Główny cel kształcenia:
Opanowanie języka C++ w zakresie pozwalającym na rozwiązywanie zadań z inżynierii chemicznej i procesowej.
Ogólne informacje o zajęciach:
Student uzyskuje wiedzę o podstawach programowania w języku C++.
Materiały dydaktyczne:
Materiały dydaktyczne opublikowane na stronach portalu www.e-chemia.pl
1 | B. Dębska | Podstawy programowania : materiały pomocnicze | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2011 |
1 | J.Grębosz | Symfonia C++ | Oficyna Kallimach, Kraków. | 1999 |
2 | S.Prata | Język C++. Szkoła programowania | Wyd. Helion, Gliwice. | 2006 |
3 | R.Sokół | Wstęp do programowania w języku C++ | Wyd. Helion, Gliwice. | 2005 |
4 | E. Slavicek | Technika obliczeniowa dla chemików | WNT, Warszawa. | 1991 |
Wymagania formalne:
Wymagane zaliczenie przedmiotów: matematyka
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Zna: reguły zapisu złożonych wyrażeń arytmetycznych, metody rozwiązywania równań, pojęcie całki oznaczonej oraz przybliżone metody numerycznego poszukiwania pierwiastków równań
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Posiada umiejętność słownego opisu kolejnych kroków przetwarzania danych podczas rozwiązywania zadań chemicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy indywidualnej oraz w zespole 2-3 osób
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | ma podstawową wiedzę z zakresu korzystania z środowiska programistycznego i zasad programowania w języku C++. | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK02 | ma umiejętność ukierunkowanego samokształcenia się na poznanie zasad programowania w języku C++ w celu rozwiązywania zadań z dziedziny inżynierii chemicznej. | laboratorium, e-learning | zaliczenie cz. praktyczna, prezentacja projektu |
K-U02+++ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK03 | potrafi budować programy komputerowe w języku C++ wspomagające projektowanie, obliczenia i inne zadania inżynierskie. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. praktyczna |
K-U02+++ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK04 | potrafi budować, implementować i testować algorytmy obliczeniowe. | laboratorium, e-learning | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa |
K-U02+++ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK05 | potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich | laboratorium | zaliczenie cz. praktyczna, obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu |
K-U02+++ K-U19+ |
P6S-UU P6S-UW |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | L01-L06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
3 | TK02 | L07-L10 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest równoważna ocenie zaliczającej laboratorium OK=OL |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Dobrowolski; K. Hęclik; B. Krzykowska; I. Zarzyka | Biokompozyt polimerowy na osnowie kwasu poli(3-hydroksymasłowego), sposób wytwarzania tego biokompozytu oraz jego zastosowanie | 2025 |
2 | A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; I. Zarzyka | Kompozyt polimerowy oraz sposób wytwarzania kompozytu polimerowego | 2024 |
3 | L. Dobrowolski; K. Hęclik; M. Jaromin; I. Zarzyka | A Practical Test of Distance Learning During the COVID-19 Lockdown | 2023 |
4 | M. Bakar; A. Białkowska; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; B. Krzykowska; M. Longosz; I. Zarzyka | Polymer Biocompositions and Nanobiocomposites Based on P3HB with Polyurethane and Montmorillonite | 2023 |
5 | M. Chmiela; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; W. Gonciarz; K. Hęclik; M. Longosz; A. Szyszkowska; D. Trzybiński; K. Woźniak; A. Wróbel; I. Zarzyka | Molecular Modeling of 3-chloro-3-phenylquinoline-2,4-dione, Crystal Structure and Cytotoxic Activity for developments in a potential new drug | 2023 |
6 | M. Bakar; A. Białkowska; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; B. Krzykowska; I. Zarzyka | Biobased poly(3-hydroxybutyrate acid) composites with addition of aliphatic polyurethane based on polypropylene glycols | 2022 |
7 | M. Bakar; A. Białkowska; A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; K. Leś; M. Pyda; M. Walczak; I. Zarzyka | Thermally stable biopolymer composites based on poly(3-hydroxybutyrate) modified with linear aliphatic polyurethanes – preparation and properties | 2021 |
8 | A. Białkowska; L. Dobrowolski; L. Wianowski; I. Zarzyka | Physical blowing agents for polyurethanes | 2020 |
9 | A. Czerniecka-Kubicka; L. Dobrowolski; K. Hęclik; I. Zarzyka | Biodegradowalne kompozyty polimerowe na osnowie P3HB | 2020 |
10 | R. Bartosik; L. Dobrowolski; K. Hęclik; A. Klasek; A. Lycka; I. Zarzyka | New mono- and diesters with imidazoquinolinone ring- synthesis, structure characterization and molecular modeling | 2020 |