
08 | Potrafi zastosować odpowiednie metody fizykochemiczne do podstawowych badań właściwości związków i procesów chemicznych, posługując się aparaturą pomiarową oraz przestrzegając przepisy BHP i ochrony przeciwpożarowej. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, raport pisemny | ||
09 | Potrafi pracować w zespole przeprowadzając eksperymenty laboratoryjne z zakresu badań fizykochemicznych | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K_K03+ |
P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK02 | C30 | MEK04 MEK06 | |
3 | TK03 | L15 | MEK03 MEK05 MEK07 MEK08 MEK09 | |
4 | TK01 | W30 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
4 | TK02 | C30 | MEK04 MEK06 | |
4 | TK03 | L45 | MEK03 MEK07 MEK08 MEK09 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
13.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 13.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 4) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmujący zakres materiału wykładu, ćwiczeń rachunkowych oraz laboratorium danego semestru. Egzamin zawiera część teoretyczną oraz zadania rachunkowe. Ocena z egzaminu zależy od ilości zdobytych punktów: 3,0 (50,0 %-60,0%) MP ; 3,5 (60,1%-70,0%) MP; 4,0 (70,1%-80,0%) MP; 4,5 (80,1%-90,0%) MP; 5,0 (90,1%-100%) MP. MP oznacza maksymalną liczbę punktów, możliwą do uzyskania. |
Ćwiczenia/Lektorat | Pozytywne zaliczenie 3 pisemnych sprawdzianów, obejmujących zadania oraz zagadnienia teoretyczne z określonych działów chemii fizycznej, realizowanych w danym semestrze. Osoby, które nie zaliczyły któregoś ze sprawdzianów przystępują do pisemnego sprawdzianu poprawkowego, obejmującego treści programowe niezaliczonych wcześniej sprawdzianów. Ocena końcowa ćwiczeń, uzyskana przed sesją egzaminacyjną, obliczana jest na podstawie wyników wymienionych sprawdzianów, w tym poprawkowego. Sposób zamiany punktów na ocenę jest następujący: 3,0 (50,0 %-60,0%) MP ; 3,5 (60,1%-70,0%) MP; 4,0 (70,1%-80,0%) MP; 4,5 (80,1%-90,0%) MP; 5,0 (90,1%-100%) MP. MP oznacza maksymalną liczbę punktów, możliwą do uzyskania. Ocena ustalona na podstawie sprawdzianów może zostać zmodyfikowana w oparciu o analizę aktywności i postępów studenta w trakcie ćwiczeń. Ocena ta w ocenie końcowej modułu posiada współczynnik w=1,0 uwzględniający pierwszy termin zaliczenia. Ocena końcowa ćwiczeń, uzyskana w sesji poprawkowej, zależy od ilości punktów zdobytych na kolejnym sprawdzianie poprawkowym: 3,0 (50,0 %-60,0%) MP ; 3,5 (60,1%-70,0%) MP; 4,0 (70,1%-80,0%) MP; 4,5 (80,1%-90,0%) MP; 5,0 (90,1%-100%) MP. MP oznacza maksymalną liczbę punktów, możliwą do uzyskania. Ta ocena z ćwiczeń rachunkowych wnosi do oceny końcowej modułu odpowiedni współczynnik w=0,9. We wszystkich przypadkach ocena końcowa jest zaokrąglona zgodnie z WKZJK. |
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich ćwiczeń objętych harmonogramem. Ogólna ocena z danego ćwiczenia jest średnią arytmetyczną ocen ze sprawdzianu pisemnego/kolokwium, prawidłowo wykonanego doświadczenia i poprawnie samodzielnie sporządzonego sprawozdania. Ocena z laboratorium jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych ćwiczeń objętych harmonogramem. Ocena końcowa z laboratorium jest zaokrąglona zgodnie z WKZJK. |
Ocena końcowa | |
Wykład | Egzamin pisemny obejmujący zakres materiału wykładu, ćwiczeń rachunkowych oraz laboratorium danego semestru. Egzamin zawiera część teoretyczną oraz zadania rachunkowe. Ocena z egzaminu zależy od ilości zdobytych punktów: 3,0 (50,0 %-60,0%) MP ; 3,5 (60,1%-70,0%) MP; 4,0 (70,1%-80,0%) MP; 4,5 (80,1%-90,0%) MP; 5,0 (90,1%-100%) MP. MP oznacza maksymalną liczbę punktów, możliwą do uzyskania. |
