logo
Karta przedmiotu
logo

Audyt wewnętrzny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2022/2023

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki

Kod zajęć: 5143

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Zarządzanie procesami logistycznymi

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W12 C9 / 4 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Andrzej Gazda

Terminy konsultacji koordynatora: Informacje na stronie domowej: agazda.v.prz.edu.pl

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Jadwiga Nycz-Wróbel

semestr 6: mgr Iwona Ślęzak-Gładzik

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Rozumienie podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów z zakresu audytu wewnętrznego, umiejętność realizacji zadania audytowego

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze 4

Materiały dydaktyczne: Prezentacja multimedialna. Materiały i wytyczne przygotowane przez prowadzącego.

Inne: www.iia.org.pl

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Czerwiński K. Audyt wewnętrzny InfoAudit, Warszawa. 2005
2 Bielińska-Dusza E., i in. Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji: aspekty teoretyczno - metodologiczne i przktyczne red. M. Lisiński, PWE, Warszawa . 2011
3 Knedler K., Stasik M., Audyt wewnętrzny w praktyce AuditSolutions, Warszawa. 2014
4 Moeller R., Nowoczesny audyt wewnętrzny Wyd. Nieoczywiste, Warszawa. 2018
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Czerwiński K. Audyt wewnętrzny InfoAudit, Warszawa. 2005
2 Moeller R. Nowoczesny audyt wewnętrzny Wyd. Nieoczywiste, Warszawa. 2018
3 Knedler K., Stasik M., Audyt wewnętrzny w praktyce AuditSolutions, Warszawa. 2014
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Winiarska K. Audyt wewnętrzny 2008 Difin, Warszawa. 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: znajomość podstaw zarządzania, ekonomii, prawa, finansów, rachunkowości, logistyki

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: posiadanie umiejętności rozumienia i analizowania zdarzeń logistycznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do pracy w grupie i podejmowania samodzielnych decyzji. Potrafi współdziałać w grupie. Potrafi samodzielnie formułować wnioski. Rozumie konieczność samokształcenia.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna podstawowe pojęcia związane z działalnością audytu wewnętrznego oraz podstawy kodeksu etycznego audytora wykład/wykład problemowy, ćwiczenia zaliczenie cz. pisemna, egzamin ustny K_W01+
K_U12++
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
P6S_WK
02 Zna podstawowe rodzaje audytu, dokumentację i metody audytu oraz etapy realizacji zadania audytowego wykład/wykład problemowy egzamin ustny K_U12+
K_K01+
P6S_KK
P6S_UU
03 Student potrafi wykonać zadania z zakresu analizy ryzyka z drobnymi błędami wykład, ćwiczenia grupowe obserwacja wykonawstwa K_W05++
K_U11+++
P6S_UO
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Pojęcie i istota audytu W01 MEK01
6 TK02 Międzynarodowe standardy audytu wewnętrznego i zasady etyki zawodowej W02 MEK01
6 TK03 Organizacja zespołu audytu wewnętrznego W03, W04 MEK01
6 TK04 Dowody audytowe i dokumenty robocze audytu W05 MEK02
6 TK05 Analiza ryzyka i zarządzanie ryzykiem W06, W07 MEK01
6 TK06 Metody i testy w audycie wewnętrznym W08, W09 MEK02
6 TK07 Podstawowe rodzaje audytu W10 MEK02
6 TK08 Planowanie audytu wewnętrznego i realizacja zadania audytowego W11, W12 MEK02
6 TK09 Prezentacja karty. Wprowadzenie do problematyki audytu wewnętrznego. C01-C02 MEK01
6 TK10 Zarządzanie ryzykiem w organizacji - wprowadzenie do problematyki C03 MEK01
6 TK11 Zarządzanie ryzykiem - zadania grupowe C04-C07 MEK03
6 TK12 Zaliczenie i podsumowanie. C08-C09 MEK01 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 30.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 8.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 12.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin ustny po uprzednim uzyskaniu zaliczenia z ćwiczeń
Ćwiczenia/Lektorat Podstawy oceny:ocena z zaliczenia pisemnego oraz zaliczenie ćwiczeń grupowych, obserwacja studenta
Ocena końcowa ocena z egzaminu i zaliczenia

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
egz..pdf

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Nycz-Wróbel Activity of polish organisations participating in the EMAS scheme to reduce the emission of air contaminants 2024
2 A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec A New QFD-CE Method for Considering the Concept of Sustainable Development and Circular Economy 2023
3 A. Gazda; M. Lis; E. Siembab Zielona logistyka - ekologiczne rozwiązania w branżży TSL 2023
4 A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec Analysis of pro-environmental awareness and approach to making decisions in the context of sustainability 2022
5 J. Nycz-Wróbel Waste management in Polish organisations participating in EMAS 2022
6 E. Mihaliková; A. Gazda; P. Kacmary; D. Malindzak Order logistics for discrete and continual production processes in industry 4.0 conditions 2021
7 J. Nycz-Wróbel Activities undertaken by Polish manufacturing companies to reduce air emissions 2021
8 J. Nycz-Wróbel Solutions Used by Polish Power Engineering Companies Registered in EMAS In Order to Reduce Emission of Air Contaminants 2021
9 P. Bełch; A. Gazda Wybrane wyzwania, problemy i rozwiązania logistyki XXI wieku 2021
10 E. Mihaliková; A. Gazda; I. Leššo; D. Malindžák Application of balance models in metallurgy 2020
11 J. Nycz-Wróbel Realizacja założeń polityki energetycznej w polskich przedsiębiorstwach zarejestrowanych w systemie EMAS 2020
12 A. Gazda; D. Malindzak; K. Osieczko Factors determining the construction and location of underground gas storage facilities 2019
13 A. Gazda; J. Woźniak; N. Życzyński IT Support for the Goods Reallocation Process in Textiles-Based Fashion Retail 2019
14 A. Gazda; K. Osieczko The use of intralogistic systems in the enterprise 2019
15 J. Nycz-Wróbel System EMAS jako narzędzie wspierające realizację polityki energetycznej 2019