logo
Karta przedmiotu
logo

Digital Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2022/2023

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie finansami, 2. Zarządzanie jakością, 3. Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zrównoważone zarządzanie organizacją

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 4823

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 L15 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Iwona Wojciechowska

semestr 5: mgr Damian Gębarowski

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy na temat trendów i narzędzi w digital marketingu oraz umiejętności praktycznego ich wykorzystania.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych w piątym semestrze.

Materiały dydaktyczne: Prezentacje i inne materiały wykorzystywane podczas zajęć udostępniane przez prowadzącego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Mazurek G. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka Wydawnictwo Poltex, Warszawa. 2018.
2 Miotk A. Skuteczne social media Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2017.
3 Dutko M. (red.) Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2016.
4 Łaszyn A. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie Wydawnictwo Message House, Warszawa. 2020.
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Mazurek G. E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka Wydawnictwo Poltext, Warszawa. 2018.
2 Miotk A. Skuteczne social media Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2017.
3 Łaszyn A. E-kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie Wydawnictwo Message House, Warszawa. 2020.
4 Dutko M. (red.) Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2016.
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cedrowska B., Sokół A., Żylińska P. E-marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa. 2018.
2 Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. Marketing 4.0. Era cyfrowa Wydawnictwo Mt Biznes, Warszawa. 2017.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów na PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowa umiejętność korzystania z social media.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna najnowsze trendy w digital marketingu. wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_W03++
K_W08++
P6S_WG
P6S_WK
02 Posiada umiejętność praktycznego wykorzystania wybranych narzędzi digital marketingu. dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_U06+++
K_U08+++
P6S_UK
P6S_UW
03 Rozumie rolę komunikacji marketingowej z wykorzystaniem social media. ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu K_K02++
K_K03+
P6S_KO
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Bieżące trendy w digital marketingu w Polsce i na świecie. W01-W02, C01-C02 MEK01
5 TK02 Wybrane narzędzia stosowane w digital marketingu. W03-W08, C03-C08 MEK02
5 TK03 Sprawdzone praktyki oraz błędy w komunikacji marketingowej z wykorzystaniem social media. W09-W15, C09-C15 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 20.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 5) Przygotowanie do laboratorium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 20.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena z zaliczenia ustnego oraz aktywności na zajęciach.
Laboratorium Ocena z projektu i jego prezentacji oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z wykładu oraz z laboratorium.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 I. Wojciechowska Wykorzysztanie mediów społecznościowych w zarządzaniu komunikacją z otoczeniem przez szkoły wyższe w Polsce 2023
2 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
3 I. Wojciechowska Market approach to educational services in Polish higher education 2019
4 I. Wojciechowska Social media as the important means of communication of universities with their surroundings 2019