Ćwiczenia/Lektorat | Pozytywne zaliczenie 3 pisemnych sprawdzianów, obejmujących zadania oraz zagadnienia teoretyczne z określonych działów chemii fizycznej, realizowanych w danym semestrze. Osoby, które nie zaliczyły któregoś ze sprawdzianów przystępują do pisemnego sprawdzianu poprawkowego, obejmującego treści programowe niezaliczonych wcześniej sprawdzianów. Ocena końcowa ćwiczeń, uzyskana przed sesją egzaminacyjną, obliczana jest na podstawie wyników wymienionych sprawdzianów, w tym poprawkowego. Sposób zamiany punktów na ocenę jest następujący: 3,0 (50,0 %-60,0%) MP ; 3,5 (60,1%-70,0%) MP; 4,0 (70,1%-80,0%) MP; 4,5 (80,1%-90,0%) MP; 5,0 (90,1%-100%) MP. MP oznacza maksymalną liczbę punktów, możliwą do uzyskania. Ocena ustalona na podstawie sprawdzianów może zostać zmodyfikowana w oparciu o analizę aktywności i postępów studenta w trakcie ćwiczeń. Ocena ta w ocenie końcowej modułu posiada współczynnik w=1,0 uwzględniający pierwszy termin zaliczenia. Ocena końcowa ćwiczeń, uzyskana w sesji poprawkowej, zależy od ilości punktów zdobytych na kolejnym sprawdzianie poprawkowym: 3,0 (50,0 %-60,0%) MP ; 3,5 (60,1%-70,0%) MP; 4,0 (70,1%-80,0%) MP; 4,5 (80,1%-90,0%) MP; 5,0 (90,1%-100%) MP. MP oznacza maksymalną liczbę punktów, możliwą do uzyskania. Ta ocena z ćwiczeń rachunkowych wnosi do oceny końcowej modułu odpowiedni współczynnik w=0,9. We wszystkich przypadkach ocena końcowa jest zaokrąglona zgodnie z WKZJK. |
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest uzyskanie pozytywnej oceny ze wszystkich ćwiczeń objętych harmonogramem. Ogólna ocena z danego ćwiczenia jest średnią arytmetyczną ocen ze sprawdzianu pisemnego/kolokwium, prawidłowo wykonanego doświadczenia i poprawnie samodzielnie sporządzonego sprawozdania. Ocena z laboratorium jest średnią arytmetyczną ocen z poszczególnych ćwiczeń objętych harmonogramem. Ocena końcowa z laboratorium jest zaokrąglona zgodnie z WKZJK. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa (K): K= 0,33 w C + 0,33 w L + 0,34 w E; gdzie: C, L, E oznacza odpowiednio pozytywną ocenę z ćwiczeń, laboratorium i egzaminu, w- współczynnik uwzględniający termin zaliczenia lub egzaminu, w=1,0 pierwszy termin, w=0,9 drugi termin, w=0,8 trzeci termin. Ocena końcowa jest zaokrąglona zgodnie z WKZJK. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Awsiuk; J. Bała; P. Chmielarz; E. Ciszkowicz; J. Raczkowska; M. Sroka; K. Wolski; I. Zaborniak | Grafting of Multifunctional Polymer Brushes from a Glass Surface: Surface-Initiated Atom Transfer Radical Polymerization as a Versatile Tool for Biomedical Materials Engineering | 2024 |
2 | K. Awsiuk; P. Chmielarz; M. Flejszar; N. Janiszewska; J. Raczkowska; K. Spilarewicz; K. Ślusarczyk; K. Wolski; M. Wytrwal | On the way to increase osseointegration potential: Sequential SI-ATRP as promising tool for PEEK-based implant nano-engineering | 2024 |
3 | P. Błoniarz; P. Chmielarz; K. Kisiel; M. Klamut; K. Matyjaszewski; M. Niemiec; A. Pellis; C. Warne; I. Zaborniak | Controlled Polymer Synthesis Toward Green Chemistry: Deep Insights into Atom Transfer Radical Polymerization in Biobased Substitutes for Polar Aprotic Solvents | 2024 |
4 | G. Bartosz; P. Chmielarz; A. Dziedzic; N. Pieńkowska; I. Sadowska-Bartosz; I. Zaborniak | Nitroxide-containing amphiphilic polymers prepared by simplified electrochemically mediated ATRP as candidates for therapeutic antioxidants | 2023 |
5 | G. Bartosz; P. Chmielarz; M. Fahnestock; C. Mahadeo; N. Pieńkowska; I. Sadowska-Bartosz; I. Zaborniak | Induction of Oxidative Stress in SH-SY5Y Cells by Overexpression of hTau40 and Its Mitigation by Redox-Active Nanoparticles | 2023 |
6 | K. Awsiuk; P. Chmielarz; M. Flejszar; A. Hochół; J. Raczkowska; K. Spilarewicz; K. Ślusarczyk; K. Wolski; M. Wytrwal | Sequential SI-ATRP in μL-scale for surface nanoengineering: A new concept for designing polyelectrolyte nanolayers formed by complex architecture polymers | 2023 |
7 | P. Błoniarz; P. Chmielarz; M. Flejszar; A. Hochół; K. Spilarewicz; K. Ślusarczyk | Replacing organics with water: Macromolecular engineering of non-water miscible poly(meth)acrylates via interfacial and ion-pair catalysis SARA ATRP in miniemulsion | 2023 |
8 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | How we can improve ARGET ATRP in an aqueous system: Honey as an unusual solution for polymerization of (meth)acrylates | 2023 |
9 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Polymer-modified regenerated cellulose membranes: following the atom transfer radical polymerization concepts consistent with the principles of green chemistry | 2023 |
10 | P. Chmielarz; M. Flejszar; A. Hochół | Advances and opportunities in synthesis of flame retardant polymers via reversible deactivation radical polymerization | 2023 |
11 | P. Chmielarz; M. Flejszar; K. Ślusarczyk | From non-conventional ideas to multifunctional solvents inspired by green chemistry: fancy or sustainable macromolecular chemistry? | 2023 |
12 | P. Chmielarz; M. Flejszar; M. Oszajca | Red is the new green: Dry wine-based miniemulsion as eco-friendly reaction medium for sustainable atom transfer radical polymerization | 2023 |
13 | P. Chmielarz; M. Flejszar; M. Sroka; M. Sroka; I. Zaborniak | Innowacyjne koncepcje syntezy polimerów technikami polimeryzacji rodnikowej z przeniesieniem | 2023 |
14 | P. Chmielarz; M. Korbecka; K. Matyjaszewski; Z. Michno; I. Zaborniak | Vegetable Oil as a Continuous Phase in Inverse Emulsions: ARGET ATRP for Synthesis of Water-Soluble Polymers | 2023 |
15 | P. Chmielarz; M. Sroka; I. Zaborniak | Modification of Polyurethanes by Atom Transfer Radical Polymerization and Their Application | 2023 |
16 | P. Chmielarz; T. Pacześniak; K. Rydel-Ciszek; A. Sobkowiak | Bio-Inspired Iron Pentadentate Complexes as Dioxygen Activators in the Oxidation of Cyclohexene and Limonene | 2023 |
17 | M. Bockstaller; P. Chmielarz; T. Liu; K. Matyjaszewski; M. Sun; G. Szczepaniak; J. Tarnsangpradit; Y. Wang; Z. Wang; H. Wu; R. Yin; I. Zaborniak; Y. Zhao | Miniemulsion SI-ATRP by Interfacial and Ion-Pair Catalysis for the Synthesis of Nanoparticle Brushes | 2022 |
18 | P. Błoniarz; P. Chmielarz; K. Surmacz | Coffee Beverage: A New Strategy for the Synthesis of Polymethacrylates via ATRP | 2022 |
19 | P. Chmielarz; A. Górska; G. Grześ; K. Matyjaszewski; K. Pielichowska; Z. Wang; K. Wolski; I. Zaborniak | Maltotriose-based star polymers as self-healing materials | 2022 |
20 | P. Chmielarz; E. Ciszkowicz; K. Lecka-Szlachta; A. Macior; J. Smenda; K. Wolski; I. Zaborniak | A New Protocol for Ash Wood Modification: Synthesis of Hydrophobic and Antibacterial Brushes from the Wood Surface | 2022 |
21 | P. Chmielarz; H. Cölfen; M. Flejszar; M. Gießlb; J. Smenda; K. Wolski; S. Zapotoczny | A new opportunity for the preparation of PEEK-based bone implant materials: From SARA ATRP to photo-ATRP | 2022 |
22 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Comestible curcumin: From kitchen to polymer chemistry as a photocatalyst in metal-free ATRP of (meth)acrylates | 2022 |
23 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Nanofibers for the paper industry | 2022 |
24 | P. Chmielarz; M. Flejszar; A. Gennaro; A. Isse; M. Oszajca; K. Ślusarczyk; K. Wolski; M. Wytrwal-Sarna | Working electrode geometry effect: A new concept for fabrication of patterned polymer brushes via SI-seATRP at ambient conditions | 2022 |
25 | P. Chmielarz; M. Flejszar; M. Oszajca; J. Smenda; K. Ślusarczyk; K. Wolski; M. Wytrwal-Sarna | SI-ATRP on the lab bench: A facile recipe for oxygen-tolerant PDMAEMA brushes synthesis using microliter volumes of reagents | 2022 |
26 | P. Chmielarz; M. Sroka; I. Zaborniak | Lemonade as a rich source of antioxidants: Polymerization of 2-(dimethylamino)ethyl methacrylate in lemon extract | 2022 |
27 | M. Caceres Najarro; P. Chmielarz; J. Iruthayaraj; A. Macior; I. Zaborniak | Lignin-based thermoresponsive macromolecules via vitamin-induced metal-free ATRP | 2021 |
28 | P. Chmielarz; A. Macior; I. Zaborniak | Smart, Naturally-Derived Macromolecules for Controlled Drug Release | 2021 |
29 | P. Chmielarz; A. Macior; J. Smenda; K. Wolski; I. Zaborniak | Hydrophobic modification of fir wood surface via low ppm ATRP strategy | 2021 |
30 | P. Chmielarz; A. Miłaczewska; T. Pacześniak; K. Rydel-Ciszek; A. Sobkowiak | ‘Oxygen-Consuming Complexes’–Catalytic Effects of Iron–Salen Complexes with Dioxygen | 2021 |
31 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Riboflavin-mediated radical polymerization – Outlook for eco-friendly synthesis of functional materials | 2021 |
32 | P. Chmielarz; M. Flejszar; J. Smenda; K. Wolski | Following principles of green chemistry: Low ppm photo-ATRP of DMAEMA in water/ethanol mixture | 2021 |
33 | P. Chmielarz; M. Flejszar; K. Ślusarczyk | Less is more: A review of μL-scale of SI-ATRP in polymer brushes synthesis | 2021 |
34 | P. Błoniarz; P. Chmielarz; T. Pacześniak; K. Rydel-Ciszek; A. Sobkowiak; K. Surmacz; I. Zaborniak | Iron-Based Catalytically Active Complexes in Preparation of Functional Materials | 2020 |
35 | P. Chmielarz; A. Macior; I. Zaborniak | Stimuli-Responsive Rifampicin-Based Macromolecules | 2020 |
36 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Dually-functional riboflavin macromolecule as a supramolecular initiator and reducing agent in temporally-controlled low ppm ATRP | 2020 |
37 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Miniemulsion switchable electrolysis under constant current conditions | 2020 |
38 | P. Chmielarz; K. Matyjaszewski; I. Zaborniak | Synthesis of riboflavin-based macromolecules through low ppm ATRP in aqueous media | 2020 |
39 | P. Chmielarz; K. Surmacz | Low ppm atom transfer radical polymerization in (mini)emulsion systems | 2020 |
40 | P. Chmielarz; K. Surmacz; I. Zaborniak | Synthesis of sugar-based macromolecules via sono-ATRP in miniemulsion | 2020 |
41 | P. Chmielarz; K. Wolski; I. Zaborniak | Riboflavin-induced metal-free ATRP of (meth)acrylates | 2020 |
42 | P. Chmielarz; M. Flejszar | Surface modifications of poly(ether ether ketone) via polymerization methods – current status and future prospects | 2020 |
43 | P. Chmielarz; M. Flejszar; G. Grześ; K. Wolski; S. Zapotoczny | Polymer Brushes via Surface-Initiated Electrochemically Mediated ATRP: Role of a Sacrificial Initiator in Polymerization of Acrylates on Silicon Substrates | 2020 |
44 | P. Chmielarz; M. Flejszar; K. Surmacz; I. Zaborniak | Triple-functional riboflavin-based molecule for efficient atom transfer radical polymerization in miniemulsion media | 2020 |
45 | P. Chmielarz; M. Flejszar; R. Ostatek; K. Surmacz; I. Zaborniak | Preparation of hydrophobic tannins-inspired polymer materials via low ppm ATRP methods | 2020 |
46 | P. Chmielarz; M. Martinez; K. Matyjaszewski; Z. Wang; K. Wolski; I. Zaborniak | Synthesis of high molecular weight poly(n-butyl acrylate) macromolecules via seATRP: From polymer stars to molecular bottlebrushes | 2020 |
47 | P. Chmielarz; A. Gennaro; G. Grześ; A. Isse; A. Sobkowiak; K. Wolski; I. Zaborniak; S. Zapotoczny | Tannic acid-inspired star-like macromolecules via temporally-controlled multi-step potential electrolysis | 2019 |
48 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Temporally-controlled ultrasonication-mediated atom transfer radical polymerization in miniemulsion | 2019 |
49 | P. Chmielarz; I. Zaborniak | Ultrasound-mediated atom transfer radical polymerization (ATRP) | 2019 |
50 | P. Chmielarz; K. Matyjaszewski; I. Zaborniak | Modification of wood-based materials by atom transfer radical polymerization methods | 2019 |
51 | P. Chmielarz; M. Flejszar | Surface-initiated atom transfer radical polymerization for the preparation of well-defined organic-inorganic hybrid nanomaterials | 2019 |